Wczoraj administracja miasta stołecznego Luksemburga podała do wiadomości plan reorganizacji komunikacji autobusowej. Jak głosi opublikowany dokument, najpóźniej w styczniu przyszłego roku powinno pojawić się w rozkładzie jazdy 26 nowych lub zreformowanych tras autobusowych. Generalnym założeniem planu jest odciążenie newralgicznego węzła komunikacyjnego, jakim w chwili obecnej jest „megaprzystanek” przy dworcu kolejowym (Gare). Jak bowiem pokazują statystyki, każego dnia przewija się w tym rejonie ponad 47 000 pasażerów. Dla większości z nich Gare nie jest celem podróży, a jedynie punktem przesiadkowym. Podobne, choć znacznie mniejsze obciążenie ruchem pasażerskim odnotowuje się na Placu Emille Hamiliusa, gdzie każdego dnia wysiada z autobusów 8 000 osób. Plan, tworzony w ramach wszechstronnego projektu pod nazwą „Mobilität” (zakładającego nie tylko restrukturyzację komunikacji miejskiej, ale także budowę ścieżek rowerowych, linii tramwajowej, a swojego czasu proponującego nawet zbudowanie w Luksemburgu linii metra), dotyczy w znacznym stopniu nowych tras autobusowych omijających dworzec lub takich, dla których dworzec nie będzie punktem docelowym.
Spodziewać się możemy także zwiększenia ilości połączeń na trasie P&R Bouillon–Gare–Hamilius–Kirchberg. Co najmniej cztery nowe linie kursować będą na Cloche d'Or, gdzie, jak wiadomo, przenosi się część instytucji UE, powstaje coraz więcej biurowców i wkrótce ruszy największe w Wielkim Księstwie centrum handlowe pod banderą Auchana. Także w dzielnicach peryferyjnych Luksemburga przewiduje się zintensyfikowanie kursów komunikacji autobusowej. Docelowo zakłada się, iż w kierunku Kiem, Dommeldange czy Beggen w godzinach szczytu czas oczekiwania na autobus zmniejszy się do 10 minut. Nowe trasy autobusowe, szczególnie te łączące południe miasta z Kirchbergiem, zostaną w przyszłości zastąpione linią tramwajową. Wprowadzana tym samym koncepcja „Tram Léger” za cel przyjmuje „przyzwyczajenie” już teraz pasażerów do podróżowania na planowanej trasie przejazdu tramwaju obsługiwanej tymczasowo przez specjalnie utworzoną linię autobusową.
Wprowadzane innowacje zostaną przedstawione mieszkańcom miasta na specjalnym spotkaniu zorganizowanym w Teatrze Nowym po Wielkanocy. Minister Lux nie przewiduje jednak (jak to miało miejsce w przypadku dyskusji nad nowym kształtem Mostu Adolfa) debaty publicznej, gdyż jak sam stwierdził, dyskutowany przez ostatnie 15 lat projekt jest rezultatem wielu konsultacji społecznych oraz rozmów pomiędzy administracją miasta, luksemburskim parlamentem oraz powołanym w tym celu konsylium specjalistów i w kształcie obecnym nie wymaga dalszych zmian czy poprawek.
Skoro zaś mowa o specjalistach, to możemy z dumą stwierdzić, że analizy wykonane przez grupę inżynierów z niemieckiego IVV potwierdziły, iż sieć połączeń komunikacyjnych w mieście Luksemburgu już teraz odpowiada najwyższym europejskim standardom, zapewniając pasażerom mniejszą niż 300 m drogę od przystanku autobusowego do dowolnego punktu w centrum miasta i w okolicach oraz nie więcej niż 1 km odległości pomiędzy przystankami na peryferiach. Ponadto czas oczekiwania na autobusy w centrum miasta nie przekracza 10 minut, zaś w pozostałych rejonach 20 minut, co także stanowi w ocenie specjalistów od komunikacji bardzo wysoki współczynnik. Oczywiscie wraz z wprowadzeniem nowych połączeń standardy te mają zostać co najmniej utrzymane.
Wiadomość za www.wort.lu
Reforma autobusowa
Reforma autobusowa
- Załączniki
-
- Autobus.jpg (8.07 KiB) Przejrzano 2231 razy
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez Redakcja, łącznie zmieniany 1 raz.
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja
- kajapapaja
- Posty: 1875
- Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
- Lokalizacja: Opole
a ja sobie życzę nocnego autobusu w okolice Beggen-Weimerskirch-Dommeldange....
i to jeszcze najlepiej skorelowanego z rozkładem jazdy nawetek do Hahn <mrgreen>
i to jeszcze najlepiej skorelowanego z rozkładem jazdy nawetek do Hahn <mrgreen>
===============================
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
A to akurat jest juz cos takiego. Co prawda moze nie przejezdza dokladnie przez twoje okolice i niekoniecznie skorelowane jest z navetkami z Hahn, ale kursuje w nocy i jak najbardziej pokonuje cale Beggen, zasuwajac Weimerskirchem do Utopolisa: http://www.walfer.lu/upload/EIDDSWAL12S ... FKISDF.pdfkajapapaja pisze:a ja sobie życzę nocnego autobusu w okolice Beggen-Weimerskirch-Dommeldange....
- kajapapaja
- Posty: 1875
- Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
- Lokalizacja: Opole