Kiedy wreszcie tramwaj dojedzie do Luksemburga?

Awatar użytkownika
Redakcja
Posty: 3226
Rejestracja: 16-10-2006, 23:03
Lokalizacja: stąd i zowąd

Kiedy wreszcie tramwaj dojedzie do Luksemburga?

Post autor: Redakcja »

Jak wiele innych projektów, także i luksemburski TRAM przeżywa trudne chwile w czasach kryzysu. Na wczorajszej konferencji prasowej burmistrz miasta Luksemburga, Xavier Bettel, zapewnił jednak dziennikarzy, że tramwaj pojawi się na ulicach miasta, jednakowoż nie wcześniej niż w roku 2017. Początkowo zakładano, iż uda się uruchomić pierwszą linię tramwajową już w 2014 r., tymczasem obecnie na ten rok planuje się dopiero rozpoczęcie robót w tym zakresie. Przyjdzie nam zatem jeszcze niejedną godzinę odstać w korkach w drodze na Kirchberg lub z powrotem. Pierwsza linia tramwajowa ma połączyć południowy Luksemburg (Gare/Cloche d'Or/Hesperange) z LuxExpo na Kirchbergu.

Nieco krócej czekać będziemy na windę, która pozwolić ma na szybkie przedostanie się z doliny Pfaffenthal do centrum miasta w okolice Parku Pescatore. Projekt windy połączonej z nadziemnym korytarzem nad Cote d'Eich powstał już ponad rok temu, jednak, jak się okazało, przeleżał w szufladzie inwestora, który wygrał przetarg. Obecnie kontrakt na budowę tego pasażu przekazany został innemu inwestorowi i ponoć teraz ruszyć ma z kopyta. Budowa rozpocząć ma się już w maju br. Korytarz i winda przeznaczone będą dla pieszych, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz rowerzystów. Winda zabrać będzie mogła za jednym razem aż do 66 pasażerów, a pokonywać będzie 60-metrowy dystans pomiędzy poziomem Bd. Royal a dnem doliny Pfaffenthal z prędkością 2,5 m/s.

wiadomość za www.352news.lu
Załączniki
TRAM_LUXEMBOURG.jpg
~~~~~
Redakcja
tomasz
Posty: 216
Rejestracja: 23-04-2008, 08:37
Lokalizacja: Huncherange

a pociąg?

Post autor: tomasz »

Nie potrafię zrozumieć dlaczego dotąd nie zbudowano choćby malutkiego przystanku dla pociągu pod mostem Charlotty na Kirchbergu. Tory kolejowe i trakcja juz tam oczywiście są od dawna (trasa na północ), więc zbudowanie 2 małych peronów, jakiejś wiaty i schodów do góry na Avenue Kennedy pewnie byłoby tańsze niż linia tramwajowa?
Oczywiście widziałem projekt tej stacji, ale w głowie mi się nie mieści, że w sumie tak prosta inwestycja czeka na realizację już tyle lat <?>
Dla dojeżdżających na Kirchberg (a chyba jest ich dużo) to byłaby super opcja i sądzę, że mogłaby znacząco zredukować ruch samochodowy i autobusowy na ulicach miasta i austostradach. W każdym razie ja na pewno wolałbym jechać pociągiem 15 minut z Bettembourga na Kirchberg niż tkwić w korku na A3 przez ponad pół godziny.
Ktoś coś wie na ten temat?
Awatar użytkownika
stary
Posty: 1401
Rejestracja: 17-07-2008, 08:19
Lokalizacja: eks-lux ww

Post autor: stary »

od ok 20 lat projektów było kilka i nawet już były zatwierdzone a roboty miały ruszyć lada dzień ......... i nic z tego

być może tu jest jedno z wyjaśnień tych opóźnień
http://www.land.lu/index.php/archive/it ... gersi.html

w jednym z projektów pociągi jadące od Mersch miały nawet mieć rozwidlenie w stronę Kirchberga i lotniska; czyli dla dojeżdżających z północy ok pol godziny krócej ......

nawet pamiętam ,ok 10-12 lat temu, pokazy prototypów niedoszłych pojazdów podczas jesiennych lub wiosennych fuerow

http://www.lesfrontaliers.lu/edito-36-l ... ousse.html

http://www.busbunn.net/press.html

http://www.busbunn.net/

http://www.tram.lu/historique.html

jeden z ostatnich ( nie mówię ze to jest ostatni) projektów

http://www.mt.public.lu/presse/actualit ... sier45.pdf
Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem,
.. toż to nie piwo !
tomasz
Posty: 216
Rejestracja: 23-04-2008, 08:37
Lokalizacja: Huncherange

Post autor: tomasz »

Ciekawe, dzięki! Oby tylko się nie skończyło na planach i projektach...
ODPOWIEDZ