AUTOFESTIVAL 2010 - Honda Accord

Awatar użytkownika
Redakcja
Posty: 3226
Rejestracja: 16-10-2006, 23:03
Lokalizacja: stąd i zowąd

AUTOFESTIVAL 2010 - Honda Accord

Post autor: Redakcja »

W ramach artykułów autofestiwalowych opuścimy dzisiaj Europę i powrócimy do dalekiej Azji. Pragniemy przedstawić Wam auto znane i lubiane, a mianowicie obecną na rynku od 1976 roku Hondę Accord.

Honda Accord

Produkowana od 2008 roku Honda Accord ósmej generacji powstała z myślą o współzawodnictwie z uznanymi markami premium z segmentu samochodów klasy średniej. Precyzyjne właściwości jezdne samochodu w połączeniu z wyższym komfortem podróżowania sprawią szczególną radość kierowcom ceniącym jazdę w sportowym stylu. Stabilne i pewne zachowanie przy szybkiej jeździe, dokładne wyczucie drogi zagwarantowane przez układ kierowniczy oraz przewidywalne zachowanie samochodu przy jeździe po prostej, są cechami charakterystycznymi nowego Accorda.

Zawieszenie i karoseria

Źródłem sukcesu jest niewątpliwie bardzo sztywne nadwozie, które w połączeniu ze świetnym zawieszeniem, dało perfekcyjnie prowadzący się, komfortowy samochód.W Accordzie zastosowano amortyzatory z wewnętrznymi elementami korygującymi tłumienie. Jest to pierwsza produkowana seryjnie Honda, w której zastosowano tego typu rozwiązanie. O ile większość samochodów posiada amortyzatory o charakterystyce będącej kompromisem pomiędzy komfortem jazdy, a prowadzeniem się samochodu przy różnych szybkościach, to amortyzatory Accorda z ograniczeniem maksymalnego tłumienia, gwarantują tłumienie pożądane przy spokojnej, jak i przy szybkiej jeździe.

Ostro zarysowane linie nadwozia z wyrazistymi muskularnymi błotnikami, czynią Accorda bardziej oryginalnym, przekonującym i solidnym. Charakterystyczny przód samochodu jest jednocześnie elegancki i atletyczny. Zmiany w stosunku do poprzedniej generacji Accorda wyraźniej widać w wersji Tourer, której dodano dynamiki i ekspresji, zachowując uniwersalny i praktyczny charakter nadwozia typu kombi.

Silniki

Honda oferuje nam do wyboru trzy silniki. Dwie jednostki benzynowe oraz jeden silnik diesla. Wszystkie silniki spełniają normę Euro 5.

Debiutujący wraz z nowym Accordem silnik wysokoprężny drugiej generacji produkcji Hondy jest godnym następcą powszechnie chwalonego i nagradzanego silnika i-CTDi. Dzięki temu silnikowi nowy Accord może się pochwalić rzadkim połączeniem dynamiki i osiągów z przyjazną środowisku czystością spalin. Podobnie jak jego poprzednik, silnik i-DTEC charakteryzuje się zwartą budową, niską masą, jest cichy oraz posiada wysoką kulturę pracy. Zastosowano w nim najnowszą generację wielostopniowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, bardziej efektywną recyrkulację spalin oraz filtr cząstek stałych. Jednocześnie podwyższono moc maksymalną i maksymalny moment obrotowy silnika, umożliwiając mu dostarczanie bardziej sportowych emocji. Jednostka o pojemności 2.2 litra rozwija moc 150 koni mechanicznych oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Przyspieszenie do setki wynosi 9,6 sekundy, przy czym średnie zużycie paliwa waha się w granicach 5,6 litra na sto kilometrów. Honda Accord 2.2 i-DTEC wydala 148 gram dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr.

Silniki benzynowe posiadają pojemność 2.0 oraz 2.4 litra. Obie jednostki wyposażone są w zaawansowany technicznie, elektronicznie sterowany układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC. Silnik nowej generacji 2.0 litra zużywa średnio 7,2 litra benzyny na sto kilometrów i wydala 170 gram dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Moc tej jednostki wynosi obecnie 156 koni mechanicznych, a moment obrotowy to 192 Nm. W wersji z automatyczną skrzynią biegów zużycie paliwa rośnie do 7,5 litra na sto kilometrów.

Silnik 2.4 litra rozwija moc 201 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 234 Nm. Zużycie paliwa w wersji sedan wynosi obecnie 8.8 litra na sto kilometrów. Na każdy przejechany kilometr silnik ten wydala 209 gram dwutlenku węgla.

Bezpieczeństwo

W Hondzie Accord ósmej generacji zastosowano bardzo obszerny zestaw rozwiązań i technologii poprawiających bezpieczeństwo czynne poprzez zapobieganie kolizji oraz bezpieczeństwo bierne - poprzez ograniczanie jej skutków. Połączenie w jednym samochodzie systemu kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist - VSA) z kontrolą trakcji, świetnego podwozia, nowego aktywnego wspomagania układu kierowniczego (ESP), a także ABS-u, daje w rezultacie pojazd zdecydowanie mniej narażony na uczestnictwo w kolizjach drogowych. Mają też w tym udział ksenonowe światła mijania HID, radykalnie poprawiające widoczność drogi w czasie jazdy nocnej. Warto też podkreślić, że każdy Accord wyposażony jest seryjnie w system stabilizacji toru jazdy przyczepy (Trailer Stability Assist - TSA). System TSA jest rozszerzeniem istniejącego systemu VSA, który poprzez analizę sygnałów ze swoich czujników identyfikuje moment, w którym holowana przyczepa staje się niestabilna. Sterując hamulcami i regulując moment obrotowy silnika, system TSA przywraca kierowcy kontrolę nad samochodem i przyczepą.

Masa hamowanej przyczepy przez Accorda z sinikiem 2.0 wynosi 1500 kg, a w przypadku samochodu z silnikiem 2.4 masa przyczepy wynosi do 1600 kg. Accord z silnikiem dieslowskim może holować hamowaną przyczepę o masie 1700 kg.

Ceny

Właścicielem Hondy Accord 2.0 w wersji sedan możemy stać się już za jedyne 24.190 euro. Za wersję diesla zapłacimy od 27.930 euro, a na model z silnikiem 2.4 litra należy przygotować 31.925 euro. Wersja kombi kosztuje odpowiednio 25.430 euro, 29.170 euro i 33.735 euro. (MS)

Źródło: Honda Motor Europe
Załączniki
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
HATS1.jpg (54.52 KiB) Przejrzano 2004 razy
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
(c) Honda Motor Europe
~~~~~
Redakcja
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

'przewidywalne zachowanie samochodu przy jeździe po prostej'

gratulacje :)
zachowanie kulki rzuconej prosto po stole tez jest przewidywalne.

proponuje zlote pioro!
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

Swoja droga przymierzalem sie niedawno do acorda. Rzeczywiscie projektanci wlozyli sporo pracy w zawieszenie i wyglad.
Niestety siedzenia przelozyli z tramwaju linii numer 8.
Awatar użytkownika
mmms
Posty: 105
Rejestracja: 17-01-2008, 11:59
Lokalizacja: Gdansk / LUX

Post autor: mmms »

jespere pisze:S
Niestety siedzenia przelozyli z tramwaju linii numer 8.
Jespere prosze sprecyzuj, w która stronę jechała ta ósemka? Ponieważ jest to niezmiernie ważne: jak na Stogi to fotele byly jeszcze w miare, a jak ze Stogów to już gorzej bo przez tramwaj musial przez Przeróbkę jechać a tam nie jest za przyjemnie... ;)
I TO ! HIRO HITO!
ODPOWIEDZ