Ranking opon letnich
Ranking opon letnich
Bylo juz na naszym forum po wielokroc na temat opon zimowych; niestety niewiele mozna wyczytac na temat letnich. I choc pytanie mocno juz spoznione, to moze jednak znajda sie chetni do podzielenia sie doswiadczeniami (nawet tegorocznymi!).
Ja w zasadzie chcialem zapytac o ocene konkretnych modeli, ale jesli ktos moze zarekomendowac cos spoza ponizszej listy – bede niezmiernie wdzieczny.
Mam obecnie zalozone opony BRIDGESTONE Turanza ER30 (jesli ktos potrzebuje szczegolow: 205/55R16 91W). Musze zmienic caly komplet, bo juz wylysialy biedaczki
Mam wiec pytanie, czy warte swojej ceny sa MICHELIN Primacy (VDB) i czy lepiej zrobie kupujac wlasnie te niz wymieniajac na te same Bridgestony?
Zastanawiam sie ewentualnie nad pozostaniem przy Bridgestonach, ale zmiana modelu z Turanza ER30 na ER300. Cena ta sama – czy zyskam jednak na jakosci/parametrach?
Z gory wdzieczny za wszelka dobra rade!
Ja w zasadzie chcialem zapytac o ocene konkretnych modeli, ale jesli ktos moze zarekomendowac cos spoza ponizszej listy – bede niezmiernie wdzieczny.
Mam obecnie zalozone opony BRIDGESTONE Turanza ER30 (jesli ktos potrzebuje szczegolow: 205/55R16 91W). Musze zmienic caly komplet, bo juz wylysialy biedaczki
Mam wiec pytanie, czy warte swojej ceny sa MICHELIN Primacy (VDB) i czy lepiej zrobie kupujac wlasnie te niz wymieniajac na te same Bridgestony?
Zastanawiam sie ewentualnie nad pozostaniem przy Bridgestonach, ale zmiana modelu z Turanza ER30 na ER300. Cena ta sama – czy zyskam jednak na jakosci/parametrach?
Z gory wdzieczny za wszelka dobra rade!
Mawi,
Mysle, ze tu znajdziesz odpowiedz, albo chociaz podpowiedz:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... ageID=8772
Z wlasnego doswiadczenia dorzuce, ze od jakiegos czasu kieruje sie wlasnie wynikami testow ADAC przy wyborze opon i dotad sie nie zawiodlem. Z wymienionych w czolowce tego rankingu mialem okazje jezdzic na Bridgestone'ach ER 300 i Dunlopach FastResponse. Jedne i drugie bardzo przyzwoite, choc jesli mialbym znow wybierac, to wolalbym ER 300.
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin
Mysle, ze tu znajdziesz odpowiedz, albo chociaz podpowiedz:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... ageID=8772
Z wlasnego doswiadczenia dorzuce, ze od jakiegos czasu kieruje sie wlasnie wynikami testow ADAC przy wyborze opon i dotad sie nie zawiodlem. Z wymienionych w czolowce tego rankingu mialem okazje jezdzic na Bridgestone'ach ER 300 i Dunlopach FastResponse. Jedne i drugie bardzo przyzwoite, choc jesli mialbym znow wybierac, to wolalbym ER 300.
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin
Dzieki za tak szybka odpowiedz! Ja z kolei obejrzalem sobie testy na ACL – http://www.acl.lu/fr/voiture_et_moto/tests/reifen_2008 – uderzajaco podobne wyniki. Z kolei w (skadinand nieprofesjonalnych, ale przeciez wartych uwzglednienia, bo od strony praktyki) testach uzytkownikow na www.opony.pl Michelin jednak górą...
Do tego dodac musze, ze ja do moich starych Bridgestonow (E30) nie do konca sie przekonalem – na mokrej nawierzchni nie dawaly pewnosci (czyzby wiec w nowej generacji – E300 – usunieto ten mankament?), ponadto jak na opony letnie zachowywaly sie dosyc glosno, no i po dwoch latach uzytkowania (fakt – mialy u mnie ciezka orke, ale... to jednak tylko dwa lata, a byly to przeciez "nówki sztuki!") nadaja sie wylacznie na odbojniki w kutrze rybackim, co mnie troche martwi <zniesmaczony> . Szczegolnie, ze przy super wysokiej ocenie tych nowych Bridgestonow (E300), nadal jednak wspolczynnik zuzycia jest wymieniany jako dosyc wysoki (szczegolnie w porownaniu z Michelinami).
No wiec – sa "za" sa i "przeciw" – i co ja mam wybrac, biedny miś? <bezradny> Moze ktos jeszcze cos od siebie doda?
Do tego dodac musze, ze ja do moich starych Bridgestonow (E30) nie do konca sie przekonalem – na mokrej nawierzchni nie dawaly pewnosci (czyzby wiec w nowej generacji – E300 – usunieto ten mankament?), ponadto jak na opony letnie zachowywaly sie dosyc glosno, no i po dwoch latach uzytkowania (fakt – mialy u mnie ciezka orke, ale... to jednak tylko dwa lata, a byly to przeciez "nówki sztuki!") nadaja sie wylacznie na odbojniki w kutrze rybackim, co mnie troche martwi <zniesmaczony> . Szczegolnie, ze przy super wysokiej ocenie tych nowych Bridgestonow (E300), nadal jednak wspolczynnik zuzycia jest wymieniany jako dosyc wysoki (szczegolnie w porownaniu z Michelinami).
No wiec – sa "za" sa i "przeciw" – i co ja mam wybrac, biedny miś? <bezradny> Moze ktos jeszcze cos od siebie doda?
Pytanie 1 - Czy rzeczywiście potrzebujesz indeksu prędkości W=270km/h - im wyższy indeks prędkości tym opony szybciej się zużywają gdyż dla wysokich prędkości musi być inna mieszanka
Pytanie 2 - Jaki styl jazdy preferujesz? Do Stylu jazdy trzeba dobrać oponki, jak podasz jakie auto będzie jeszcze łatwiej.
Opony to zawsze kompromis pomiędzy ceną/osiągami/szybkością zużycia
Jeżeli szukasz opon z najwyższej półki to używałem:
Goodyear F1 GDS2 - kapitalna opona, rewelacyjne osiągi, kiedy zbliża się do granicy ostrzega
Brigestone Potenza - jeszcze lepiej niż F1 ale jak juz traci przyczepność to nagle bez żadnego ostrzeżenia
Dobre opony:
Goodrich GeFORCE - dość cicha i dobra opona, w odpowiednim indeksie prędkości trwała
To było na tyle co używałem
Kolejne nad którymi myślę to Nokian Z lub V (doskonałe odprowadzanie wody)
Opis Nokian V
Rekordzista w ilości odprowadzanej wody 43 l/s. Pierwsza na świecie 3 warstwowa konstrukcja bieżnika asymetrycznego zapewnia tej oponie wyjątkowe właściwości w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Bardzo długa żywotność w tej kategorii opon. Specjalne elementy na boku rowków redukują głośność do minimum, znacznie poniżej norm europejskich. Innowacyjna konstrukcja bieżnika redukuje rozpryskiwanie wody.
Pytanie 2 - Jaki styl jazdy preferujesz? Do Stylu jazdy trzeba dobrać oponki, jak podasz jakie auto będzie jeszcze łatwiej.
Opony to zawsze kompromis pomiędzy ceną/osiągami/szybkością zużycia
Jeżeli szukasz opon z najwyższej półki to używałem:
Goodyear F1 GDS2 - kapitalna opona, rewelacyjne osiągi, kiedy zbliża się do granicy ostrzega
Brigestone Potenza - jeszcze lepiej niż F1 ale jak juz traci przyczepność to nagle bez żadnego ostrzeżenia
Dobre opony:
Goodrich GeFORCE - dość cicha i dobra opona, w odpowiednim indeksie prędkości trwała
To było na tyle co używałem
Kolejne nad którymi myślę to Nokian Z lub V (doskonałe odprowadzanie wody)
Opis Nokian V
Rekordzista w ilości odprowadzanej wody 43 l/s. Pierwsza na świecie 3 warstwowa konstrukcja bieżnika asymetrycznego zapewnia tej oponie wyjątkowe właściwości w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Bardzo długa żywotność w tej kategorii opon. Specjalne elementy na boku rowków redukują głośność do minimum, znacznie poniżej norm europejskich. Innowacyjna konstrukcja bieżnika redukuje rozpryskiwanie wody.
Ostatnio zmieniony 02-06-2008, 10:38 przez Tr0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Tr0n
Tr0n
No, niestety ze wstydem musze przyznac, ze zdarza mi sie potrzebowac <oops> Nawet jesli tylko od czasu do czasu, to wolalbym jednak miec taki zapas... (i nie chodzi tu o rekompensowanie sobie jakichstam kompleksow, oczywiscie – <mrgreen> )Tr0n pisze:Pytanie 1 - Czy rzeczywiście potrzebujesz indeksu prędkości W=270km/h
W zasadzie w odpowiedzi na pierwsze pytanie tkwi odpowiedz na drugie. Byc moze zreszta odpowiedzia jest takze fakt, ze po dwoch sezonach letnich miejsce moich poprzednich Bridgestonow winno byc raczej nie na felgach, ale w zakladzie utylizacji odpadow.Tr0n pisze:Pytanie 2 - Jaki styl jazdy preferujesz?
Co do GoodYeara – kiedys tam sie zrazilem. W poprzednich dwoch samochodach mialem niemal wylacznie GoodYeary – rozne typy, i w zasadzie zawsze cos mi tam w nich uwieralo. Ale moze to bezzasadne uprzedzenie, bo tamte GoodYeary, to byly raczej z dolnej polki (jakies UltraGripy, bodajze "czworki"). Nie wiem czy GeForce to inna technologia i czy wypada porownywac?
A juz zupelnie nie mam pojecia co to jest "Nokian Z"? Dyletant oponiarski jestem (dlatego pytam, nim zbladze). A co to jest "Nokian Z" i czy warto wyposazac w nie furke, ktora wazy ok. 2 ton i choc jest troche wolowata, to jak sie ja rozpedzi to zmiesci sie tak gdzies pomiedzy wspolczynnikiem "V" a "W" (co zreszta zdarza mi sie czasem, niestety, sprawdzac)?
NO, to faktycznie, MaWi, ostry z Ciebie chlopak.... Michelinki w moim Opelku przejezdzily z nim cale jego zycie, czyli 12 lat....(wprawdzie tylko 2, bo 2 juz musialy byc wymienione...)MaWi pisze:W zasadzie w odpowiedzi na pierwsze pytanie tkwi odpowiedz na drugie. Byc moze zreszta odpowiedzia jest takze fakt, ze po dwoch sezonach letnich miejsce moich poprzednich Bridgestonow winno byc raczej nie na felgach, ale w zakladzie utylizacji odpadow.
A w moim obecnym aucie na oponkach nie widac prawie sladu zuzycia....to co Ty robisz?....tak ostro hamujesz, zostawiajac za kazdym razem gume na asfalcie?....
No to skoro wiesz że potrzebujesz W to nie narzekaj na szybkie zużycie opon <roll>
No to w takim przedziale Cię zaskoczę
1. HANKOOK Ventus Prime
2 Continental Premium contact 2 - niedobra na mokra nawierzchnię
3. Nokian Z - pod warunkiem że masz dobre hamulce - opona troszkę gorsza przy hamowaniu (minimalnie)
4. Brigestone ER300 - głośna, słabe tłumienie nierówności, gorsza na mokrej nawierzchni
No to w takim przedziale Cię zaskoczę
1. HANKOOK Ventus Prime
2 Continental Premium contact 2 - niedobra na mokra nawierzchnię
3. Nokian Z - pod warunkiem że masz dobre hamulce - opona troszkę gorsza przy hamowaniu (minimalnie)
4. Brigestone ER300 - głośna, słabe tłumienie nierówności, gorsza na mokrej nawierzchni
Pozdrawiam
Tr0n
Tr0n
Bamaza, sa takie miejsca na dalekiej polnocy, gdzie o asfalcie nie slyszeli nawet najswiatlejsi goralebamaza42 pisze:to co Ty robisz?....tak ostro hamujesz, zostawiajac za kazdym razem gume na asfalcie?....
A na powaznie, to zapomnialem dodac, ze te dwa lata = ponad 80 tys. km. Moze to choc czesciowo mnie usprawiedliwia?
Ale nie chcialbym tu wywolywac dyskusji o osiagach. Nie mam sie czym chwalic, bo ani to chwalebne, a pewnie na forum i tak znajdzie sie niejeden lepszy ode mnie w te klocki Moze wiec wrocmy do tematu ogumienia na lato? To jednak dla mnie dosyc newralgiczny temat w tej chwili, szczegolnie, ze policja luksemburska od kilku miesiecy jakos malo wyrozumiala jest i byle kontrola moze mnie lada dzien kosztowac wiecej niz nawet najbardziej wypasione "Nokian Zety" <boisie>
Wiesz auto służy do jeżdżenia, a nie do polerowania a na 12 letnich oponach bałbym się jechać powyżej 80 km/h. W zeszłym roku założyłem nowe opony w maju, w listopadzie w warsztacie nie mogli uwierzyć że to te same opony i wcale ostro nie jeżdżę jedynie "trochę więcej" <mrgreen>bamaza42 pisze:NO, to faktycznie, MaWi, ostry z Ciebie chlopak.... Michelinki w moim Opelku przejezdzily z nim cale jego zycie, czyli 12 lat....(wprawdzie tylko 2, bo 2 juz musialy byc wymienione...)A w moim obecnym aucie na oponkach nie widac prawie sladu zuzycia....to co Ty robisz?....tak ostro hamujesz, zostawiajac za kazdym razem gume na asfalcie?....
Pozdrawiam
Tr0n
Tr0n
Chodziloby o ten model: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =So&Achse= ?Tr0n pisze:1. HANKOOK Ventus Prime
Jesli tak, to z wymienionych czterech tez najchetniej wybralbym ten, bo mankamenty, o ktorych piszesz przy pozostalych (niestabilne na mokrej nawierzchni, wzglednie halasliwe), to akurat te cechy, ktorych w oponach nie lubie najbardziej.
Dzieki za rade! Przy okazji dowiedzialem sie o markach opon, ktorych istnienia nawet nie podejrzewalem... <roll>
No tak to właśnie wychodzi, że te koreańskie są sumarycznie najlepsze w tym indeksie. W indeksie V ja jednak zdecydowałbym się na Nokian V za sprawą tego ze są super ciche, doskonałe na wodę a na suchym brakuje im 30-40 cm do najlepszej drogi hamowania. W indeksie W jednak są nokiany Z które są troszeczkę gorsze w osiągach ale ponoć trwałe jak na ten indeks. Nie wiem też jaką trwałość mają te koreańskieMaWi pisze:Chodziloby o ten model: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =So&Achse= ?Tr0n pisze:1. HANKOOK Ventus Prime
Pozdrawiam
Tr0n
Tr0n
bamaza - nie wiem czy wiesz, ale guma sie starzeje. nawet jesli bieznik mialas dobry, to na tak starych oponach po prostu ryzykowalas zycie...
a kolega Ma-Wi to przeciez zrownowazony gosc. 80 tys (rozumiem, ze na zmiane z zimowkami) to przyzwoity przebieg. kumpel z pracy, ktory jezdzi jak dziadek w kapeluszu, zmienia opony co 35 tys...
a kolega Ma-Wi to przeciez zrownowazony gosc. 80 tys (rozumiem, ze na zmiane z zimowkami) to przyzwoity przebieg. kumpel z pracy, ktory jezdzi jak dziadek w kapeluszu, zmienia opony co 35 tys...