Ranking opon letnich

Dokąd na zakupy, kupno auta, komunikacja publiczna, lekarze, edukacja, banki, ubezpieczenia, telekomunikacja...
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Ranking opon letnich

Post autor: MaWi »

Bylo juz na naszym forum po wielokroc na temat opon zimowych; niestety niewiele mozna wyczytac na temat letnich. I choc pytanie mocno juz spoznione, to moze jednak znajda sie chetni do podzielenia sie doswiadczeniami (nawet tegorocznymi!).

Ja w zasadzie chcialem zapytac o ocene konkretnych modeli, ale jesli ktos moze zarekomendowac cos spoza ponizszej listy – bede niezmiernie wdzieczny.

Mam obecnie zalozone opony BRIDGESTONE Turanza ER30 (jesli ktos potrzebuje szczegolow: 205/55R16 91W). Musze zmienic caly komplet, bo juz wylysialy biedaczki :(

Mam wiec pytanie, czy warte swojej ceny sa MICHELIN Primacy (VDB) i czy lepiej zrobie kupujac wlasnie te niz wymieniajac na te same Bridgestony?

Zastanawiam sie ewentualnie nad pozostaniem przy Bridgestonach, ale zmiana modelu z Turanza ER30 na ER300. Cena ta sama – czy zyskam jednak na jakosci/parametrach?

Z gory wdzieczny za wszelka dobra rade! :)
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

jezdze obecnie na tych michelinach - i nie mam zadnych zastrzezen - czytaj jest cudownie.
Z pewnoscia duzo lepiej niz Brigestone (mialem fabrycznie w pewnej skodzie)

jezdzilem tez ostatnimi czasy na nowym produkcie good-year'a - Dura Grip. To takze dobry produkt i w dobrej cenie.
Awatar użytkownika
felo
Posty: 277
Rejestracja: 19-10-2006, 13:52
Lokalizacja: Kopstal

Post autor: felo »

Mawi,

Mysle, ze tu znajdziesz odpowiedz, albo chociaz podpowiedz:

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... ageID=8772

Z wlasnego doswiadczenia dorzuce, ze od jakiegos czasu kieruje sie wlasnie wynikami testow ADAC przy wyborze opon i dotad sie nie zawiodlem. Z wymienionych w czolowce tego rankingu mialem okazje jezdzic na Bridgestone'ach ER 300 i Dunlopach FastResponse. Jedne i drugie bardzo przyzwoite, choc jesli mialbym znow wybierac, to wolalbym ER 300.

Pozdrawiam serdecznie,

Marcin
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

Dzieki za tak szybka odpowiedz! Ja z kolei obejrzalem sobie testy na ACL – http://www.acl.lu/fr/voiture_et_moto/tests/reifen_2008 – uderzajaco podobne wyniki. Z kolei w (skadinand nieprofesjonalnych, ale przeciez wartych uwzglednienia, bo od strony praktyki) testach uzytkownikow na www.opony.pl Michelin jednak górą...

Do tego dodac musze, ze ja do moich starych Bridgestonow (E30) nie do konca sie przekonalem – na mokrej nawierzchni nie dawaly pewnosci (czyzby wiec w nowej generacji – E300 – usunieto ten mankament?), ponadto jak na opony letnie zachowywaly sie dosyc glosno, no i po dwoch latach uzytkowania (fakt – mialy u mnie ciezka orke, ale... to jednak tylko dwa lata, a byly to przeciez "nówki sztuki!") nadaja sie wylacznie na odbojniki w kutrze rybackim, co mnie troche martwi <zniesmaczony> . Szczegolnie, ze przy super wysokiej ocenie tych nowych Bridgestonow (E300), nadal jednak wspolczynnik zuzycia jest wymieniany jako dosyc wysoki (szczegolnie w porownaniu z Michelinami).

No wiec – sa "za" sa i "przeciw" – i co ja mam wybrac, biedny miś? <bezradny> Moze ktos jeszcze cos od siebie doda?
Awatar użytkownika
Tr0n
Posty: 226
Rejestracja: 02-10-2006, 12:19
Lokalizacja: Fentange

Post autor: Tr0n »

Pytanie 1 - Czy rzeczywiście potrzebujesz indeksu prędkości W=270km/h - im wyższy indeks prędkości tym opony szybciej się zużywają gdyż dla wysokich prędkości musi być inna mieszanka
Pytanie 2 - Jaki styl jazdy preferujesz? Do Stylu jazdy trzeba dobrać oponki, jak podasz jakie auto będzie jeszcze łatwiej.

Opony to zawsze kompromis pomiędzy ceną/osiągami/szybkością zużycia

Jeżeli szukasz opon z najwyższej półki to używałem:
Goodyear F1 GDS2 - kapitalna opona, rewelacyjne osiągi, kiedy zbliża się do granicy ostrzega
Brigestone Potenza - jeszcze lepiej niż F1 ale jak juz traci przyczepność to nagle bez żadnego ostrzeżenia

Dobre opony:
Goodrich GeFORCE - dość cicha i dobra opona, w odpowiednim indeksie prędkości trwała

To było na tyle co używałem
Kolejne nad którymi myślę to Nokian Z lub V (doskonałe odprowadzanie wody)

Opis Nokian V

Rekordzista w ilości odprowadzanej wody 43 l/s. Pierwsza na świecie 3 warstwowa konstrukcja bieżnika asymetrycznego zapewnia tej oponie wyjątkowe właściwości w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Bardzo długa żywotność w tej kategorii opon. Specjalne elementy na boku rowków redukują głośność do minimum, znacznie poniżej norm europejskich. Innowacyjna konstrukcja bieżnika redukuje rozpryskiwanie wody.
Ostatnio zmieniony 02-06-2008, 10:38 przez Tr0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Tr0n
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

Tr0n pisze:Pytanie 1 - Czy rzeczywiście potrzebujesz indeksu prędkości W=270km/h
No, niestety ze wstydem musze przyznac, ze zdarza mi sie potrzebowac <oops> Nawet jesli tylko od czasu do czasu, to wolalbym jednak miec taki zapas... (i nie chodzi tu o rekompensowanie sobie jakichstam kompleksow, oczywiscie – <mrgreen> )
Tr0n pisze:Pytanie 2 - Jaki styl jazdy preferujesz?
W zasadzie w odpowiedzi na pierwsze pytanie tkwi odpowiedz na drugie. Byc moze zreszta odpowiedzia jest takze fakt, ze po dwoch sezonach letnich miejsce moich poprzednich Bridgestonow winno byc raczej nie na felgach, ale w zakladzie utylizacji odpadow.

Co do GoodYeara – kiedys tam sie zrazilem. W poprzednich dwoch samochodach mialem niemal wylacznie GoodYeary – rozne typy, i w zasadzie zawsze cos mi tam w nich uwieralo. Ale moze to bezzasadne uprzedzenie, bo tamte GoodYeary, to byly raczej z dolnej polki (jakies UltraGripy, bodajze "czworki"). Nie wiem czy GeForce to inna technologia i czy wypada porownywac?

A juz zupelnie nie mam pojecia co to jest "Nokian Z"? Dyletant oponiarski jestem (dlatego pytam, nim zbladze). A co to jest "Nokian Z" i czy warto wyposazac w nie furke, ktora wazy ok. 2 ton i choc jest troche wolowata, to jak sie ja rozpedzi to zmiesci sie tak gdzies pomiedzy wspolczynnikiem "V" a "W" (co zreszta zdarza mi sie czasem, niestety, sprawdzac)?
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

MaWi pisze:W zasadzie w odpowiedzi na pierwsze pytanie tkwi odpowiedz na drugie. Byc moze zreszta odpowiedzia jest takze fakt, ze po dwoch sezonach letnich miejsce moich poprzednich Bridgestonow winno byc raczej nie na felgach, ale w zakladzie utylizacji odpadow.
NO, to faktycznie, MaWi, ostry z Ciebie chlopak.... :) Michelinki w moim Opelku przejezdzily z nim cale jego zycie, czyli 12 lat....(wprawdzie tylko 2, bo 2 juz musialy byc wymienione...)
A w moim obecnym aucie na oponkach nie widac prawie sladu zuzycia....to co Ty robisz?....tak ostro hamujesz, zostawiajac za kazdym razem gume na asfalcie?.... :)
Awatar użytkownika
Tr0n
Posty: 226
Rejestracja: 02-10-2006, 12:19
Lokalizacja: Fentange

Post autor: Tr0n »

No to skoro wiesz że potrzebujesz W to nie narzekaj na szybkie zużycie opon <roll>
No to w takim przedziale Cię zaskoczę

1. HANKOOK Ventus Prime
2 Continental Premium contact 2 - niedobra na mokra nawierzchnię
3. Nokian Z - pod warunkiem że masz dobre hamulce - opona troszkę gorsza przy hamowaniu (minimalnie)
4. Brigestone ER300 - głośna, słabe tłumienie nierówności, gorsza na mokrej nawierzchni
Pozdrawiam
Tr0n
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

bamaza42 pisze:to co Ty robisz?....tak ostro hamujesz, zostawiajac za kazdym razem gume na asfalcie?.... :)
Bamaza, sa takie miejsca na dalekiej polnocy, gdzie o asfalcie nie slyszeli nawet najswiatlejsi gorale ;)

A na powaznie, to zapomnialem dodac, ze te dwa lata = ponad 80 tys. km. Moze to choc czesciowo mnie usprawiedliwia?

Ale nie chcialbym tu wywolywac dyskusji o osiagach. Nie mam sie czym chwalic, bo ani to chwalebne, a pewnie na forum i tak znajdzie sie niejeden lepszy ode mnie w te klocki ;) Moze wiec wrocmy do tematu ogumienia na lato? To jednak dla mnie dosyc newralgiczny temat w tej chwili, szczegolnie, ze policja luksemburska od kilku miesiecy jakos malo wyrozumiala jest i byle kontrola moze mnie lada dzien kosztowac wiecej niz nawet najbardziej wypasione "Nokian Zety" <boisie>
Awatar użytkownika
Tr0n
Posty: 226
Rejestracja: 02-10-2006, 12:19
Lokalizacja: Fentange

Post autor: Tr0n »

bamaza42 pisze:NO, to faktycznie, MaWi, ostry z Ciebie chlopak.... :) Michelinki w moim Opelku przejezdzily z nim cale jego zycie, czyli 12 lat....(wprawdzie tylko 2, bo 2 juz musialy byc wymienione...)A w moim obecnym aucie na oponkach nie widac prawie sladu zuzycia....to co Ty robisz?....tak ostro hamujesz, zostawiajac za kazdym razem gume na asfalcie?.... :)
Wiesz auto służy do jeżdżenia, a nie do polerowania ;) a na 12 letnich oponach bałbym się jechać powyżej 80 km/h. W zeszłym roku założyłem nowe opony w maju, w listopadzie w warsztacie nie mogli uwierzyć że to te same opony i wcale ostro nie jeżdżę jedynie "trochę więcej" <mrgreen>
Pozdrawiam
Tr0n
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

Tr0n pisze:1. HANKOOK Ventus Prime
Chodziloby o ten model: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =So&Achse= ?

Jesli tak, to z wymienionych czterech tez najchetniej wybralbym ten, bo mankamenty, o ktorych piszesz przy pozostalych (niestabilne na mokrej nawierzchni, wzglednie halasliwe), to akurat te cechy, ktorych w oponach nie lubie najbardziej.

Dzieki za rade! Przy okazji dowiedzialem sie o markach opon, ktorych istnienia nawet nie podejrzewalem... <roll>
Awatar użytkownika
Tr0n
Posty: 226
Rejestracja: 02-10-2006, 12:19
Lokalizacja: Fentange

Post autor: Tr0n »

MaWi pisze:
Tr0n pisze:1. HANKOOK Ventus Prime
Chodziloby o ten model: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =So&Achse= ?
No tak to właśnie wychodzi, że te koreańskie są sumarycznie najlepsze :? w tym indeksie. W indeksie V ja jednak zdecydowałbym się na Nokian V za sprawą tego ze są super ciche, doskonałe na wodę a na suchym brakuje im 30-40 cm do najlepszej drogi hamowania. W indeksie W jednak są nokiany Z które są troszeczkę gorsze w osiągach ale ponoć trwałe jak na ten indeks. Nie wiem też jaką trwałość mają te koreańskie
Pozdrawiam
Tr0n
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

MaWi - polecam ci Michelin Primacy HP. Indeks W. Sprawdzone w "slusznych" predkosciach <mrgreen> . Dosyc cicha opona - cichsza od Pirelli P7. Dobra na wode. Wszystko sprawdzone na autobanie i to calkiem niedawno.
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

bamaza - nie wiem czy wiesz, ale guma sie starzeje. nawet jesli bieznik mialas dobry, to na tak starych oponach po prostu ryzykowalas zycie...

a kolega Ma-Wi to przeciez zrownowazony gosc. 80 tys (rozumiem, ze na zmiane z zimowkami) to przyzwoity przebieg. kumpel z pracy, ktory jezdzi jak dziadek w kapeluszu, zmienia opony co 35 tys...
Awatar użytkownika
czeczu
Posty: 324
Rejestracja: 01-02-2007, 13:40
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: czeczu »

Mawi, dziury północne to ja znam bardzo dobrze i chyba przesadzasz z tym zużyciem, a takie detale, o których dyskutujecie, to nawet na rajdach uwagi nie zwracają ;)
Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się hiszpańska inkwizycja!!!
ODPOWIEDZ