No to moze ja bede mogla czyms sie przysluzyc

Kupowalam uzywany samochod w Niemczech kilka miesiecy temu i nie wiazalo sie to z zaplata cla (rzeczywiscie, porownywalne auta kosztuja w Luksemburgu 2-4 tys. wiecej!). Co prawda jedzie sie z dokumentami w pierwszej kolejnosci na clo do Centre Douanier na Gasperich (gdzie jest tez parking P+R Lux-Sud), ale tam tylko sprawdzili zgodnosc numerow silnika z papierami. Pozniej mozna bezposrednio pojechac do firmy Grün Signalisation Sarl po tablice rejestracyjne - kosz ok. 40 eur wraz z montazem (oczywiscie, o ile taki numer wczesniej otrzymales od Societe Nationale du Controle Technique, tel. 35 72 14 237 - dzwonisz, podajesz im swoj numer securite social, oni nadaja od razu numer rejestracyjny, a po kilku dniach otrzymujesz od nich potwierdzenie tego numeru rowniez poczta - mozesz to zalatwic jeszcze przed kupnem auta)
Nastepnie jedziesz do tegoz Societe Nationale du Controle Technique, 11, rue de Luxembourg w Sandweiler, zeby auto zarejestrowac ( 50eur) i przejsc kontrole techniczna (ok. 35-40 eur). Radzilabym ewentualnie zwrocic uwage, czy samochod byl wczesniej modyfikowany, czy ma wbudowane jakies czesci nieoryginalne, np. rure wydechowa od innego producenta, bo wtedy trzeba liczyc sie z dodatkowymi koszami za zatwierdzenie takiej czesci (ot, po prostu taki urzedniczy haracz, u mnie to bylo ok. 70 eur, a mialam na te czesc certyfikat).
Aha, wazna rzecz - zeby zarejestrowac auto, musisz otrzymac od ubezpieczyciela wstepne potwierdzenie ubezpieczenia samochodu.
Zanim udasz sie na te pielgrzymke, mozesz tez pojsc do Bierger-Centre na Hamiliusie, gdzie otrzymasz cala rozpiske z adresami, telefonami itd. urzedow, do ktorych trzeba sie wybrac, zeby samochod zarejestowac.
Do tych kosztow dojdzie pozniej podatek drogowy.
Pisz smialo na priva, gdybys mial jeszcze jakies pytania. Pozdrawiam <brum>