Zapis w umowie o pracę - potrzebna opinia prawna

Dokumenty, pozwolenia, zwrot VAT, rejestracja samochodu...
patgor

Zapis w umowie o pracę - potrzebna opinia prawna

Post autor: patgor »

Witam,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby mi powiedzieć czy poniższy zapis w mojej umowie o pracę na czas nieokreślony (okres próbny zakończony) jest zgodny z prawem:

The Employee agrees not to exercise any activity similar to that of the Employer, as its own professional activity as defined in article L125-8 of the law of 31 July 2006 on employment agreements, in the twelve (12) months following the termination of this contract;

The no-competition clause is geographically limited within national territory.

Pracuję jako konsultant w jednej agencji konsultingowej i zastanawiam się czy mogę swobodnie przejść na kotrakt typu freelance bądź zostać zatrudnionym przez inną agencję konsultingową i pozostać wciąż na kontrakcie u klienta, który moja obecna agencja mi nagrała?

Dodam tylko, że klient absolutnie nie ma nic przeciwko takiemu rozwiązaniu.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Patgor
gabrjel

Post autor: gabrjel »

Zapis standardowy i zgodny....
to aby nie podbierać klientów z firmy....
jestem z innej branży ale mam podobny zapis....
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
patgor

Post autor: patgor »

Rozumiem, ze chodzi o to by nie podbierać klientów, ale czy to oznacza, że nie mogę założyć własnej działalności o charakterze podobnym do mojego obecnego pracodawcy czy również nie wolno mi przejść na freelance?

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
bamaza42

Post autor: bamaza42 »