Wyniki ankiety lotniczej - czas na petycję

clematis
Posty: 79
Rejestracja: 26-09-2006, 17:30
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: clematis »

digilante pisze:Panda, niektore male linie robia wlasnie loty jako "charter flights", ale niestety normalne linie nie moga sobie na to pozwolic. Jezeli samolot nie bedzie w jakis tydzien latal, to niestety bedzie stal - a stojacy samolot jest drozszy dla lini niz nawet taki z kilkoma ludzmi i w powietrzu. Dla tego Ryan Air robi kase a moze sprzedawac tansze loty - od 6tej rano do 11tej wieczorem taki samolot tylko lata tam i spowrotem. W nocy ekipa sie wyspi, a technicy wszystko sprawdzaja, i rano od nowa...

A jezeli Panstwa interesuje muzyka i otwarcie nowej lini lotniczej to jak najbardziej polecam ksiazke "Losing My Virginity", Richard Branson.
Wątpię, żeby raz w tygodniu to im się opłacało. Pamiętam, jak liczbę lotów do Budapesztu i Aten Luxair ograniczył do jednego w tygodniu, aby potem całkowicie je zlikwidować.

<roll>
Awatar użytkownika
szymbi
Posty: 740
Rejestracja: 11-08-2006, 14:44
Lokalizacja: Sirzenich / Poznań

Post autor: szymbi »

aleksandra12b pisze:Brawo - moim zdaniem bardzo profesjnalne opracowanie !
Dzięki. Trochę to trwało, ale efekt chyba niezły. Porobiłem jeszcze trochę symulacji przy różnych założeniach, ale to już za duży materiał na forum, bardziej interesujący dla linii lotniczych.

Co do częstotliwości lotów: jak dla mnie to piątek po południu lot w obie strony i w poniedziałek rano lot w obie strony. Wtedy zaspokojone są potrzeby zarówno tych, co przylatują na weekend do Polski, jak i tych, co właśnie w poniedziałek zaczynają w Polsce misję czy inną podróż służbową. To samo z powrotami.

Też wydaje mi się, że samolot nie musi być duży, przynajmniej poza weekendami przedświątecznymi. Przypominam, że przed likwidacją połączenia do Warszawy Luxair obsługiwał je samolotem z 33 miejscami.
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

szymbi pisze:samolotem z 33 miejscami
...a co to za maszyna byla?....toz to chyba mniejsze niz te ciasne latajace mikrobusy, co lataja na krajowych liniach w PL....33 miejsca - to przeciez nawet nie autobus - taki wiekszy mikrobus...strach sie bac!!! <boisie>
Awatar użytkownika
szymbi
Posty: 740
Rejestracja: 11-08-2006, 14:44
Lokalizacja: Sirzenich / Poznań

Post autor: szymbi »

bamaza42 pisze:..a co to za maszyna byla?
To było to:
http://www.jetphotos.net/showphotos.php ... +RJ135(LR)

z lewej strony przejścia jedno siedzenie, z prawej dwa w rzędzie. ;)
clematis
Posty: 79
Rejestracja: 26-09-2006, 17:30
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: clematis »

szymbi pisze:
aleksandra12b pisze:Brawo - moim zdaniem bardzo profesjnalne opracowanie !
Dzięki. Trochę to trwało, ale efekt chyba niezły. Porobiłem jeszcze trochę symulacji przy różnych założeniach, ale to już za duży materiał na forum, bardziej interesujący dla linii lotniczych.

Co do częstotliwości lotów: jak dla mnie to piątek po południu lot w obie strony i w poniedziałek rano lot w obie strony. Wtedy zaspokojone są potrzeby zarówno tych, co przylatują na weekend do Polski, jak i tych, co właśnie w poniedziałek zaczynają w Polsce misję czy inną podróż służbową. To samo z powrotami.

Też wydaje mi się, że samolot nie musi być duży, przynajmniej poza weekendami przedświątecznymi. Przypominam, że przed likwidacją połączenia do Warszawy Luxair obsługiwał je samolotem z 33 miejscami.
Proponuję awionetkę na 7 osób - wtedy jest szansa na wypełnienie 100 % :).
Awatar użytkownika
j23
Posty: 220
Rejestracja: 19-10-2006, 08:18
Lokalizacja: Lux

Post autor: j23 »

A moze tak Jet Air albo Direct Fly?

Jet Air lata w piatek wieczor i poniedzilek rano do Kopenhagi. Czyli jest precedens.
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

Wiesz, z Kopenhaga to moze byc troche inaczej - Kopenhaga jest takim wezlem, gdzie sie ludzie przesiadaja na inne samoloty - np. do calej Skandynawii... Ja do Luksemburga po raz pierwszy tez lecialam z Gdanska wlasnie przez Kopenhage - z Gdanska lata do Kopenhagi nawet kilka samolotow dziennie...
Awatar użytkownika
stary
Posty: 1401
Rejestracja: 17-07-2008, 08:19
Lokalizacja: eks-lux ww

Post autor: stary »

Kilka lat temu ?przed wejsciem Polski do Unii i przyjazdem wiekszosci z WAs do luxa ,byly przez dosyc krotki czas bezposrednie loty do wwy moze upadly bo nie bylo ruchu na lini <bezradny>
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

W kwestii formalnej: Luxair latal do W-wy nie "przed wejsciem Polski do Unii", tylko po wejsciu. Loty odbywaly sie w latach 2004/5 i zostaly zawieszone w pazdzierniku 2005 (vide: http://www.station.lu/newsDetails.cfm?id=10058 )

A w kwestiach pozamerytorycznych: wiekszosc z tych, ktorzy wzieli udzial w tej dyskusji pamieta czasy w Luxie zanim jeszcze Luxair efemerycznie wprowadzil polaczenie Lux-Waw, tak wiec wersja, iz najpierw byl "stary", potem dlugo dlugo nic, potem lataly samoloty do Wawy, potem znowu dlugo dlugo nic, a potem pojawily sie w Luxie pierwsze polskie EPSy, a na samym koncu z otchlani wylonila sie polska.lu niekoniecznie jest jedyna sluszna...

Coz, obecnie mamy jak wiadomo kryzys, ktory (jak rowniez wiadomo) zaskoczyl wszystkich lacznie z liniami lotniczymi. Obawiam sie, ze entuzjazm z czasow opublikowania tej ankiety ma obecnie bardziej charakter... hm... historyczny :(
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez MaWi, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ