Auta z USA
Auta z USA
Wkrotce zamierzam kupic auto i zastanawiam sie czy aby nie jest taniej sprowadzic woz z USA?? Z gory dziekuje za odpowiedzi.
konio
Nie jestem zbytnio zorientowana w tutejszych cenach, ale jesli sprowadzisz samochod ze Stanow licz sie z zaplaceniem podatku o ile dobrze pamietam ok. 20%. Poza tym musisz ''przerobic'' samochod wedle norm unijnych (swiatla i rura - chyba wydechowa), co nie jest zalatwiane od reki i dodatkowo Cie kosztuje. Formalnosci i latanie po urzedach tez zabieraja troche czasu. Szczerze: gdybym miala to przechodzic raz jeszcze oszczedzila bym sobie fatygi i kupila cos na miejscu.
Sugestie: miej duzo cierpliwosci, porownaj ceny tu i tam, sprawdz ile zaplacisz podatku za ten konkretny woz i za przerobki. Jesli Ci sie dalej bedzie ''oplacalo'' bedziesz wiedziec co robic.
Szczegolowe informacje, (prawie dokladnie) krok po kroku sa dostepne w publikacji ''JUST ARRIVED'' dostepnej w ksiegarniach.
Powodzenia!
Sugestie: miej duzo cierpliwosci, porownaj ceny tu i tam, sprawdz ile zaplacisz podatku za ten konkretny woz i za przerobki. Jesli Ci sie dalej bedzie ''oplacalo'' bedziesz wiedziec co robic.
Szczegolowe informacje, (prawie dokladnie) krok po kroku sa dostepne w publikacji ''JUST ARRIVED'' dostepnej w ksiegarniach.
Powodzenia!
Moj znajomy kiedys kupil samochod w USA. Finansowo (wowczas dolar rowniez byl tani), nawet z transportem, wyszlo ok. Jednak wiele drobiazgow (lusterko, szkielko migacza etc) musial rowniez sprowadzac z Ameryki, bowiem tamtejsze modele chodliwych u nas samochodow roznia sie niektorymi szczegolami i niektorych czesci w Europie sie nie dostanie. Trzeba i ten aspekt wziac pod uwage.
Jesli chodzi o swiatla to zalezy, bo wiekszosc aut europejskich sprzedawanych w USA ma przednie swiatla takie same jak w Europie. Jesli chodzi o swiatla tylne, to w Luxie nie trzeba nic przerabiac, tzn ze moze byc tak jak w USA czyli stop, swiatlo i migacz jako jedna czerwona barwa. Troche inaczej niz w PL
Czy jest taniej. Jak by bylo to bylby tu zalew aut z USA, a nie ma. Mowie o autach nowych. Wiec gdzies jest jakas ukryta oplata, ktora to wyrownuje ceny.
Jesli szukasz uzywanego, to sprawdz czy auto ktore chesz "tanio kupic" nie zostalo zakwalfikowane do tzw "Lemon Law". Polacy w USA od cholery tego gow... sprowadzaja do PL, ze niby auta sprawne itp, a potem nic tylko plakac...
Czy jest taniej. Jak by bylo to bylby tu zalew aut z USA, a nie ma. Mowie o autach nowych. Wiec gdzies jest jakas ukryta oplata, ktora to wyrownuje ceny.
Jesli szukasz uzywanego, to sprawdz czy auto ktore chesz "tanio kupic" nie zostalo zakwalfikowane do tzw "Lemon Law". Polacy w USA od cholery tego gow... sprowadzaja do PL, ze niby auta sprawne itp, a potem nic tylko plakac...
Ależ w Polsce też są dopuszczone czerwone kierunkowskazy z tyłu, a białe z przodu. Może niektórym urzędnikom czasem się coś myli i rzucają kłody pod nogi. Co do niedopuszczalnych w Europie spraw, to głównie "za duży rozrzut" reflektorów, które świecą szerzej niż europejskie i wielofukncyjne światełka z tyłu - ta sama żarówka, która odpowiedzialna jest za "stop", czy tylne światło pozycyjne zaczyna migać jako kierunkowskaz.misio pisze:Jesli chodzi o swiatla to zalezy, bo wiekszosc aut europejskich sprzedawanych w USA ma przednie swiatla takie same jak w Europie. Jesli chodzi o swiatla tylne, to w Luxie nie trzeba nic przerabiac, tzn ze moze byc tak jak w USA czyli stop, swiatlo i migacz jako jedna czerwona barwa. Troche inaczej niz w PL
Bajzełej, część europejskich samochodów nie spełnia europejskich norm - rura wydechowa po niewłaściwej stronie, tylnie kierunkowskazy bardziej białe niż pomarańczowe (niektóre Fiaty, "Peżoty").