W ramach artykułów autofestiwalowych opuścimy dzisiaj Europę i powrócimy do dalekiej Azji. Pragniemy przedstawić Wam auto znane i lubiane, a mianowicie obecną na rynku od 1976 roku Hondę Accord.
Honda Accord
Produkowana od 2008 roku Honda Accord ósmej generacji powstała z myślą o współzawodnictwie z uznanymi markami premium z segmentu samochodów klasy średniej. Precyzyjne właściwości jezdne samochodu w połączeniu z wyższym komfortem podróżowania sprawią szczególną radość kierowcom ceniącym jazdę w sportowym stylu. Stabilne i pewne zachowanie przy szybkiej jeździe, dokładne wyczucie drogi zagwarantowane przez układ kierowniczy oraz przewidywalne zachowanie samochodu przy jeździe po prostej, są cechami charakterystycznymi nowego Accorda.
Zawieszenie i karoseria
Źródłem sukcesu jest niewątpliwie bardzo sztywne nadwozie, które w połączeniu ze świetnym zawieszeniem, dało perfekcyjnie prowadzący się, komfortowy samochód.W Accordzie zastosowano amortyzatory z wewnętrznymi elementami korygującymi tłumienie. Jest to pierwsza produkowana seryjnie Honda, w której zastosowano tego typu rozwiązanie. O ile większość samochodów posiada amortyzatory o charakterystyce będącej kompromisem pomiędzy komfortem jazdy, a prowadzeniem się samochodu przy różnych szybkościach, to amortyzatory Accorda z ograniczeniem maksymalnego tłumienia, gwarantują tłumienie pożądane przy spokojnej, jak i przy szybkiej jeździe.
Ostro zarysowane linie nadwozia z wyrazistymi muskularnymi błotnikami, czynią Accorda bardziej oryginalnym, przekonującym i solidnym. Charakterystyczny przód samochodu jest jednocześnie elegancki i atletyczny. Zmiany w stosunku do poprzedniej generacji Accorda wyraźniej widać w wersji Tourer, której dodano dynamiki i ekspresji, zachowując uniwersalny i praktyczny charakter nadwozia typu kombi.
Silniki
Honda oferuje nam do wyboru trzy silniki. Dwie jednostki benzynowe oraz jeden silnik diesla. Wszystkie silniki spełniają normę Euro 5.
Debiutujący wraz z nowym Accordem silnik wysokoprężny drugiej generacji produkcji Hondy jest godnym następcą powszechnie chwalonego i nagradzanego silnika i-CTDi. Dzięki temu silnikowi nowy Accord może się pochwalić rzadkim połączeniem dynamiki i osiągów z przyjazną środowisku czystością spalin. Podobnie jak jego poprzednik, silnik i-DTEC charakteryzuje się zwartą budową, niską masą, jest cichy oraz posiada wysoką kulturę pracy. Zastosowano w nim najnowszą generację wielostopniowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, bardziej efektywną recyrkulację spalin oraz filtr cząstek stałych. Jednocześnie podwyższono moc maksymalną i maksymalny moment obrotowy silnika, umożliwiając mu dostarczanie bardziej sportowych emocji. Jednostka o pojemności 2.2 litra rozwija moc 150 koni mechanicznych oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Przyspieszenie do setki wynosi 9,6 sekundy, przy czym średnie zużycie paliwa waha się w granicach 5,6 litra na sto kilometrów. Honda Accord 2.2 i-DTEC wydala 148 gram dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr.
Silniki benzynowe posiadają pojemność 2.0 oraz 2.4 litra. Obie jednostki wyposażone są w zaawansowany technicznie, elektronicznie sterowany układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC. Silnik nowej generacji 2.0 litra zużywa średnio 7,2 litra benzyny na sto kilometrów i wydala 170 gram dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Moc tej jednostki wynosi obecnie 156 koni mechanicznych, a moment obrotowy to 192 Nm. W wersji z automatyczną skrzynią biegów zużycie paliwa rośnie do 7,5 litra na sto kilometrów.
Silnik 2.4 litra rozwija moc 201 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 234 Nm. Zużycie paliwa w wersji sedan wynosi obecnie 8.8 litra na sto kilometrów. Na każdy przejechany kilometr silnik ten wydala 209 gram dwutlenku węgla.
Bezpieczeństwo
W Hondzie Accord ósmej generacji zastosowano bardzo obszerny zestaw rozwiązań i technologii poprawiających bezpieczeństwo czynne poprzez zapobieganie kolizji oraz bezpieczeństwo bierne - poprzez ograniczanie jej skutków. Połączenie w jednym samochodzie systemu kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist - VSA) z kontrolą trakcji, świetnego podwozia, nowego aktywnego wspomagania układu kierowniczego (ESP), a także ABS-u, daje w rezultacie pojazd zdecydowanie mniej narażony na uczestnictwo w kolizjach drogowych. Mają też w tym udział ksenonowe światła mijania HID, radykalnie poprawiające widoczność drogi w czasie jazdy nocnej. Warto też podkreślić, że każdy Accord wyposażony jest seryjnie w system stabilizacji toru jazdy przyczepy (Trailer Stability Assist - TSA). System TSA jest rozszerzeniem istniejącego systemu VSA, który poprzez analizę sygnałów ze swoich czujników identyfikuje moment, w którym holowana przyczepa staje się niestabilna. Sterując hamulcami i regulując moment obrotowy silnika, system TSA przywraca kierowcy kontrolę nad samochodem i przyczepą.
Masa hamowanej przyczepy przez Accorda z sinikiem 2.0 wynosi 1500 kg, a w przypadku samochodu z silnikiem 2.4 masa przyczepy wynosi do 1600 kg. Accord z silnikiem dieslowskim może holować hamowaną przyczepę o masie 1700 kg.
Ceny
Właścicielem Hondy Accord 2.0 w wersji sedan możemy stać się już za jedyne 24.190 euro. Za wersję diesla zapłacimy od 27.930 euro, a na model z silnikiem 2.4 litra należy przygotować 31.925 euro. Wersja kombi kosztuje odpowiednio 25.430 euro, 29.170 euro i 33.735 euro. (MS)
Źródło: Honda Motor Europe
AUTOFESTIVAL 2010 - Honda Accord
AUTOFESTIVAL 2010 - Honda Accord
- Załączniki
-
- (c) Honda Motor Europe
- HATS1.jpg (54.52 KiB) Przejrzano 2005 razy
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja
Jespere prosze sprecyzuj, w która stronę jechała ta ósemka? Ponieważ jest to niezmiernie ważne: jak na Stogi to fotele byly jeszcze w miare, a jak ze Stogów to już gorzej bo przez tramwaj musial przez Przeróbkę jechać a tam nie jest za przyjemnie...jespere pisze:S
Niestety siedzenia przelozyli z tramwaju linii numer 8.

I TO ! HIRO HITO!