hak do samochodu

Dokąd na zakupy, kupno auta, komunikacja publiczna, lekarze, edukacja, banki, ubezpieczenia, telekomunikacja...
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

Czy to znaczy, ze niemcy moga wszedzie jezdzic ile fabryka dala???
Zawsze myslalem, ze przed podroza do danego kraju trzeba poznac jego przepisy i dostosowac swoje wyposazenie i zachowanie do lokalnych wymagan.
Ostatnio w pl zostalem zatrzymany do tzw rutynowej kontroli drogowej i m.in. musialem zaprezentowac gasnice i trojkat. Bezpodstawnie???
Juz widze policjantow studiujacych wymagania wyposazenia w innych krajach...
Mysle, ze w tej dyskusji bylibysmy tak mocni jak wszyscy, ktorzy probowali uzyskac polski akt urodzenia dysponujac miedzynarodowym bez tlumaczenia na polski. Niby powinni uznac, ale jakos wszyscy w koncu przetlumaczyli.
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Post autor: gabrjel »

jespere pisze:musialem zaprezentowac gasnice i trojkat. Bezpodstawnie???
Mimo że mam gaśnicę (w końcu to 6 czy 7€) to wcale jej nie prezentowałem i Pan Policjant chciał mi udowodnić że muszę ją mieć.... a ja mu że wcale nie muszę... bo auto nie jest zarejestrowane w Polsce....i tu odpuścił...
Juz widze policjantow studiujacych wymagania wyposazenia w innych krajach..
Nasi i tak są najmądrzejsi...

Jestem ciekaw jak to jest w PL, czy innych krajach...odnośnie:
1.wyposażenia auta
2.stosowania przepisów z przyczepami (tu mnie się wydaje na chłopski rozum że to zależy od miejsca wydania prawo jazdy)
3. przestrzegania przepisów (tu chyba nie ma wątpliwości z tymi ograniczeniami - za każdą granica prawie stoi znak co ile i jak... tylko dla francuzów nie postawili... bo po co - im ma wystarczyć że wjeżdżając do Luxembuga wjeżdżają do Europa)
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
Awatar użytkownika
kajapapaja
Posty: 1875
Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
Lokalizacja: Opole

Post autor: kajapapaja »

jespere pisze:Czy to znaczy, ze niemcy moga wszedzie jezdzic ile fabryka dala???
chodzi o wyposażenie auta, a nie prędkości na autostradzie - w tym przypadku obowiązują przepisy kraju w którym się jest
===============================
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

gabrjel pisze:a ja mu że wcale nie muszę
- nie musisz?....w Lux nie jest obowiazkowym wyposazeniem auta?... To dlaczego dealerzy wyposazaja auta w gasnice?.... moje na przyklad bylo/jest ....
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Post autor: gabrjel »

bamaza42 pisze:
gabrjel pisze:a ja mu że wcale nie muszę
- nie musisz?....w Lux nie jest obowiazkowym wyposazeniem auta?... To dlaczego dealerzy wyposazaja auta w gasnice?.... moje na przyklad bylo/jest ....
Bo w LUX nie jest wymagana... wyposażają bo za to płacisz...
Auta w Leasingu są pozbawione wszystkiego co jest zbędne... począwszy od standardowego koła zapasowego (bo wszystkie mają pełne AC) skończywszy na pewnych niemieckich standardach apteczek (np wymaganych gumowych rękawiczek)
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

gabrjel pisze:wyposażają bo za to płacisz
w sumie dobrze, ze jest...ale ja nie zamawialam i nikt sie nie pytal, czy chce - w PL od dawna obowiazuje (con. od poczatku lat 90'...), wiec sie nie zdziwilam...
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Post autor: gabrjel »

bamaza42 pisze:
gabrjel pisze:wyposażają bo za to płacisz
w sumie dobrze, ze jest...ale ja nie zamawialam i nikt sie nie pytal, czy chce - w PL od dawna obowiazuje (con. od poczatku lat 90'...), wiec sie nie zdziwilam...
Jak auto się będzie palić - to zamiast próbować je gasić (gdzie coraz więcej elementów jest z plastiku aby obniżyć masę) to najlepiej uciekać... bo żadna fura nie zwróci Ci życia czy kalectwa...

Poza tym o ile się nie mylę to gaśnica w PL chyba już nie jest wymagana w samochodach osobowych nie używanych do przewozu ludzi i towarów do 3,5t.... ale mogę się mylić... tak jest w Niemczech i Francji... a to przecież chyba EU przepisy...
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

Oczywiscie dygresja jespere na temat jazdy bez ograniczen nie ma najmniejszego sensu. Ograniczenia predkosci zwiazane sa przeciez ze standardem drog w danym kraju, a tych (znaczy drog) nie zabieramy ze soba do samochodu jadac w podroz zagraniczna (w odroznieniu od standardowego wyposazenia, ma sie rozumiec ;) ).

Dyskusja na temat przestrzegania przepisow oraz wyposazenia samochodu podczas podrozy zagranicznej jest bardzo inspirujaca, ja jednak wrocilbym do kwestii prawa jazdy, bo z tym bezposrednio, a nie z wyposazeniem samochodu czy z ograniczeniami predkosci zwiazana jest kwestia uprawnien do ciagniecia przyczep o okreslonej nosnosci.

Nie rozwieje watpliwosci w tym temacie, bo sam nie wiem jaka jest prawidlowa odpowiedz. Moze jednak podsyce nieco dyskusje nastepujaca konstatacja:

1) kierowca z prawem jazdy PL kat. B moze w Polsce ciagnac przyczepe ciezsza niz 750 kg (o ile sumaryczna masa samochodu i przyczepy nie przekracza 3,5 t
2) kierowca z prawem jazdy LU kat. B + E moze dokladnie to samo co kierowca PL w pkt. 1 tak w Polsce (bo ma kat. B) jak i w Luksemburgu (bo ma + E)
3) kierowca z prawem jazdy PL kat. B (wg niektorych wypowiedzi w tym watku) nie moze w Lux ciagnac przyczepy ponad 750 kg, mimo iz ma do tego prawo w PL. Nie moze i nie bedzie mogl nigdy, bo w Polsce nie ma mozliwosci uzyskania uprawnien "+E", natomiast w Luksemburgu przeciez (nawet gdyby chcial) nie moze sobie do polskiego prawa jazdy kat. B "dorobic" kat. +E, bo taka mozliwosc po prostu nie istnieje.

Reasumujac – jesli prawda jest to co napisalem powyzej – kierowca luksemburski moze posiadac uprawnienia (pod warunkiem posiadania prawa jazdy kat. B+E) do poprowadzenia w Luksemburgu samochodu z przyczepa pow. 750 kg, natomiast kierowca polski w Luksemburgu na podstawie polskiego prawa jazdy, w zasadzie dowolnej kategorii takiego prawa miec nie bedzie nigdy.

Czyzby wiec jednak dyskryminacja?
ODPOWIEDZ