Strona 3 z 5
: 28-07-2009, 23:05
autor: szymbi
Były, myślę, że ten sprzedawca może Cię zainteresować (jest z Trier):
http://www.hvt-automobile.de/hvt/produkte.html
ceny bdb, zadzwoń, pogadaj.
: 29-07-2009, 06:32
autor: byly
@ misio: skoda jest dla mnie za duzym autem, ale o tej opcji gotowkowej tez pomyslalem
@ reanta: fiaty nie maja z reguly automatu, a nawet jesli maja, to nie dowiedzalbym ich technice jesli chodzi o automatyczne skrzynie
@szymbi: no ciekawa opcja jako re-import, ale bez wlasnorecznego zalatwiania formalnosci
moimi faworytami sa na razie Citroen C1 (najtanszy i najlepsze wyposazenie) oraz Toyota Aygo albo IQ
: 29-07-2009, 09:01
autor: bamaza42
byly - Renault daje obecnie 20% znizki na "nowe" Clio (nowe-znaczy nowy model...)
no i wiesz, to jednak nie to samo co C1 czy IQ - oba mi sie podobaja, ale oba sa typowo miejskimi autkami, na damska torebke i niewielkie zakupy (tylko nieco wieksze od Smarta i w przeciwienstwie do Smarta, maja 4 miejsca, nie - 2), Clio jest juz nieco wieksze...
: 29-07-2009, 09:14
autor: byly
20% znizki "dla kazdego" czy dla eurokratow?
No to musze jeszcze raz rzucic okiem na Clio. Moj brat mial pare lat Megane i byl bardzo zadowolony.
: 29-07-2009, 09:21
autor: bamaza42
No nie - dla Eurokratow....oczywiscie
Jak juz pisalam, ja z Megane jestem tez bardzo zadowolona. Nie wiem natomiast nic o ich automatach.... Ja sie jakos boje automatu - myslalam o tym, ale nie moge sie zdecydowac...no a do tego to wieksze zuzycie paliwa.... (wbrew temu, co twierdzi gabriel...)
A co do malych samochodow i Renault - rzuc tez okiem przy okazji na Twingo - po "liftingu", w nowej wersji nadwozia - calkiem ladnie sie prezentuje - niestety nie mam pojecia co oferuja "w srodku"...
: 29-07-2009, 09:49
autor: byly
przejedz sie raz po miescie automatikiem i zobaczysz, co to za komfort: zanim rusza ludzie z manualna skrzynia biegow, ty bedziesz juz kilkadziesiat metrow dalej. A to niewielkie (jesli w ogole) zuzycie paliwa w nowoczesnych automatach nie jest chyba taka tragedia przy niskich cenach benzyny w luksie.
Ale to kwestia wyboru. Moj tato, cale zycie jedzil normalnym autem, ale jak mu raz pozyczylem moje z automatem, to sie przekonal do tego w ciagu 3 dni
i przyznal, ze jego uprzedzenia byly kompletnie bezpodstawne
: 29-07-2009, 09:54
autor: gabrjel
byly pisze:Ale to kwestia wyboru. Moj tato, cale zycie jedzil normalnym autem, ale jak mu raz pozyczylem moje z automatem, to sie przekonal do tego w ciagu 3 dni
i przyznal, ze jego uprzedzenia byly kompletnie bezpodstawne
Każdy dokładnie tak samo reaguje... a patrząc na najnowsze skrzynie automat potrafi być w mieście ekonomiczniejszy, wchodząc w szczegóły techniczne - "prawie" wyeliminowano sprzęgło ślizgowe - ograniczono jego ślizg i moc/siła na wyjściu silnika jest przenoszona prawie tak samo skutecznie jak w skrzyni manualnej....
: 29-07-2009, 10:25
autor: bamaza42
byly, wierze, ze to komfort, docenilabym na pewno - jadac w zimie w horrendalnym korku na narty, gdzie od "jazdy" na pol-sprzegle - zagotowalo sie.... Ale z ruszaniem na swiatlach - to nie wiem....chyba tu nikt nie jezdzi automatem....
: 29-07-2009, 10:39
autor: MaWi
Sluchajta ludzie – proponuje zazegnac kontynuacji "Narodowego Programu Przekonywania Bamazy Do Samochodow Z Automatyczna Skrzynia Biegow". Jak ktos nigdy nie jezdzil takim samochodem, a wie wiecej na temat jego zalet i wad, niz kierowcy, ktorzy maja za soba wieloletnia praktyke na wszelkiego rodzaju przekladniach, to co waszym zdaniem moze ja przekonac?
Zreszta czy o przekonywanie bamazy chodzilo w tym watku? <roll>
: 29-07-2009, 11:25
autor: gabrjel
MaWi pisze:Zreszta czy o przekonywanie bamazy chodzilo w tym watku? <roll>
No tak
poza tym zawsze jest tiptronic, chyba ze ktoś lubi lewa nogą ruszać
: 29-07-2009, 11:27
autor: bamaza42
Alez moi drodzy - nikt mnie przekonywac nie musi - bo ja jestem przekonana....ale boje sie.... <oops>
: 29-07-2009, 12:38
autor: byly
bamaza, wez sobie megane automatica na jazde probna i porownaj na swiatlach, kto pierwszy ruszy i gdzie bedziesz ty a gdzie inni po 30-50 sekundach, bez zadnego brawurowego stylu jazdy. Gwarantuje ci, ze sie bardzo zdziwisz.
Ale wracajac do tematu: te wszystkie mini auta maja tylko semi-automatycznie skrzynie., czyloi jakies quickshift, multidrive itd. NIe wiem, czy to sie rzeczywiscie tak sprawdza w praktyce.
Normalne skrzynie zaczynaja sie dopiero od aut typu Polo, ktory ma 7-mio biegowa skrzynie automatyczna DSG
http://pl.wikipedia.org/wiki/DSG
Dodatkowo, wysoka sprawność przekładni typu DSG pozwala zmniejszyć zużycie paliwa dzięki wykorzystaniu właśnie trybu automatycznego. Podczas pracy przekładni nie ma bowiem strat jak w klasycznym automacie ze sprzęgłem hydrokinetycznym, DSG obcy jest efekt poślizgu sprzęgła. Kierowcę ucieszą lepsza dynamika i niższe zużycie paliwa niż te, jakie zapewnia tradycyjny automat oraz lepsze osiągi niż w wypadku skrzyni ręcznej.
http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazy ... -4263.html
Tylko Toyota IQ ma - o ile rozumiem - rowniez prawdziwa skrzynie automatyczna multidrive z 7 biegami
-->
Auto dostępne będzie także z 7-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Multidrive.
Znowu wiecej pytan, niz odpowiedzi
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6325607,T ... _woda.html
: 29-07-2009, 15:11
autor: kaszub
Byly,
od paru miesiecy jezdze dsg (7-biegowy). Moje wrazenia sa takie, ze jak dla mnie kazde moje nastepne auto bedzie mialo wlasnie taki automat. Moge Ci zdecydowanie polecic. Nie wiem co robi toyota w swoich maluchach, ale vw napewno robi to znakomicie. Wiec wprawdzie drozej ale przynajmniej z tym czego potrzebujesz.
Aha, spalanie jest naprawde niskie a start spod swiatel to dokladnie to co bylo napisane powyzej, ale akurat to nie jest zaden argument, przynajmniej dla mnie.
: 29-07-2009, 16:23
autor: byly
dzieki Kaszub za konkretna informacje!
Kupowales w Niemczech czy w Luxie? Sa jakies roznice w cenach/wyposazeniu?
: 29-07-2009, 21:22
autor: kaszub
Kupowalem w DE ale w zasadzie tylko z powodu tego ze w tym czasie jeszcze nie sprzedawali mego auta w LU. Co do cen, wyposazenia i znizek to jest pewna roznica ktora jednak, przynajmniej w moim przypadku wyszla w sumie na zero. Np dsg jest dziwnym trafem tansze w LU o pare-set euro, ale za to cos tam bylo wiecej w wyposazeniu DE, no w w DE dano mi 12% znizki co na wtedy zupelnie nowe auto bylo ok, ale juz wtedy zaczynal sie kryzys wiec mysle ze to tez moglo miec wplyw (co ciekawe dla dyplomatow z paszportem dyplomatycznym vw ma 14% znizki w DE). O ile pamietam to w LU dawano jakies 6-7%. Ale jak mowie w sumie to chyba to samo.
W przypadku polo moze to oczywiscie byc inaczej, wiec trzeba sprawdzic.