Badanie techniczne (problem z nieoryginalnymi felgami.....)

Dokumenty, pozwolenia, zwrot VAT, rejestracja samochodu...
canalia
Posty: 38
Rejestracja: 23-01-2009, 22:09
Lokalizacja: z Nienacka

Badanie techniczne (problem z nieoryginalnymi felgami.....)

Post autor: canalia »

Auto kupione w Niemczech w salonie. Komplet letnich opon na oryginalnych felgach Audi i komplet zimowych opon na nieoryginlanych felgach do ktorych nie ma potwierdzenia certyfikatu TUV. Nie ma znaczenia ze felgi maja znaczki TUV ktore sa na nich wyryte. Samochod przeszedl wszystkie badania bez zadnych zastrzezen, ale skoro nie mam potwierdzenia certyfikatu do nieoryginalnych felg nie moge otzymac dowodu rejestracyjnego. ;-) Opony zarowno zimowe i letnie maja ten sam rozmiar. Oczywiscie mozna przelozyc opony zimowe na oryginalne felgi, ale......umowmy sie nie po to sa dodatkowe felgi zeby sie wyglupiac i kilka razy w roku przekladac opony. A tak naprawde to powiedziano mi ze nie moge jezdzic na tych felgach nieoryginalnych bo to jest w ogole kryminal.
Faktur chca a kto qrv.......tyle lat fuktury trzyma ;-) Tak czy inaczej, czy mial ktos kiedys taki problem?

Pozdrowienia,
Awatar użytkownika
Tr0n
Posty: 226
Rejestracja: 02-10-2006, 12:19
Lokalizacja: Fentange

Post autor: Tr0n »

Audi w salonie sprzedaje nieoryginalne felgi bez badań TUV?
Jeżeli jest na felgach znaczek TUV to trzeba od producenta dostać dokument poświadczający że takie badania dla tych felg były robione. Jeżeli producent nie ma takiego dokumentu to najlepiej i najtaniej wymienić felgi na oryginalne.
Pozdrawiam
Tr0n
Awatar użytkownika
szymbi
Posty: 740
Rejestracja: 11-08-2006, 14:44
Lokalizacja: Sirzenich / Poznań

Post autor: szymbi »

Te felgi są na pewno dopuszczone przez TUV dla określonej gamy modeli i zdobyć taki dokument nie jest trudno, choćby z internetu. Trzeba tylko znać dokładny model felgi. Problem będzie, jeśli felga okaże się niedopuszczona dla tego konkretnego modelu (tylko dla 50-ciu innych). Wtedy możliwe jest jednak dopuszczenie indywidualne przez TUV jesli oczywiście parametry felgi pozwalają na bezpieczną jazdę. Koszt conieco powyżej 100 euro.
Awatar użytkownika
anianna
Posty: 96
Rejestracja: 29-01-2009, 13:21
Lokalizacja: Esch sur Alzette

Post autor: anianna »

...a co do faktury... to z wlasnego doswiadczenia wiem ze faktura kupna samochodu musi byc, nie moze byc nawet fax od salonu, bo to tez przerabialismy, niestety musi byc orginal lub kopia z pieczatka potwierdzajaca orginal ( swoja droga do uzyskania od sprzdajacego oni musze je przez kilka lat archiwzowac) pozdrawiam i zycze powodzenia!
Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 49
Rejestracja: 12-12-2007, 23:39
Lokalizacja: Luksemburg

Post autor: Łukasz »

szymbi pisze:Wtedy możliwe jest jednak dopuszczenie indywidualne przez TUV jesli oczywiście parametry felgi pozwalają na bezpieczną jazdę. Koszt conieco powyżej 100 euro.
Plus potem dodatkowe 54 € płacone podczas kontroli technicznej za coś takiego jak "modyfikacja dowodu rejestracyjnego", czyli odpowiedni wpis, że dany model felg dopuszczony jest do konkretnego modelu auta.
Też miałem podobny przypadek.
niunia12325
Posty: 18
Rejestracja: 01-10-2008, 06:44
Lokalizacja: LUXEMBURG

Post autor: niunia12325 »

ja tez nie moglam zarejestrowac auta poniewaz sprezyny mialam nieoryginalne tylko jakies sportowe i nie mialam na to certyfikatu wiec musialam kupic nowe sprezyny ( przy zakupie dostaje sie certyfikat) wymienilam i musialam jeszcze zaplacic w kontroli technicznej za to ze nie sa oryginalne. nie pierwszy raz slyszalam ze jest problem z zarejestrowaniem auta w lux ktore jest z niemiec. czepiaja sie wszystkiego co moga. wiec chyba lepiej zaplacic wiecej w lux za auto i przejsc kontrole bez problemu.
ODPOWIEDZ