import pojazdu z francji

Dokumenty, pozwolenia, zwrot VAT, rejestracja samochodu...
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

import pojazdu z francji

Post autor: jespere »

Czy ktos z Was juz przerabial temat importu pojazdu z Francji.
Jak to przebiega?
Jakie dokumenty musze dostac od wlasciciela?
Umowa kupna i dowod rejestracyjny wystarcza?
Kupujac auto w Lux dostajemy zawsze certyfikat homologacji w UE.
Wlasciciel francuski tego nie ma, czy bede mail problemy z tego tytulu?
Awatar użytkownika
dasty
Posty: 397
Rejestracja: 12-10-2006, 15:52
Lokalizacja: KraLux

Post autor: dasty »

ze wzgledu na wysokie ceny we Francji zdarza sie to raczej rzadko, ale z Niemiec tak - wszystkie moje samochody (ok. 10 w przeciagu 20 lat) pochodzily z Niemiec

nie zalezy to od kraju, ale od marki i modelu samochodu - jesli jakis pozaeuropejski i nie jezdzi zaden w Lukemburgu (ponad rok temu kolega mial niesamowite klopoty i ok. 3-4 miesiace zalatwiania zeby zarejestrowac Nissan Skylan - byl pierwszy). Jesli nie jestes pewien to najlepiej zapytac w Sandweiler, czy dany model jezdzi w Luksemburgu
poza tym zobacz http://www.snct.lu/content/view/93/148/lang,french/ lub http://www.snct.lu/content/view/81/149/lang,french/
"Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza." Albert Einstein
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

Dzieki, dzieki.
Zajelo mi 2,5 godziny, zeby sie tam dodzwonic, ale w koncu sie udalo.
Juz wiem, ze wspomniany certyfikat jest wymagany dla pojazdow wyprodukowanych po 1998 roku. W polsce dawali, tu daja, a we Francji niekoniecznie. Trzeba uzyskac od przedstawiciela/garazu/sprzedawcy. Koszt to ok.150€.

Potem procedura rejestracji to juz standard.

Potrzebujemy poprzeni dowod rejestracyjny, umowe kupna.
Dzwonimy po nowy nr rejestracyjny, ubezpieczamy u swojego ulubionego ubezpieczyciela, dopelniamy formalnosci celnych, przeglad techniczny w Sandweiler i juz.
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

a na stronie stoi jak byk rzecz zupelnie przeciwna:

#
un certificat de conformité européen [seulement exigé pour les véhicules de catégories M1 (voitures et voitures commerciales), L (deux et trois roues) et T (tracteurs)]


juz nic nie kumam...
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

juz sam sobie (i Wam) odpowiadam:

Jest tak jak wspomniala Dasty:
jesli maja juz dane jakiegos pojazdu, to nie trzeba certyfikatu, jesli nie maja to trzeba dostarczyc. Innymi slowy kupujac pojazd popularny- nie bedzie problemu. A gdy kupujemy jakis unikat, lepiej sie dowiedziec, np wysylaca fax do serwisu technicznego snct.
Punkt dla Dasty!
Awatar użytkownika
dasty
Posty: 397
Rejestracja: 12-10-2006, 15:52
Lokalizacja: KraLux

Post autor: dasty »

przy rejestracji w Sandweiler samochodu zakupionego w garazu zagranicznym wymagane jest dolaczenie kopii wpisu do rejestru handlowego (tegoz garazu), z wyjatkiem jesli garaz jest juz znany w SNCT.
przy zakupie od osoby prywatnej wymagana jest kopia dowodu osobistego sprzedajacego.

Pare lat temu nie wymagano tych dokumentow, ale wraz z wzrastajaca iloscia samochodow kradzionych ...
"Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza." Albert Einstein
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

potwierdzam. kupuje od osoby prywatnej i mam miec kopie carte d'identité.
ODPOWIEDZ