druga część installation allowance

Instytucje UE i ich budynki, pierwsze dni eurourzędnika, Szkoła Europejska...
Awatar użytkownika
inesitka
Posty: 335
Rejestracja: 25-01-2007, 21:33
Lokalizacja: Łódź-Warszawa-Schuttrange

druga część installation allowance

Post autor: inesitka »

Czy ktoś wie, czy odebranie drugiej części installation allowance (indemnité d'installation) powoduje utratę prawa do innych świadczeń - np. zwrotu kosztów przeprowadzki? Na logikę wydaje się, że tak, ale moje interpretacje Staff regulations zwykle różnią się od oficjalnych ;), więc wolę spytać, jak to jest w praktyce
Awatar użytkownika
szymbi
Posty: 740
Rejestracja: 11-08-2006, 14:44
Lokalizacja: Sirzenich / Poznań

Post autor: szymbi »

Nie, nie powoduje. Natomiast odebranie zwrotu kosztów przeprowadzki powoduje wstrzymanie daily allowance.
Awatar użytkownika
kajapapaja
Posty: 1875
Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
Lokalizacja: Opole

Post autor: kajapapaja »

a zeserwis naliczajacy allowane'y dziala powoli wyjdzie na to ze z ktorejs pensji odbiora ci to, co cie nadprogramowo naliczyli.. :(
===============================
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
Awatar użytkownika
inesitka
Posty: 335
Rejestracja: 25-01-2007, 21:33
Lokalizacja: Łódź-Warszawa-Schuttrange

Post autor: inesitka »

dzięki!
subsistence allowance nie dają wiecznie, więc bardziej interesuje mnie teraz zwrot kosztów przeprowadzki
Awatar użytkownika
byly
Posty: 995
Rejestracja: 20-10-2006, 22:41
Lokalizacja: Berlin/Dolny Slask

Post autor: byly »

troche niepotrzebnie tu nastapilo pomieszanie pojec:

- installation allowance jest na zagospodarowanie, placone w dwoch ratach: na poczatku i po okresie probnym. Czy ta "instalacja" nastapila w pierwszy dzien po podjeciu pracy czy 9 miesiecy pozniej, nie gra zadnej roli
- daily allowance jest placone maksymalnie przez okreslony czas, inny dla singli inny dla zonatych, z ograniczeniem, ze najdluzej do momentu faktycznbej przeprowadzki. Czyli jesli ktos sobie znalazl z gory mieszkanie i przeprowadzil oficjalnie meble w pierwszym tygodniu po podjeciu pracy np., to nie dostanie w ogole daily allowance.

- zwrot kosztow przeprowadzki to jeszcze insza inszoc, Nalezy poprosic o min.l 2 kosztorysy, przedlozyc je najepiej PMO do zatwierdzenia i wtedy mozna sie przeprowadzac bez niespoadzianek, ze czegos nie zaplaca
Awatar użytkownika
kajapapaja
Posty: 1875
Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
Lokalizacja: Opole

Post autor: kajapapaja »

3 kosztorysy, PMO ZAWSZE wybiera ten najtańszy, faktura wystawiona na firmę z pozycją VAT "zw", a nie "0%"

a daily allowance w pelni nazywa się "daily subsistence allowance"
===============================
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
Awatar użytkownika
panda
Posty: 489
Rejestracja: 24-01-2007, 01:01
Lokalizacja: Warszawa/Sandweiler/Houwald/Schëtter

Post autor: panda »

kajapapaja pisze:faktura wystawiona na firmę z pozycją VAT "zw", a nie "0%"
Kaju czy chodzi o to, że kosztorys może być przedstawiony przez firmę przeprowadzkową imiennie beneficjentowi usługi, ale faktura ma być wystawiona już na Komisję ? na jaką firmę powinna być wystawiona faktura ? trochę się pogubiłem
pozdr.
Ja zawsze mam rację. Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie ;) [G.J.Gigol]
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

Juz sie przestalam tym zajmowac, ale o ile dobrze pamietam, i kosztorys, i faktura moze byc wystawiona na Ciebie, jezeli zaplacisz i wystapisz o zwrot. Jak to jest w przypadku, gdy chcesz, zeby bezposrednio Komisja zaplacila - nie wiem, ale chyba wlasnie na Komisje, i wtedy oczywiscie bez Vatu (zreszta bez Vatu chyba w obu przypadkach...)
Awatar użytkownika
kajapapaja
Posty: 1875
Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
Lokalizacja: Opole

Post autor: kajapapaja »

1) kosztorysy są na ciebie
2) jezeli chcesz zeby Komisja placila - faktura na Komisję (PMO) z VATem "zw" (ew. 0% - ci z BUDG nie widzą różnicy)
3) jezeli ty placisz a chcesz zwrot kosztow od firmy - faktura na ciebie, VAT wtedy 22%, a firma zwraca ci calosc POD WARUNKIEM, ze wybrales tę firmę przeprowadzkową, na która zgodziła się Komisja, bo inaczej zwracają tylko do wysokości uzgodninej kwoty
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

Wszystko sie zgadza z tym, co napisala powyzej kaja, z tym wszak wyjatkiem, ze, jak mi powiedziala pani w DRB na 1 pietrze, TRZY kosztorysy wymagaja jak ktos pracuje w Brux, w Lux natomiast wystarcza dwa. Ja przedstawialem dwa i wystarczylo. No, chyba, ze cos sie zmienilo od sierpnia br.?...
Awatar użytkownika
kajapapaja
Posty: 1875
Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
Lokalizacja: Opole

Post autor: kajapapaja »

a mnie w zeszlym roku w sierpniu powiedzieli ze 3...
czyli co do Lux złagodzili wymagania... :D
===============================
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
Awatar użytkownika
panda
Posty: 489
Rejestracja: 24-01-2007, 01:01
Lokalizacja: Warszawa/Sandweiler/Houwald/Schëtter

Post autor: panda »

wielkie dzięki za info !
Ja zawsze mam rację. Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie ;) [G.J.Gigol]
ODPOWIEDZ