Hak holowniczy do auta

Dokąd na zakupy, kupno auta, komunikacja publiczna, lekarze, edukacja, banki, ubezpieczenia, telekomunikacja...
Awatar użytkownika
aliza
Posty: 138
Rejestracja: 02-08-2009, 09:36
Lokalizacja: wiejskie klimaty

Hak holowniczy do auta

Post autor: aliza »

Witam,
mam takie pytanie do zmotoryzowanych:
Mam Opla Astra H, chcę zamontować hak do niego, z tego co się dowiedziałam:
istnieją 2 typy:
tzw. "fixe"??? montowany "na stałe" <bezradny>
oraz taki, który można demontować <bezradny>
oczywiście ceny są "różniste" w zależności od wyboru opcji :D
ale ja bym chciała wiedzieć jak wygląda to od strony formalnej, podobno ten "stały" nie wymaga adnotacji ale z kolei ten drugi podobno już musi być odnotowany "gdzieś".... Rozważam również opcję zamontowania sobie tego dodatku w Polsce, bo jeden pan z autoryzowanego serwisu mi powiedział, że oryginalne części Opla nie wymagają żadnej adnotacji... <bezradny> ponieważ jestem kobietą, i w kwestii auto-moto nie wiele mam do powiedzenia, pytam was drodzy forumowicze o radę... <prosi>
1. jaki typ jest lepszy (cenowo, jakościowo, itp.)
2. co z adnotacją - czy w dow. rej. czy gdzieś indziej ?
3. Co z kontrolą w Sandweiler w takim wypadku ?

Ktoś miał styczność i może wie coś w tej kwestii i może doradzić ?

<brum> <brum> <brum> <brum>
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

To Ci powiem jak ja sprawe haka rozwiazalam - pojechalam do PL i tam w zakladzie specjalizujacym sie w montazu hakow wszelakich zamontowali mi takowy - odpowiedni do marki/modelu/nawet rocznika auta, homologowany. Auto bylo nowe(kupione tutaj), wiec sie nawet w salonie dopytalam, czy aby gwarancji nie strace, jak to zrobie poza garazem firmowym i powiedzieli mi, ze jak z homologacja, to nie ma problemu.
Wybralam model "automat" (czy "polautomat"?...) - w kazdym razie byl demontowany i montowany na "zatrzask", bo nie chcialam stale jezdzic z takim sterczacym czyms z tylu, zreszta obilo mi sie o uszy, ze tu nawet nie mozna (choc nie raz widze auta z hakiem), jak sie akurat nic nie holuje albo tegoz haka nie uzywa np. do przewozu rowerow (ja wlasnie w takim celu zakladalam...)
Co do ceny - to te "automatyczne" sa oczywiscie drozsze, ale wygodniejsze za to...no i nie musze chyba nadmieniac, ze duzo taniej to zrobisz w PL...Ja za moj zaplacilam cos ok. 900-1000 PLN, 5 lat temu.
Jak to wyglada w Sandweiler - nie powiem, bo auto sprzedalam (razem z hakiem oczywiscie...) przed pierwszym obowiazkowym przegladem....Acha - nikt nic nigdzie mi nie odnotowywal apropos tegoz haka....

PS
A jak juz hak zalozysz, to moze Cie zainteresuje bardzo fajny bagaznik hakowy na 2 rowery?....tylko 1 raz uzywany do przewiezienia rowerow z PL tutaj....a w nowym aucie haka nie mam...i miec nie bede...
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Post autor: gabrjel »

Hak musi mieć homologację żeby przejść przegląd (homologację EU)...
Najlepiej oryginał albo OEM od firmy która robi oryginały...

1.Hak musi być odczepiany - i "powinien" być ściągany gdy nie jest używany (LU, DE)
2.Hak nie musi być ściągany- może być nawet na stałe (FR,BE) - generalnie takie już nie występują

Auto masz zarejestrowane tutaj więc opcja 1
Tak jak Bamaza napisała - najlepiej opłaci Ci się w PL - polecam zorientować się kto produkuje oryginalne haki do opla (prawdopodobnie Thule albo Oris)

http://allegro.pl/thule-oryginalny-hak- ... 29797.html
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
Awatar użytkownika
aliza
Posty: 138
Rejestracja: 02-08-2009, 09:36
Lokalizacja: wiejskie klimaty

Post autor: aliza »

Dzięki za info, w nagrodę po "plusiku" ;) <mrgreen>
znalazłam dodatkowo podobny wątek w archiwum gdyby jeszcze ktoś kiedyś szukał : http://www.polska.lu/viewtopic.php?t=56 ... t=hak+auta
Awatar użytkownika
panda
Posty: 489
Rejestracja: 24-01-2007, 01:01
Lokalizacja: Warszawa/Sandweiler/Houwald/Schëtter

Re: Hak holowniczy do auta

Post autor: panda »

Serdecznie i wiosennie witam na swoim ekranie ; ) wszystkie koleżanki i kolegów !

Podczepiam się pod temat, mimo że "stary to kotlet", ale temat prosty i klarowny, a ja właśnie teraz myślę o haku. Znalazłem tutaj odpowiedź na niektóre moje pytania (dzięki dla gabrjela i bamazy :) ) , wciąż nurtuje mnie jednak temat wymagalności/lub nie- tej adnotacji o haku. Z wpisów wyżej to jasno nie wynika. Gabrjel sugeruje, że ważna homologacja, i jak rozumiem, w czasie przeglądu zwrócą na to uwagę. Bamaza nie doszła, do tematu, bo haka już nie ma, i auta. W odpowiedzi na moje pytanie o procedurę w stacji kontroli pojazdów w Sandweiler otrzymałem właśnie odpowiedź cyt. "Tant que les masses remorquables resp. la masse maximale pour l’ensemble sont indiquées dans le certificat d’immatriculation, et que l’attache est homologuée et présente une plaquette réglementaire indiquant les valeurs de résistance mécaniques suffisantes (demander au vendeur), aucune démarche n’est à faire chez nous." Zastanawia mnie to "tant que ... sont indiquées dans le certificat d’immatriculation" ... żesz jasny gwint ! to adnotacja jest wymagana czy nie ?? I kto wpisać ma do dowodu rejestracyjnego auta ? Monter haka ? Ma wpisac gdzies na tym szarym i/lub żółtym dokumencie ?

Pozdrawiam serdecznie i kłaniam się nisko.


P.s. do administratora, nie wszystkie linki na forum łączą, pojawia się komunikat "Error 404 - artykułu nie znaleziono" ... może chodzi o te bardzo archiwalne
Ja zawsze mam rację. Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie ;) [G.J.Gigol]
IronBone
Posty: 552
Rejestracja: 20-03-2009, 20:23
Lokalizacja: Luksemburg/Kraków

Re: Hak holowniczy do auta

Post autor: IronBone »

W sprawie haka: Ja zainstalowałem jeszcze w Polsce, nie mam na to żadnych dokumentów. Przerejestrowałem tu kilka już lat temu samochód i nikt mnie o hak nie pytał.

W sprawie linków: Nie działają te, które kiedyś dodali do swoich artykułów użytkownicy - wtawiając adres bezpośredni. Można sobie jednak z tym poradzić dodają w niedziałąjącym linku słowa noweForum/ po polska.lu/
I tak, niedziałający powyżej link:

Kod: Zaznacz cały

http://www.polska.lu/viewtopic.php?t=5659&highlight=hak+auta
wystarczy zmienić na

Kod: Zaznacz cały

http://www.polska.lu/noweForum/viewtopic.php?t=5659&highlight=hak+auta
Niestety nie chce tego zrobić globalnie i automatycznie by czegoś przypadkiem nie popsuć, np nowszych linków. Choć może kiedyś się odważę.
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Re: Hak holowniczy do auta

Post autor: bamaza42 »

[quote="panda"] "Tant que les masses remorquables resp. la masse maximale pour l’ensemble sont indiquées dans le certificat d’immatriculation, et que l’attache est homologuée et présente une plaquette réglementaire indiquant les valeurs de résistance mécaniques suffisantes (demander au vendeur), aucune démarche n’est à faire chez nous." Zastanawia mnie to s d"tant que ... sont indiquéeans le certificat d’immatriculation" ... żesz jasny gwint ! to adnotacja jest wymagana czy nie ?? I kto wpisać ma do dowodu rejestracyjnego auta ? Monter haka ? Ma wpisac gdzies na tym szarym i/lub żółtym dokumencie ?

To "tant que..." wg mnie oznacza, ze jezeli masy dopuszczalne do holowania (na haku) - patrz nizej - sa odnotowane w dowodzie rejestracyjnym i hak jest homologowany i posiada plakietke podajaca wymogi / wytrzymalosc, u nich nic nie trzeba robic...

panda, zajrzyj do swojego dowodu rejestracyjnego - u mnie w rubryce "Masses maximales autorisées" wypelnione sa nast. rubryki: "F.2 nationale - 1922 kg; F.3 ensemble - 3522 kg; (Z.5) point d'attelage - 75 kg; O.1/O.2 remorquage - 1600 kg/ 670 kg".

Auto kupilam z hakiem (automatycznym, znaczy zdejmowanym), wiec byc moze dlatego te dane sie znalazly w moim dowodzie, o ile normalnienie sa podawane???...a moze one sa zawsze, bo okreslaja jakie warunki musi spelniac ewentualnie montowany hak i jak mozna go uzywac?
ODPOWIEDZ