Strona 3 z 3

: 12-06-2009, 19:43
autor: jespere
Czy to znaczy, ze niemcy moga wszedzie jezdzic ile fabryka dala???
Zawsze myslalem, ze przed podroza do danego kraju trzeba poznac jego przepisy i dostosowac swoje wyposazenie i zachowanie do lokalnych wymagan.
Ostatnio w pl zostalem zatrzymany do tzw rutynowej kontroli drogowej i m.in. musialem zaprezentowac gasnice i trojkat. Bezpodstawnie???
Juz widze policjantow studiujacych wymagania wyposazenia w innych krajach...
Mysle, ze w tej dyskusji bylibysmy tak mocni jak wszyscy, ktorzy probowali uzyskac polski akt urodzenia dysponujac miedzynarodowym bez tlumaczenia na polski. Niby powinni uznac, ale jakos wszyscy w koncu przetlumaczyli.

: 12-06-2009, 21:30
autor: gabrjel
jespere pisze:musialem zaprezentowac gasnice i trojkat. Bezpodstawnie???
Mimo że mam gaśnicę (w końcu to 6 czy 7€) to wcale jej nie prezentowałem i Pan Policjant chciał mi udowodnić że muszę ją mieć.... a ja mu że wcale nie muszę... bo auto nie jest zarejestrowane w Polsce....i tu odpuścił...
Juz widze policjantow studiujacych wymagania wyposazenia w innych krajach..
Nasi i tak są najmądrzejsi...

Jestem ciekaw jak to jest w PL, czy innych krajach...odnośnie:
1.wyposażenia auta
2.stosowania przepisów z przyczepami (tu mnie się wydaje na chłopski rozum że to zależy od miejsca wydania prawo jazdy)
3. przestrzegania przepisów (tu chyba nie ma wątpliwości z tymi ograniczeniami - za każdą granica prawie stoi znak co ile i jak... tylko dla francuzów nie postawili... bo po co - im ma wystarczyć że wjeżdżając do Luxembuga wjeżdżają do Europa)

: 12-06-2009, 22:04
autor: kajapapaja
jespere pisze:Czy to znaczy, ze niemcy moga wszedzie jezdzic ile fabryka dala???
chodzi o wyposażenie auta, a nie prędkości na autostradzie - w tym przypadku obowiązują przepisy kraju w którym się jest

: 12-06-2009, 22:58
autor: bamaza42
gabrjel pisze:a ja mu że wcale nie muszę
- nie musisz?....w Lux nie jest obowiazkowym wyposazeniem auta?... To dlaczego dealerzy wyposazaja auta w gasnice?.... moje na przyklad bylo/jest ....

: 12-06-2009, 23:02
autor: gabrjel
bamaza42 pisze:
gabrjel pisze:a ja mu że wcale nie muszę
- nie musisz?....w Lux nie jest obowiazkowym wyposazeniem auta?... To dlaczego dealerzy wyposazaja auta w gasnice?.... moje na przyklad bylo/jest ....
Bo w LUX nie jest wymagana... wyposażają bo za to płacisz...
Auta w Leasingu są pozbawione wszystkiego co jest zbędne... począwszy od standardowego koła zapasowego (bo wszystkie mają pełne AC) skończywszy na pewnych niemieckich standardach apteczek (np wymaganych gumowych rękawiczek)

: 12-06-2009, 23:04
autor: bamaza42
gabrjel pisze:wyposażają bo za to płacisz
w sumie dobrze, ze jest...ale ja nie zamawialam i nikt sie nie pytal, czy chce - w PL od dawna obowiazuje (con. od poczatku lat 90'...), wiec sie nie zdziwilam...

: 12-06-2009, 23:07
autor: gabrjel
bamaza42 pisze:
gabrjel pisze:wyposażają bo za to płacisz
w sumie dobrze, ze jest...ale ja nie zamawialam i nikt sie nie pytal, czy chce - w PL od dawna obowiazuje (con. od poczatku lat 90'...), wiec sie nie zdziwilam...
Jak auto się będzie palić - to zamiast próbować je gasić (gdzie coraz więcej elementów jest z plastiku aby obniżyć masę) to najlepiej uciekać... bo żadna fura nie zwróci Ci życia czy kalectwa...

Poza tym o ile się nie mylę to gaśnica w PL chyba już nie jest wymagana w samochodach osobowych nie używanych do przewozu ludzi i towarów do 3,5t.... ale mogę się mylić... tak jest w Niemczech i Francji... a to przecież chyba EU przepisy...

: 12-06-2009, 23:12
autor: MaWi
Oczywiscie dygresja jespere na temat jazdy bez ograniczen nie ma najmniejszego sensu. Ograniczenia predkosci zwiazane sa przeciez ze standardem drog w danym kraju, a tych (znaczy drog) nie zabieramy ze soba do samochodu jadac w podroz zagraniczna (w odroznieniu od standardowego wyposazenia, ma sie rozumiec ;) ).

Dyskusja na temat przestrzegania przepisow oraz wyposazenia samochodu podczas podrozy zagranicznej jest bardzo inspirujaca, ja jednak wrocilbym do kwestii prawa jazdy, bo z tym bezposrednio, a nie z wyposazeniem samochodu czy z ograniczeniami predkosci zwiazana jest kwestia uprawnien do ciagniecia przyczep o okreslonej nosnosci.

Nie rozwieje watpliwosci w tym temacie, bo sam nie wiem jaka jest prawidlowa odpowiedz. Moze jednak podsyce nieco dyskusje nastepujaca konstatacja:

1) kierowca z prawem jazdy PL kat. B moze w Polsce ciagnac przyczepe ciezsza niz 750 kg (o ile sumaryczna masa samochodu i przyczepy nie przekracza 3,5 t
2) kierowca z prawem jazdy LU kat. B + E moze dokladnie to samo co kierowca PL w pkt. 1 tak w Polsce (bo ma kat. B) jak i w Luksemburgu (bo ma + E)
3) kierowca z prawem jazdy PL kat. B (wg niektorych wypowiedzi w tym watku) nie moze w Lux ciagnac przyczepy ponad 750 kg, mimo iz ma do tego prawo w PL. Nie moze i nie bedzie mogl nigdy, bo w Polsce nie ma mozliwosci uzyskania uprawnien "+E", natomiast w Luksemburgu przeciez (nawet gdyby chcial) nie moze sobie do polskiego prawa jazdy kat. B "dorobic" kat. +E, bo taka mozliwosc po prostu nie istnieje.

Reasumujac – jesli prawda jest to co napisalem powyzej – kierowca luksemburski moze posiadac uprawnienia (pod warunkiem posiadania prawa jazdy kat. B+E) do poprowadzenia w Luksemburgu samochodu z przyczepa pow. 750 kg, natomiast kierowca polski w Luksemburgu na podstawie polskiego prawa jazdy, w zasadzie dowolnej kategorii takiego prawa miec nie bedzie nigdy.

Czyzby wiec jednak dyskryminacja?