hak do samochodu
hak do samochodu
Chce kupic i zainstalowac hak do samochodu VW. Nie mam pojecia, czy to cos nazywa sie tylko hak czyk hak cos tam cos tam - do tego czegos 'podlacze' przyczepke.
Czy macie jakies dobre sprawdzone miejsca zakupu takich czesci i warsztat, gdzie to zamontuja nie zdzierajac ze mnie ostatniej zlotowki? We Francji za hak wraz z montazem chca 600 euro...
Czy macie jakies dobre sprawdzone miejsca zakupu takich czesci i warsztat, gdzie to zamontuja nie zdzierajac ze mnie ostatniej zlotowki? We Francji za hak wraz z montazem chca 600 euro...
Agata
Re: hak do samochodu
To tanio jeśli masz auto napakowane elektronika...Agata pisze:Czy macie jakies dobre sprawdzone miejsca zakupu takich czesci i warsztat, gdzie to zamontuja nie zdzierajac ze mnie ostatniej zlotowki? We Francji za hak wraz z montazem chca 600 euro...
jeśli nie to max 200€
Najtaniej wyszło by allegro+"Pan Kaziu"
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
Re: hak do samochodu
a gdzie znalezc pana Kazia?gabrjel pisze:Najtaniej wyszło by allegro+"Pan Kaziu"
Agata
Agata , ja wlasnie sprawe przerabialem na wlasnej skorze.
We Francji mowisz 600 € , w Luksie w serwisie VW chcieli odemnie jakos 700 €.
Zapytalem w serwisie VW w Polsce zeby porownac ceny , ten sam hak ta sama instalacja i koszt juz oscylowal w okolicy 400 €.
Koniec koncow zdecydowalem sie na instalacje haka w zakladzie tym sie specjalizujacym w Opolu, firma z serii " haki do wszystkich modeli "
Hak firmy THULE wraz z podlaczeniem instalacji elektrycznej plus montaz tegoz haka to bylo w sumie 520 PLN.
Napewno odgrywa tu dosc duza role model tego Twojego VW bo do nowszego niz moj juz bylo drozej. Jesli chcesz dam Ci namiar na ten zaklad ale jest jak wspomnialem w Opolu. Jesli planujesz kiedys wyjazd do Polski samochodem to zrob to tam wlasnie w takim zakladzie jak zrobilem to ja. Tak bedzie zdecydowanie taniej i wedlug mnie rownie bezpiecznie jak w serwisie VW.
Jesli zas sprawa nie moze czekac wyjazdu Twojego ( lub chociaz Twojego samochodu ) do PL to mozna zakupic w Polsce ( skoro one nie sa produkcji polskiej to byc moze mozna je zakupic rowniez na ebay.de ) hak wraz z instalacja elektryczna , poprosic jakiegos dobrego duszka by go przy okazji przywiozl do Luksa a majac juz hak i samochod w jednym miejscu udac sie np do mechanika Lukasza w celu montazu wspomnianego haka. namiary na tego mechanika znajdziesz wpisujac w wyszukiwarce POLSKI MECHANIK
Powodzenia!
We Francji mowisz 600 € , w Luksie w serwisie VW chcieli odemnie jakos 700 €.
Zapytalem w serwisie VW w Polsce zeby porownac ceny , ten sam hak ta sama instalacja i koszt juz oscylowal w okolicy 400 €.
Koniec koncow zdecydowalem sie na instalacje haka w zakladzie tym sie specjalizujacym w Opolu, firma z serii " haki do wszystkich modeli "
Hak firmy THULE wraz z podlaczeniem instalacji elektrycznej plus montaz tegoz haka to bylo w sumie 520 PLN.
Napewno odgrywa tu dosc duza role model tego Twojego VW bo do nowszego niz moj juz bylo drozej. Jesli chcesz dam Ci namiar na ten zaklad ale jest jak wspomnialem w Opolu. Jesli planujesz kiedys wyjazd do Polski samochodem to zrob to tam wlasnie w takim zakladzie jak zrobilem to ja. Tak bedzie zdecydowanie taniej i wedlug mnie rownie bezpiecznie jak w serwisie VW.
Jesli zas sprawa nie moze czekac wyjazdu Twojego ( lub chociaz Twojego samochodu ) do PL to mozna zakupic w Polsce ( skoro one nie sa produkcji polskiej to byc moze mozna je zakupic rowniez na ebay.de ) hak wraz z instalacja elektryczna , poprosic jakiegos dobrego duszka by go przy okazji przywiozl do Luksa a majac juz hak i samochod w jednym miejscu udac sie np do mechanika Lukasza w celu montazu wspomnianego haka. namiary na tego mechanika znajdziesz wpisujac w wyszukiwarce POLSKI MECHANIK
Powodzenia!
Ura Bura Szef Podwóra
Agata, nie wiem, czy masz swiadomosc, ale hak w samochodzie i jego montaz, to nie tylko sam"hak" do czegos tam przykrecony.... To jest wymiana calej tylnej belki pod zderzakiem, na taka sama, tyle ze solidniejsza i "zawierajaca" w sobie ow rzeczony hak. Przy czym niekoniecznie na stale, bo ja np zdecydowalam sie na taki, ktory zakladam tylko wtedy, kiedy go potrzebuje. Na co dzien nic mi nie sterczy - widac tylko "dziure" na hak z zaslepka, oraz obok gniazdo do wtyczki do swiatel przyczepy (ja uzywam tylko bagaznik na rowery). Calosci operacji dokonalam jak Borys, rowniez w Polsce, w specjalizujacym sie zakladzie, wiec dostalam atestowany hak, pasujacy do modelu mojego auta (chodzi o ta belke, co ja wymieniaja), no i wszystko zostalo zrobione w taki sposob, zebym nie stracila gwarancji na auto - nowke wtedy... No i oczywiscie robilam to w Gdansku...bylo znacznie taniej niz w Renault, i tutaj, i w Polsce...
Bamaza
Sama podkreslasz ze od samochodow to Ty spec nie jestes wiec przemysl nastepnym razem zanim chlapniesz jakis wniosek na ktorym bidna Agata sie moze oprzec !
W moim samochodzie montaz haka polegal tylko i wylacznie na przykreceniu konstrukcji z plaskownikow do podluznic auta oraz wpieciu sie elektryka w wiazke.
Tez mam auto bez haka jak nie woze przyczepki , przykreca sie go jedynie wtedy gdy tego naprawde potrzebuje na dwie solidne sruby , ot i co.
Sama podkreslasz ze od samochodow to Ty spec nie jestes wiec przemysl nastepnym razem zanim chlapniesz jakis wniosek na ktorym bidna Agata sie moze oprzec !
W moim samochodzie montaz haka polegal tylko i wylacznie na przykreceniu konstrukcji z plaskownikow do podluznic auta oraz wpieciu sie elektryka w wiazke.
Tez mam auto bez haka jak nie woze przyczepki , przykreca sie go jedynie wtedy gdy tego naprawde potrzebuje na dwie solidne sruby , ot i co.
Ura Bura Szef Podwóra
Ja spec nie jestem, ale bylam - widzialam jak i co bylo robione...nie mam zwyczaju zostawiac auta w warsztacie, wiec wiem. A u mojego taty w garazu do dzisiaj stoi sobie belka wyjeta z mojego auta. Mysle, ze sposob montazu, o ktorym mowisz to taki wlasnie od pana Kazia - nie sadze, by producent auta utrzymal gwarancje...
A ja nic nie musze przykrecac jak potrzebuje haka - montuje sie go na "zatrzask" - klik i juz.
A ja nic nie musze przykrecac jak potrzebuje haka - montuje sie go na "zatrzask" - klik i juz.
Bamaza konstrukcję haka przykręca się do podłużnic w aucie...bamaza42 pisze: A ja nic nie musze przykrecac jak potrzebuje haka - montuje sie go na "zatrzask" - klik i juz.
A to że kule możesz ściągnąć to nie wiem czy jeszcze obowiązuje - było zabronione mieć hak który jest nie używany w Niemczech.
Ja to obszedłem w ten sposób że hak był w dokumentach wpisany jako nie demontowany (odpowiedni certyfikat).
A co do reszty, to pytanie czy w aucie można się wpiąć w wiązkę czy trzeba dodatkowy moduł... np dla aut mających czujniki spalonych żarówek...
Np w aktualnym Golfie ze światłami diodowymi moduł to koszt 250€, w Audi nie da się ("oficjalnie") zamontować normalnego haka - bo oryginalny jest wysuwany automatycznie i koszt rzędu 1300€ + montaż....
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
He he a ta dalej swoje...bamaza42 pisze:Ja spec nie jestem, ale bylam - widzialam jak i co bylo robione...nie mam zwyczaju zostawiac auta w warsztacie, wiec wiem. A u mojego taty w garazu do dzisiaj stoi sobie belka wyjeta z mojego auta. Mysle, ze sposob montazu, o ktorym mowisz to taki wlasnie od pana Kazia - nie sadze, by producent auta utrzymal gwarancje...
A ja nic nie musze przykrecac jak potrzebuje haka - montuje sie go na "zatrzask" - klik i juz.
Agata - Bamaza wie co mowi - szykuj sie na wymiane belek w aucie ! BronCiePanie nie daj se nic zrobic metoda pana Kazia
Ura Bura Szef Podwóra
no dokladnie, o tym mowie, ale nie jakies plaskowniki, a cala tylno belke - tak przynajmniej bylo w moim przypadku.... Choc do wozenia rowerow na haku pewnie 2 plaskowniki by wystarczyly, ale hak byl zrobiony profesjonalnie, tak, ze moglabym i spory "domek" pociagnac bezpiecznie...gabrjel pisze:Bamaza konstrukcję haka przykręca się do podłużnic w aucie...
...szczerze mowiac, nie bardzo wiem o czym mowisz?....jaki wpis?...jespere pisze:a potem nie trzeba uzyskac odpowiedniego wpisu do dowodu rejestracyjnego w sandwailer?
Bama , czesto nie wiesz o co chodzi i czesto mimo to zabierasz glos. Malo tego , tworzysz historyjki typu dwa plaskowniki
Czy ja napsialem ze sa dwa plaskowniki ? Moj hak jest z certyfikatem homologacja i kto wie czym jeszcze, ta dosc potezna konstrukcja moze ciagnac do 2500 kg ! Tyle ze samochod jest przystosowany do ciagniecia nie wiecej niz 1600 kg ( zdaje sie ze pozycja O1 lub O2 w DR ).
A teraz podziele sie wiedza uzyteczna <rotfl>
@ Digi - kat B uprawnia do kierowania pojazdem badz zestawem pojazdow nie przekraczajacych DMC ( dopuszczalnej masy calkowitej ) 3500 kg.
Tak wiec wedle prawa moge ciagnac na kategorii B, samochodem ktory ma DMC 2050 kg przyczepe o DMC max 1450 kg co daje nam przy zalozeniu wagi przyczepy 400 kg 1050 kg ladownosci.
Kategoria E do B sluzy temu by moc zestawem wykroczyc poza magiczna bariere 3500 kg DMC ale tez sa tam jakies ograniczenia wagowe , jakie dokladnie to nie wiem bo sie nie interesowalem tak doglebnie.
@ Jespere - wpis do DR o montazu haka jest potrzebny w Polsce , gdzie wlasnie za duzo Kazkow spawalo jakies tam haki i wynikaly z tego problemy. W Luksemburgu tego typu kombinowanie nie wystepuje wiec wpis o montazu haka nie jest potrzebny. Mimo to jesli pojedziesz na Sendweiler z hakiem wyspawanym przez siebie samego to napewno Ci kaza go zdemontowac. Taka kostrukcja powinna byc wyposazona w tabliczke znamionowa zawierajaca nazwe producenta oraz dane nosnosci. warto zachowac dokumenty jakie wydaje Ci punkt sprzedajacy hak , czyli homologacje oraz fakture montazu.
Czy ja napsialem ze sa dwa plaskowniki ? Moj hak jest z certyfikatem homologacja i kto wie czym jeszcze, ta dosc potezna konstrukcja moze ciagnac do 2500 kg ! Tyle ze samochod jest przystosowany do ciagniecia nie wiecej niz 1600 kg ( zdaje sie ze pozycja O1 lub O2 w DR ).
A teraz podziele sie wiedza uzyteczna <rotfl>
@ Digi - kat B uprawnia do kierowania pojazdem badz zestawem pojazdow nie przekraczajacych DMC ( dopuszczalnej masy calkowitej ) 3500 kg.
Tak wiec wedle prawa moge ciagnac na kategorii B, samochodem ktory ma DMC 2050 kg przyczepe o DMC max 1450 kg co daje nam przy zalozeniu wagi przyczepy 400 kg 1050 kg ladownosci.
Kategoria E do B sluzy temu by moc zestawem wykroczyc poza magiczna bariere 3500 kg DMC ale tez sa tam jakies ograniczenia wagowe , jakie dokladnie to nie wiem bo sie nie interesowalem tak doglebnie.
@ Jespere - wpis do DR o montazu haka jest potrzebny w Polsce , gdzie wlasnie za duzo Kazkow spawalo jakies tam haki i wynikaly z tego problemy. W Luksemburgu tego typu kombinowanie nie wystepuje wiec wpis o montazu haka nie jest potrzebny. Mimo to jesli pojedziesz na Sendweiler z hakiem wyspawanym przez siebie samego to napewno Ci kaza go zdemontowac. Taka kostrukcja powinna byc wyposazona w tabliczke znamionowa zawierajaca nazwe producenta oraz dane nosnosci. warto zachowac dokumenty jakie wydaje Ci punkt sprzedajacy hak , czyli homologacje oraz fakture montazu.
Ura Bura Szef Podwóra