PITy występują także w Luksemburgu ;-)

Awatar użytkownika
LuxTeam
Posty: 255
Rejestracja: 04-08-2006, 17:08
Lokalizacja: Luxembourg

PITy występują także w Luksemburgu ;-)

Post autor: LuxTeam »

Z dużym prawdopodobieństwem zastaliście wczoraj w skrzynce na listy druk zatytulowany: Recensement Fiscal du 15 octobre 2006. Po pierwsze – nie należy się go bać, bowiem nie kąsa ani nie drapie <pies> . Po drugie – jest to miejscowy PIT, czyli druk rozliczenia rocznego, ktory należy wypelnić sprawnie i szybko, bowiem zgłosi się po niego za parę dni oddelegowany w tym celu pan lub pani po odbiór. Jeśli nie będzie nas w domu w momencie, kiedy się zgłosi, to zobowiązani będziemy odesłać ten dokument pocztą.

Jeśli ktoś jeszcze nigdy tego tematu nie przerabiał, to warto być może przedyskutować tę kwestię na łamach naszego forum. Na zachętę przedstawimy jak się sprawa ma, jeśli rodzina składa się z tzw. EPS-a + (ewentualnie) małżonka niepracującego w Luksemburgu. Wszelkie inne warianty, w których skład wchodziłaby przynajmniej jedna osoba pracująca na luksemburskim rynku pracy zostawiamy do dyskusji Wam, mili Czytelnicy :>

Będąc pracownikiem którejkolwiek z Instytucji UE (potocznie zwanym EPSem) nie podlega się obowiązkowi podatkowemu względem Wielkiego Księstwa Luksemburga. Podatek EPSa odprowadzany jest do kasy UE w stałej kwocie, bez możliwości odliczeń, a co za tym idzie „bezPITowo”. W takiej sytuacji wypełnianie luksemburskiego Recensement ograniczamy do napisania na nim (w jęz. francuskim, niemieckim lub luksemburskim), że jesteśmy pracownikami Instytucji UE i że sprawa nas nie dotyczy. Nie wpisujemy nigdzie żadnych kwot, będących odzwierciedleniem naszych przychodów w Instytucji UE. Jeśli do tego mamy męża/żonę, która nie pracuje, lub pracuje w kraju innym niż Luksemburg dopisujemy powyższą informacje do naszego oświadczenia.

Wypełniamy część A, jeśli posiadamy w Luksemburgu nieruchomość lub część B, jeśli nieruchomość wynajmujemy od kogoś. Informację tę podajemy jednak nie po to, by czuć się zobowiązanym do jakichkolwiek płatności wzgledem luksemburskiego fiskusa. Część B jest forma zalegalizowanego ustawowo donosu na swoich „proprietaires”. Dzięki temu zeznaniu Urząd Skarbowy będzie wiedział, że pan/pani X uzyskuje z wynajmowania nam mieszkania taki to a taki przychód. A co US Lux z tą informacją zrobi... to już nas o to głowa boleć nie musi ;)

To są informacje dosyć okrojone, jednak mamy nadzieję, że wielu z Was się przydadzą, a niektórych być może uspokoją. Liczymy na uwagi osób, które podobne zeznania już w przeszłości wypełniały, w szczególności zaś na tych, którzy zatrudnieni są na rynku luksemburskim i chcieliby jakieś ciekawe spostrzeżenia oraz tips&tricks do tego tematu dorzucić.
Załączniki
RecensementFiscal.jpg
RecensementFiscal.jpg (43.24 KiB) Przejrzano 2653 razy
Ostatnio zmieniony 12-10-2006, 16:47 przez LuxTeam, łącznie zmieniany 2 razy.
LuxTeam
Awatar użytkownika
dasty
Posty: 397
Rejestracja: 12-10-2006, 15:52
Lokalizacja: KraLux

Post autor: dasty »

To nie zaden PIT - to tylko Spis powszechny !
niezaleznie na jakich warunkach pracuje sie w Luksemburgu (lub wogole nie) kazdy dostaje co roku taki formularz do wypelnienia i na tej podstawie na poczatku przyszlego roku urzad miasta miejsca zamieszkania wysyla osobom zatrudnionym w Luksemburgu karte podatkowa (rzemieslnicy, rencisci, instytucje eu, osoby niepracujace NIE DOSTAJA KART PODATKOWYCH).
pozdrawaim
dasty
Awatar użytkownika
LuxTeam
Posty: 255
Rejestracja: 04-08-2006, 17:08
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: LuxTeam »

Bardzo dziękujemy za korektę/uzupełnienie! Szczególnie, że tym samym nasz post przyniósł niespodziewanie dodatkowy bonus, jakim okazało się być pozyskanie kolejnego uczestnika (w tym wypadku uczestniczki) naszego forum, która skłonna była (i mamy nadzieje nadal będzie) dzielić się z nami swoimi doświadczeniami i radami.

Rzeczywiście niefortunnie PITem nazwany, Recensenment zeznaniem podatkowym nie jest, co nie zmienia faktu, że pracownicy instytucji UE jak też i osoby niezatrudnione w Luksemburgu winny postąpić z tym dokumentem tak, jak to zostało opisane w poście rozpoczynającym temat, co z kolei spowoduje, że nie będą zobligowane do przedstawienia rozliczenia podatkowego względem luksemburskiego US za bieżący rok kalendarzowy.

Temat powyższy rozpoczęliśmy zainspirowani pytaniami wielu osób, które pracują w instytucjach UE w Luksemburgu dopiero od paru miesięcy, toteż z dokumentem tego typu spotkały się po raz pierwszy i nie wiedzą czy, a jeśli tak, to jak go wypełnić. Jeśli więc w powyższym tekście nadal coś jest niejasne lub jest coś, co można by tu jeszcze dodać – będziemy wdzięczni za Wasz udział w dyskusji.
LuxTeam
ODPOWIEDZ