samochod z PL procedura

Dokumenty, pozwolenia, zwrot VAT, rejestracja samochodu...
Marcin79
Posty: 7
Rejestracja: 11-04-2011, 12:26
Lokalizacja: PL

samochod z PL procedura

Post autor: Marcin79 »

Witam,

Planuje zakup samochodu w PL i rejestrację w LU, o ile rejestracja w LU opisana jest na forum dosyć dokładnie, nie znalazłem informacji w następujących tematach:

1. Czy po zakupie pojazdu w PL wymagana jest tymczasowa rejestracja/ubezpieczenie na czas przejazdu z PL do LU? Jakie dokumenty muszę posiadać by bez problemów z policją dotrzeć do LU?

2. Zgodnie z informacją którą znalazłem w sieci:

"Jeśli kupujesz nowy samochód w innym kraju UE z zamiarem przywiezienia go do kraju swojego zamieszkania, jesteś zwolniony z podatku VAT w kraju zakupu.
Podatek VAT będziesz musiał zapłacić w kraju, w którym zarejestrujesz samochód."

Różnica 15% a 23%

Czy ktoś przerabiał ten temat? Jak można to załatwić i gdzie się udać?

Z góry dziękuję za pomoc
Borys
Posty: 1332
Rejestracja: 14-07-2007, 20:17
Lokalizacja: OBYWATEL EUROPY

Post autor: Borys »

Jesli kupujesz samochod uzywany to spisujesz umowe KS a OC przechodzi na Ciebie z automatu. udajesz sie do zakladu ubezpieczeniowego i przepisujesz polise na siebie jednoczesnie wypowiadajac ja z data z ktora jestes pewny ze do tego czasu dojedziesz do LU i juz auto przerejestrujesz. Ja bym na Twoim miejscu wykorzystal okres 6 miesiecy jakie masz na przerejstrowanie auta ( liczy sie od daty zameldowania w LUX wiec jesli jestes juz tu zameldowany dluzej niz 6 miechow to ta opcja odpada ).

Jedziesz wtedy tym autem z DR na poprzedniego wlasciciela, z umowa KS i ubezbieczeniem OC na Ciebie i nikt Ci nie ma prawa podskoczyc.

Niestety nie wiem jak to jest w przypadku zakupu samochodu nowego jako ze mnie ta przyjemnoc jeszcze w moim marnym zyciu nie spotkala, totez na drugie pytanie nie potrafie Cie odpowiedziec.
Ura Bura Szef Podwóra
mlody
Posty: 37
Rejestracja: 16-01-2009, 14:15
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: mlody »

witam,
kupilem samochod w PL .Zarejestrowalem go czasowo mimo ze nie mam zameldowania i pobytu w PL.Wykupilem polise Warty na miesiac ,to wszystkie formalnosci jakie zalatwialem w PL.
Jezeli chodzi o VAT ,to przy kupnie musisz sie dogadac z dilerem ze samochod bedzie exportowany dlatego ty placisz cene netto.Nie musisz wyjasniac dlaczego...-cena netto i koniec.
Ja tak kupilem swoj.
Zwroc uwage zeby auto mialo tzw.certyfikat de conformite.
To jeden z najwazniejszych dokumentow.Posiadanie jego zaoszczedzi ci masy klopotow tutaj na miejscu w Lux.
Jak nie bedziesz go mial to odradzam kupno.
Po przyjezdzie do lux. udajesz sie do duane Lux.Przedstawiasz fakture(netto) za auto, dowod tymczasowy,ubezpieczenie.
Oni naliczaja ci TVA 15%,placisz na miejscu w kasie i gotowe.
Potem tylko Min.Transportu -rezerwacja numeru,wizyta w Grün po nowe luxemburskie tablice,ubezpieczenie auta -zgodne z lux tablicami i Sandwailer.
Jak bedziesz mial wszystkie papiery o ktorych ci napisalem to caly ten korowod jest do zalatwienia w jeden dzien.A kieszeni zostanie ci te 8% roznica VAT-u, no i oczywiscie jak na razie dosc korzystny kurs €do pln.
Dla informacji na Octavi zaoszczedzilem prawie 8000€(dobry kurs i roznica TVA).
Moze to wyglada dosc skomplikowanie lecz tak naprawde to proste.Tutejsi aborygeni jak to slysza ,to wola isc tutaj do salonu zaplacic te pare tysiecy wiecej zeby miec swiety spokoj,i nowe auto.
Zycze powodzenia. :)
Marcin79
Posty: 7
Rejestracja: 11-04-2011, 12:26
Lokalizacja: PL

dzieki

Post autor: Marcin79 »

Hey,

Samochod bedzie nowy z salonu, dzieki za info, teraz juz mam obraz jak to zrobic.
Tez uwazam ze jezeli mozna zaoszczedzic to warto.

pozdr
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

Oszczędzanie czemu nie. A co do samego auta, rozumiem ze wyposażenie masz takie same jak tutaj i do tego taniej, tak?
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Post autor: gabrjel »

misio pisze:Oszczędzanie czemu nie. A co do samego auta, rozumiem ze wyposażenie masz takie same jak tutaj i do tego taniej, tak?
Takie same a jeszcze pluszowego misia w komplecie dodają....

Przy autach zdobywających rynek (np.: Dacia, Skoda, Kia) ceny w PL są czasami 20-30% niższe jak w LU przy tym samym modelu - ja tego nie rozumiem ale domniemam że to hegemonia dużych koncernów (co do Dacia -> Renault, Skoda -> VW, ale KIA ?).

Odwrotna sytuacja dotyczy aut typu Audi Q5/Q7/A6/A7/A8 BMW 5/7/X Mercedes E/R/GL/GLK
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

gabrjel pisze:Przy autach zdobywających rynek (np.: Dacia, Skoda, Kia) ceny w PL są czasami 20-30% niższe jak w LU przy tym samym modelu
A ja akurat sie tym razem z misiem zgodze, bo przynajmniej w niektorych przypadkach jest tak, ze tu Luxie "w cenie" modelu dostajesz cala game dodatkow i to nierzadko dosyc kosztownych, ktorych nie dodaja w przypadku tego samego modelu w PL. Ma to szczegolnie miejsce podczas AutoFestivalu, ale takze i poza festiwalem mozna "wytargowac" w Luxie jesli nie znizke, to jakis bonus pack. Do tych "dodatkow" nalezec bedzie a to GPS, a to metalik za 0 euro a to skorzana tapicerka, a to alufelgi, a to dwustrefowa klimatyzacja - gadzety, ktore w autach nizszej klasy jak Skoda czy Kia nie zdarzaja sie w "standardowym wyposazeniu". Nam tak udalo sie podczas ostatniego zakupu samochodu marki Skoda "dorzucic" niemal 3000 euro do wartosci modelu nie zwiekszajac jego ceny zakupu ani o 1 centa. Ciekawe czy w Polsce sprzedawca samochodu bylby az tak hojny, zeby na zyczenie klienta dorzucac "bonus packi" ot tak, by go zadowolic? Nie wiem, bo nie mam takich doswiadczen w PL, wiec pytam. Tak czy inaczej - co warto porownywac, to nie tylko i wylacznie, co model w PL i w LU ma w glownym opisie (a wiec czy jest to, powiedzmy, 2.0 TDI, 105 kW etc...) ale takze co ma w szczegolowym "menu". No, chyba, ze ktos trznia dodatki, klime zlewa, uwaza, ze szpanowanie w Octavii alufelgami to jak wypad do dyskoteki w remizie w lakierkach i czerwonym krawacie, zas elektrycznie sterowane siedzenia oraz komputer pokladowy w Fabii to niczym wspomaganie bata w wozie drabiniastym... No, to wtedy z cala pewnoscia w Polsce bedzie taniej.
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

Z doswiadczenia w branzy motoryzacyjnej moge powiedziec, ze samochody produkowane na kazdy rynek maja swoje, wynegocjowane przez przedstawicielstwo handlowe w danym kraju specyfikacje. Roznice potrafia byc bardzo duze. A tak juz zupelnie prywatnie - probowalam sprawdzic ile w PL kosztowalaby moja meganka - i nie udalo mi sie - nie istnieje na polskim rynku auto z porownywalnym wyposazeniem (i nie tylko o drobne gadzety chodzi...), za to cena jest porownywalna...
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Post autor: gabrjel »

Nie podejmuję się porównania konkretnych modeli ale takie coś już zrobiłem

Dacia Duster 1.9dCI 4x4 14500€ vs 50000PLN (przy obecnym kursie)
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 22000€ vs 80000PLN (przy obecnym kursie)
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

...ale o co chodzi?....ze przeliczyles cene eur x kurs?....czy podajesz katalogowe ceny LU i PL?...i czego to ma dowodzic?.... Sprawdziles, ze przykladowa Dacia Duster 1.9dCI 4x4 w PL to jest taka sama Dacia Duster 1.9dCI 4x4 w LU (np.)?...jesli chodzi o specyfikacje/wyposazenie?...
marcin
Posty: 360
Rejestracja: 03-10-2006, 13:05
Lokalizacja: z lasu

Post autor: marcin »

dodam tylko, ze ten sam manwer mozna rowniez przeprowadzic jesli sie jest zwolnionym z VATu w LU (dla pracownikow UE i NATO). Wtedy kupujemy bez VAT w PLN i przy rejestracji w LU przechodzimy podobna procedure jak przy zakupie bez VAT w LU.

przy obecnym kursie EUR/PLN mozna sporo zaoszczedzic, bo dilerzy w PL nie uaktualniaja cennikow tak czesto a i na VAT tez sie troszke zyskuje. Wyposazenie mozna sobie porownac, w moim przypadku bylo niemal identyczne, roznilo sie jedna lub dwoma pozycjami, ktore w Polsce byly za doplata a ktore tez zamowilem. Roznica w cenie Netto byla 1500 Euro.

Koszty ubezpieczenia tymczasowego (nie obowiazuja znizki) za OC i AC na miesiac wyniosly mnie w PZU 800 PLN. Tablice ok 120. Moj Diler zazyczyl sobie po rejestracji w LU dokumentow potwierdzajacych zapalcenia(lub zwolnienia) VATu w LU.

Acha, znam przypadek kogos kto kupil auto w Polsce, zrobil zolte tablice, ubezpieczyl w LU a nastepnie przyjechal (bez papierow bo auto nie zarejestrowane!!!) z PL do LU ale tego sposobu nie polecam :) Policja polska lub niemiecka pewnie by sie zdziwila przy kontroli ...
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

Wszystko fajnie, tylko, ze chyba nie kazdy znajdzie takiego dealera w PL, ktory mu sprzeda auto bez VATu...jak Ci sie udalo tego dokonac?...
marcin
Posty: 360
Rejestracja: 03-10-2006, 13:05
Lokalizacja: z lasu

Post autor: marcin »

bamaza42 pisze:Wszystko fajnie, tylko, ze chyba nie kazdy znajdzie takiego dealera w PL, ktory mu sprzeda auto bez VATu...jak Ci sie udalo tego dokonac?...
dokladnie tak samo jak chce autor tego watku. Jesli zamierzasz "wywiezc" auto z kraju w ktorym kupujesz i zarejestrowac w innym kraju UE, sprzedawca ma obowiazek sprzedac Ci ten samochod w cennie netto. Zaplacenie podatku (lub zwolnienie) nastepuje w kraju docelowym.
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Post autor: gabrjel »

bamaza42 pisze:...ale o co chodzi?....ze przeliczyles cene eur x kurs?....czy podajesz katalogowe ceny LU i PL?...i czego to ma dowodzic?.... Sprawdziles, ze przykladowa Dacia Duster 1.9dCI 4x4 w PL to jest taka sama Dacia Duster 1.9dCI 4x4 w LU (np.)?...jesli chodzi o specyfikacje/wyposazenie?...
Porównywałem najbogatsze wersje (tzn katalog z LU w PL i diler doposażał auto do standardu LU) - aha ceny netto!
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
ODPOWIEDZ