Witam wszystkich.
Mam problem.Zakupiłem auto w Lux , zostało wyrejestrowane i dostałem zaświadczenie o wyrejestrowaniu bo właścicielom zabrano dowód rejestracyjny a w Polsce do rejestracji jest wymagany.
Podpowiedzcie co robić, jak zdobyć ten dowód ??
Za wszystkie podpowiedzi dziękuję.
Eksport samochodu z LUX do Polski
Jeśli lux-właściciel (lub komis / dealer) wyrejestrował formalnie auto przed jego sprzedażą, a uczynił to (bodajże) po 1 kwietnia 2012 - to rzeczywiście oddał obie oryginalne części Carte Grise, natomiast w zamian dostał "Attestation de mise hors circulation" (wyrejestrowania pojazdu na terenie G.D). Faktycznie, ten dokument to za mało do ponownej rejestracji samochodu za granicą (co zresztą jest na nim wyraźnie napisane, niestety - patrz ostatnie zdanie tłustym drukiem: "Ce document n 'est pas destiné a etre utilisé pour l'immatriculation d'un véhicule a l'étranger."). W celu wyeksportowania tego auta (czy to zupełnie rozbitego - na lawecie czy też całkiem nowego i sprawnego) a do celów ponownej rejestracji poza LUXem (bez względu na to czy w Niemczech, w Polsce, czy w Kazachstanie) trzeba najpierw udać się osobiście do Sandweiler (SNCT), w recepcji poprosić o stosowny formularz, pobrać bilecik z numerem, i następnie w którymś z trzech okienek (na prawo od wejścia do głównego budynku - ten sam gdzie robią przeglądy techniczne) przedstawić:
1) - dowód zakupu auta (faktura lub umowa kupna)
2) - swój dowód osobisty (lub jakieś ID, paszport, itp)
3) - zaświadczenie o wyrejestrowaniu w GD (Attestation)
4) - wypełniony formularz F-IMM-34 (Demande en obtention d'un certificat en vue de l'immatriculation du véhicule en dehors du Luxembourg)
Pani w okienku robi sobie kopie wszystkiego, a na wypełnionym formularzu F-IMM podbija całą masę niesłychanie ważnych pieczęci <boisie> i tyle...
Wynikiem przedstawienia powyższych papierków jest otrzymanie "prawie normalnego" luksemburskiego dowodu rejestracyjnego (Carte Grise), składającego się jak każdy inny w tym kraju: z dwóch części. Dowód jest "prawie normalny" bo różni go wielki napis nadrukowany przez całość dokumentu: "Véhicule non immatriculé". Dowód wydawany jest na nazwisko poprzedniego właściciela samochodu, zawiera też wszystkie niezbędne dane samochodu, łącznie z ostatnim numerem rejestracyjnym na terenie G.D.
Cała procedura jest darmowa, a pod warunkiem okazania odrobiny dobrej woli i znajomości procedur ze strony pani urzędniczki - może być całkiem sprawna, a nawet przyjemna (OK, ja tam trafiłem na całkiem ładniutką luksemburżankę <roll> choć musiało dziewczę obdzwonić pół urzędu zanim doszła do tego o co chodzi, jak to ma zrobić i co ma petentowi wydać...
Pozdrawiam!
1) - dowód zakupu auta (faktura lub umowa kupna)
2) - swój dowód osobisty (lub jakieś ID, paszport, itp)
3) - zaświadczenie o wyrejestrowaniu w GD (Attestation)
4) - wypełniony formularz F-IMM-34 (Demande en obtention d'un certificat en vue de l'immatriculation du véhicule en dehors du Luxembourg)
Pani w okienku robi sobie kopie wszystkiego, a na wypełnionym formularzu F-IMM podbija całą masę niesłychanie ważnych pieczęci <boisie> i tyle...
Wynikiem przedstawienia powyższych papierków jest otrzymanie "prawie normalnego" luksemburskiego dowodu rejestracyjnego (Carte Grise), składającego się jak każdy inny w tym kraju: z dwóch części. Dowód jest "prawie normalny" bo różni go wielki napis nadrukowany przez całość dokumentu: "Véhicule non immatriculé". Dowód wydawany jest na nazwisko poprzedniego właściciela samochodu, zawiera też wszystkie niezbędne dane samochodu, łącznie z ostatnim numerem rejestracyjnym na terenie G.D.
Cała procedura jest darmowa, a pod warunkiem okazania odrobiny dobrej woli i znajomości procedur ze strony pani urzędniczki - może być całkiem sprawna, a nawet przyjemna (OK, ja tam trafiłem na całkiem ładniutką luksemburżankę <roll> choć musiało dziewczę obdzwonić pół urzędu zanim doszła do tego o co chodzi, jak to ma zrobić i co ma petentowi wydać...
Pozdrawiam!