Czego nie wiedzą i jak się widzą luksemburscy kierowcy...

Awatar użytkownika
Redakcja
Posty: 3226
Rejestracja: 16-10-2006, 23:03
Lokalizacja: stąd i zowąd

Czego nie wiedzą i jak się widzą luksemburscy kierowcy...

Post autor: Redakcja »

Zajmująca się promocją bezpieczeństwa w ruchu drogowym organizacja Sécurité Routiere przedstawiła wyniki badania ankietowego luksemburskich kierowców. Obok wyników niezbyt odkrywczych - że większość kierowców lepiej ocenia umiejętności własne niż innych użytkowników ruchu - ankieta dostarczyła bardzo interesujących informacji o nieznajomości przepisów i skłonności do ich łamania.

85% respondentów przyznało się do przejeżdżania czasem skrzyżowania na żółtym świetle, 61 procentom zdarza się jeździć z prędkością ponad 65 km/h w terenie zabudowanym, a 27% przekracza czasem linię ciągłą. Aż 58% kierowców siada czasem za kółkiem po spożyciu dwóch kieliszków wina czy szklanek piwa, a 21% czyni to nawet po czwartym czy piątym kielichu. Jednocześnie tylko 77% kierowców wiedziało o ograniczeniu prędkości na autostradach do 110 km/h w czasie deszczu, a 14% o obowiązku zachowania 70-metrowego odstępu od poprzedzającego auta przy prędkości 130 km/h.

Prawie jedna trzecia luksemburskich kierowców nie czuje się bezpiecznie na drogach swojego kraju i odczucie to rośnie wraz z wiekiem respondenta. Obawa o własne bezpieczeństwo jest też najważniejszym motywem poprawnego zachowania w ruchu drogowym (52% odpowiedzi). Strach przed policją jest znaczącym czynnikiem tylko dla 29% kierowców. Jednocześnie Luksemburczycy popierają zaostrzenie przepisów mających zwiększyć bezpieczeństwo drogowe: trzy czwarte jest za stworzeniem nowych obostrzeń dla młodych kierowców, ponad 70% popiera wprowadzenie stałych radarów oraz obniżenie dopuszczalnej zawartości alkoholu we krwi do 0,5 promilla. Tylko 17% respondentów uznało obowiązujące w Wielkim Księstwie prawo ruchu drogowego za zbyt restrykcyjne.

Z badań wynika także, że Luksemburg jest krajem o wysokim pasywnym bezpieczeństwie jazdy. Samochody są stosunkowo nowe (średnio 4,8 roku, 22% poniżej 1 roku) i w bardzo dobrym stanie, wyposażone w takie zabezpieczenia jak poduszki powietrzne (93%), ABS (89%) czy ESP (55%). Także infrastruktura drogowa jest w stosunkowo dobrym stanie. A więc warunki do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym są, reszta zależy od zachowania kierowców.

Informacja za wort.lu.
Załączniki
(c) Sécurité Routiere
(c) Sécurité Routiere
~~~~~
Redakcja
mslawomir
Posty: 225
Rejestracja: 26-09-2006, 12:04
Lokalizacja: abc

Post autor: mslawomir »

zapomnieli dodac,ze dosc czesto im sie zdarza nie uzywac kierunkowskazow...
ODPOWIEDZ