Już zaledwie tygodnie dzielą nas od 10. rocznicy rozpoczęcia budowy największego luksemburskiego tunelu drogowego – Grouft, którego zadaniem ma być połączenie północnej autostrady A7 z węzłem komunikacyjnym na Kirchbergu. Na moment oddania tego odcinka autostrady czekają nie tylko mieszkańcy północy, ale i ci, którzy mieszkają na trasie łączącej Lorentzweiler z Walferdange. Tu bowiem na dość wąskiej drodze kumuluje się cały ruch z północy w kierunku stolicy i droga ta już dziś podczas porannego i wieczornego szczytu komunikacyjnego zamienia się w jeden wielki korek.
Tunel Grouft wg zamierzeń jego budowniczych miał być otwarty... już trzy lata temu (vide: http://www.pch.public.lu/projets/tunnel ... index.html ), ale jak wiemy, w Luksemburgu z robotami drogowymi nikomu się nie spieszy. Od kilku tygodni przy północnym wyjeździe z tunelu działa już oświetlenie, testowane są tablice informacyjne, ba... wyrównano już nawet wzniesienia wokół dojazdów do autostrady z ronda w Lorentzweiler i posiano trawę... To wszystko jednak dopiero ćwiczenia poligonowe, ponieważ... przed kilkoma dniami Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o kolejnym (czy tym razem ostatecznym?) terminie oddania tunelu do eksploatacji i jest to... wrzesień 2015, a więc za prawie rok!
Cóż jednak – człowiek nie sznurek, wszystko wytrzyma. Pewnie więc i cierpliwie doczekamy do otwarcia tunelu Grouft. Jeśli nie we wrześniu 2015, to kiedy by to nie było...