Czym się różni Eurobus od normalnego autobusu?
Moderator: LuxTeam
Czym się różni Eurobus od normalnego autobusu?
Strasznie mnie ta kwestia nurtuje, a Google nie okazał się pomocny. Może tutaj ktoś wie, co to w zasadzie ma być "Eurobus" i czemu na przykład 16 Eurobusem jest, a 13 już nie?
Przypuszczam, ze Eurobusy to te linie, które łączą dworzec główny z tzw. dzielnicą europejską, czyli Kirchbergiem, i po to mają napisane Eurobus, aby osoby, które wysiadły z pociągu na dworcu wiedziały, że ten właśnie autobus ich na Kirchberg zawiezie. Trzynastka nie zatrzymuje się przy dworcu (przynajmniej nie na przystanku Gare Centrale), dlatego Eurobusem nie jest.
Tak zgaduję.
Pozdrawiam,
K.
Tak zgaduję.
Pozdrawiam,
K.
do Kubunia
Kuba,
1 np. zatrzymuje się przy Gare i jedzie na Kircheberg... a Eurobusem nie jest:)
Jak tłumaczył mi kiedyś kierowca Emily Weber - Eurobus musi w godzinach pracy placówek europejskich jeździć min. co 20 minut...
1 np. zatrzymuje się przy Gare i jedzie na Kircheberg... a Eurobusem nie jest:)
Jak tłumaczył mi kiedyś kierowca Emily Weber - Eurobus musi w godzinach pracy placówek europejskich jeździć min. co 20 minut...
do websites i innych :)
rzeczywiście, to obala moją teorię albo jedynie podważa, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że linia nr 1 to tak naprawdę tramwaj w postaci autobusu (trasa jedynki została przeprowadzona trasą przyszłego tramwaju i stało się to stosunkowo niedawno, więc może dlatego nie przemianowali jej na Eurobusa)
Pozdrawiam
K.
Pozdrawiam
K.
Re: do Kubunia
A nie, 120 jeździ co pół godziny, a Eurobusem jest.websites pisze:Jak tłumaczył mi kiedyś kierowca Emily Weber - Eurobus musi w godzinach pracy placówek europejskich jeździć min. co 20 minut...
Zagadka pozostaje niewyjaśniona
Moim zdaniem odpowiedzi nalezy szukac tutaj: http://www.mt.public.lu/projets/chemins ... motifs.pdf , a konkretnie w punkcie 1.5, ktory brzmi nastepujaco:
1.5. Adaptation du réseau de lignes d’autobus de 1999 à 2002
En ce qui concerne l’adaptation du réseau de lignes de bus de 1999 à 2002, il y a lieu de noter la mise en service des Eurobus menant de la Gare Centrale au plateau de Kirchberg qui ont permis d’améliorer de façon notoire l’offre des transports publics. Une meilleure coordination des lignes d’autobus régionaux RGTR et des lignes exploitées par les autobus de la ville de Luxembourg (AVL) a permis de placer cette nouvelle offre dans un cadre organisationnel optimal. La fréquence actuelle des Eurobus est de 7,5 minutes dans les deux sens. L’itinéraire commun se situe entre la Gare Centrale et les F.I.L. au Kirchberg, d’où il dessert diverses régions. Suivant des comptages récents, l'utilisation de l'Eurobus s'élève à 7000 voyageurs par jour. Du côté ouest de la ville, la nouvelle ligne 222 (Steinfort - Luxembourg Centre-Ville - Kirchberg/F.I.L. ; cadence de 10 minutes aux heures de pointe) est utilisée par 2200
voyageurs par jour.
1.5. Adaptation du réseau de lignes d’autobus de 1999 à 2002
En ce qui concerne l’adaptation du réseau de lignes de bus de 1999 à 2002, il y a lieu de noter la mise en service des Eurobus menant de la Gare Centrale au plateau de Kirchberg qui ont permis d’améliorer de façon notoire l’offre des transports publics. Une meilleure coordination des lignes d’autobus régionaux RGTR et des lignes exploitées par les autobus de la ville de Luxembourg (AVL) a permis de placer cette nouvelle offre dans un cadre organisationnel optimal. La fréquence actuelle des Eurobus est de 7,5 minutes dans les deux sens. L’itinéraire commun se situe entre la Gare Centrale et les F.I.L. au Kirchberg, d’où il dessert diverses régions. Suivant des comptages récents, l'utilisation de l'Eurobus s'élève à 7000 voyageurs par jour. Du côté ouest de la ville, la nouvelle ligne 222 (Steinfort - Luxembourg Centre-Ville - Kirchberg/F.I.L. ; cadence de 10 minutes aux heures de pointe) est utilisée par 2200
voyageurs par jour.