Strona 3 z 4

: 20-03-2014, 14:07
autor: MaWi
Xtheo, bardzo wazny glos w dyskusji, podkreslajacy, ze opona, to nie towar, ktory koniecznie musimy kupowac z najwyzszej polki, bo wtedy "wystarczy nam na lata". Nawet najlepsze opony nie wystarcza "na lata", bo to, ze sie nie zetra po 4 sezonach nie oznacza, ze nie powinnismy ich i tak zmienic. Ja mam przynajmniej ten komfort, ze opona sama – po biezniku – mowi mi, kiedy mam ja zmienic ;)

A na powaznie – rzeczywiscie nie mam pojecia ile lat mialy Micheliny, ktore zalozylem jako nowo kupione i po niespelna sezonie zdjalem jako lyse... Nie mam pojecia, bo podowczac bylem jeszcze tak naiwnie przekonany, ze co jak co, ale w Luksie towar jest zawsze "lux" i "prima sort", ze nie patrzylem sprzedawcom na rece. Teraz patrze, ale i z tego czasem niewiele wynika. No, w kazdym razie, jak sie zapewne domyslasz, te Micheliny kupione byly w Luksemburgu, w tzw. "powaznej" firmie oponiarskiej, jako nowe. Nie pamietam w ktorej, a nie bede ryzykowal podania nazwy, zeby sie nie narazac na ataki prawnikow tych firm ;), nie pamietam tez czy byla to super-promocja. Byc moze nie, bo pamietam, ze kupilem je nie dla ceny, ale w przekonaniu, ze wreszcie stac mnie na "rolls-royce'a" wsrod opon i teraz dopiero sobie pojezdze! Rozumiesz wiec, ze moje rozczarowanie po 1 sezonie bylo wieksze niz byc moze byc powinno (OK, nazwijmy to moze nawet trauma; bronic sie nie bede). Zawiedziony bylem tak bardzo, ze moim kolejnym zakupem byl jakis hiper-tani chinczyk (Hancook chyba?...), ktorego nabylem w Polsce, jako nowa, nie u "pana Henia" tylko w jakims serwisie, wychodzac z takiego oto zalozenia, ze skoro i tak co sezon kupuje nowy komplet, to niech przynajmniej nie kosztuje on 500-600 euro, ale 200-300. Te Hancooki tez po sezonie wyrzucilem, ale ze zgola innego powodu. Ktos (tu w Luksie) wbil mi w jedna z tych opon gwozdz po rekojesc (raczej na niego nie najechalem, bo gwozdz tkwil z boku opony kilka centymetrow od bieznika; powiedzialbym ze dokladnie w tym miejscu, w ktorym mozna wbic gwozdz w opone mlotkiem nie bojac sie, ze przy okazji uderzy sie tym mlotkiem w blotnik lub nadkole; czyli nawet jesli wandal, to kulturalny i z zasadami ;) ). Po czyms takim musialbym wymienic co najmniej pare opon, bo akurat tego modelu uswiadczyc w Luksie nie ma szans. Sprowadzac mi sie nie chcialo (to co juz powyzej zostalo napisane przez Borysa – w przypadku tanich opon koszty transportu moga przewyzszyc cene zakupu), a poza tym – sezon sie konczyl, opony byly tanie... Pojechalem do oponiarza w Luxie, poprosilem o wymiane calego kompletu na jakis GoodYear. Oponiarz troche sie dziwil, ze zostawiam mu 3 opony z bardzo dobrym bieznikiem, ale co tam... Niech sie dziwi :)

: 20-03-2014, 15:44
autor: xtheo7
Apel

Drodzy Rodacy,

Nie zasmiecajcie niepotrzebnie miejscowych cmentarzy wlasnym truchlem! Po zdarciu bieznika o polowe ALBO zmiencie opony na nowe, ALBO radykalnie dostosujcie styl jazdy oraz predkosc, zwlaszcza na mokrej nawiezchni. Wiedzcie, ze juz ponizej 3 - 4 mm bieznika, wasza droga hamowania wzrosla o prawie 15-20 procent. Przy minimalnym biezniku (1.6mm) jest to juz ponad 40%.....

Amen

: 31-03-2014, 11:10
autor: bamaza42
wilqs72 pisze:Radziłbym raczej udać się na stronę http://www.mullerpneus.lu/
No wiec poszlam, a wlasciwie - pojechalam za rada wilqsa (choc zajelo mi 2 dni znalezienie tego miejsca :p - pojechalam w piatek, w celu umowienia sie - Contern to Contern - miejscowosc znalazlam, przejechalam wzdluz i wszerz - Muller Pneus - NIET! sprawdzilam dokladny adres w domu i w sobote pojechalam znowu, tym razem prowadzona przez mojego Andrzeja Tomtoma - i no tak, do miejscowosci Contern to ma jakies 3 kilometry jeszcze...) do Muller Pneus, zmowilam 4 oponki Goodyear Efficientgrip Performance, umowilam sie na dzisiejszy poranek. Pojechalam, a tam panowie juz czekali na mnie, wyjmuja z bagaznika moje stare opony i patrza po sobie, wolaja jeszcze kolege, cos tam do siebie mrucza...i mowia mi w koncu, ze nie potrzeba wymieniac 4, wystarczy 2 opony... OK, mysle sobie, przeciez niby w ich interesie jest sprzedac 4, nie 2?...Acha, te stare tez byly Efficientgrip, bieznik taki sam (na oko). Potem dochodzi do zakladania i okazuje sie, ze te stara ida na przod. Pamietam, ze mi kiedys, jeszcze w PL tlumaczono, ze lepsze opony musza byc zawsze z przodu, bo naped na przod, bo wieksza sila hamowania....a oni mi tu na to, ze owszem, ale lepiej dac z tylu, bo to lepiej dla stabilnosci podczas jazdy, zeby nie zarzucalo, czy jakos tak... No, pomyslalam sobie - to oni sa specjalistami od opon - ja je tylko zdzieram...
Co o tym wszystkim sadzicie? - ze tylko 2 nowe, i ze z tylu w dodatku?...

A, i jeszcze jedno - opony sa "Made in Poland".... Debica?...Kormoran?...nigdy nie zapamietam ktora fabryke wchlonal Goodyear, a ktora Michelin? ;)

: 31-03-2014, 11:12
autor: bamaza42
xtheo7 pisze:Bamaza,
Jak nie wiesz jakie opony wybrac, to wez po prostu czarne ..
Twojej rady, kapturzasty, tez posluchalam - wzielam czarne! ;)

: 31-03-2014, 11:18
autor: MaWi
bamaza42 pisze:do miejscowosci Contern to ma jakies 3 kilometry jeszcze...
Bamaza, bo Contern, to przede wszystkim jedna z najwiekszych i najstarszych "Zone Industrielle" (czy jak to sie tam nazywa) w Luksemburgu – zaplecze logistyczne 1/4 Europy oraz 99,9% calego przemyslu filmowego Luksemburga. Plus kilkadziesiat (a moze nawet ponad setka?) roznych malych firm, jak np. Muller Pneus. Tak wiec umowmy sie – w Contern czesc mieszkalna jest, ze tak powiem "dorzucona w gratisie" do kwintesencji Contern – czyli hal, hangarow oraz biurowcow. A ze jest oddalona o 3 km? To chyba nawet lepiej. I dla firm i dla mieszkancow. Takie to jest to Contern :)

: 31-03-2014, 11:34
autor: bamaza42
MaWi pisze:Bamaza, bo Contern, to przede wszystkim jedna z najwiekszych i najstarszych "Zone Industrielle" (czy jak to sie tam nazywa) w Luksemburgu
No teraz to juz to wiem....ale jak nigdy wczesniej tam nie bylam?....ktos podaje adres Contern (a nie "Zone Industrielle Contern" - czy jak to sie tam nazywa?) - to jade DO Contern, mijajac po drodze ta zone....zeby choc jakies logo firmy bylo widoczne przy drodze... Ale Andrzej Tomtomski niezawodny! ;)

: 01-04-2014, 13:24
autor: mary_81
bamaza42 pisze:A, i jeszcze jedno - opony sa "Made in Poland".... Debica?...Kormoran?...nigdy nie zapamietam ktora fabryke wchlonal Goodyear, a ktora Michelin? ;)
Debica to Grupa Goodyeara, Kormoran nalezy do Michelina. Twoj Performance produkowany jest w Debicy.

: 01-04-2014, 14:02
autor: bamaza42
Dzieki mary - widzisz, niedawno mi to juz objasnialas, ale moja pamiec zawodna jest, jak widac... chyba sie starzeje ;)

A tak z innej beczki - jak to jest z ta wymiana tylko 2 opon, i to na tyl?...nikt nie skomentuje? - bo caly czas nie wiem co o tym myslec i ciagle sie zastanawiam, czy nie pojechac i nie zazyczyc zmiany i 2 pozostalych. Acha, za jakis miesiac czeka mnie przeglad techniczny...

: 01-04-2014, 14:13
autor: jespere
tak, mozna miec inne opony z przodu i inne z tylu: np debice z przodu a kormoran z tylu.

nie wolno miec innych opon na tej samej osi.

lepszy, wyzszy bieznik zawsze na tyl.

: 01-04-2014, 14:16
autor: bamaza42
ok, dzieki, to mnie uspokoiles ;) mam debice vel goodyear i z przodu i z tylu - te same opony, tylko z tylu ich nowsza/lepsza wersja. I bieznik na oko wyglada identycznie (znaczy forma, nie zuzycie, oczywiscie).

: 01-04-2014, 15:05
autor: gabrjel
jespere pisze:tak, mozna miec inne opony z przodu i inne z tylu: np debice z przodu a kormoran z tylu.

nie wolno miec innych opon na tej samej osi.

lepszy, wyzszy bieznik zawsze na tyl.
Można jeśli auto nie ma napędu 4x4 (quattro, x-Drive, 4Motion) powiązanego z ESP/EBD bo system będzie wariował.
A różnice toczenia przy aucie z X-Drive powodują ciągłe dołączanie napędu i przez to skrócenie jego żywotności....

: 01-04-2014, 19:28
autor: bamaza42
ufff...całe szczęście, że moje auto ani quattro, ani x-drive, czy 4Motion... :p i mam nadzieje, że ESP nie zwariuje ;)

: 02-04-2014, 08:28
autor: gabrjel
bamaza42 pisze:ufff...całe szczęście, że moje auto ani quattro, ani x-drive, czy 4Motion... :p i mam nadzieje, że ESP nie zwariuje ;)
Nie długo nie będziesz musiała nic wiedzieć poza wyborem koloru :)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2774090.html

: 02-04-2014, 10:25
autor: jespere
dla jasnosci - bardziej zuzyty bieznik do przodu, nowe na tyl.

: 02-04-2014, 10:51
autor: xtheo7
jespere pisze:dla jasnosci - bardziej zuzyty bieznik do przodu, nowe na tyl.
ej chyba na zakalkaziu tylko...

zawsze najlepsze opony daje sie na przod, zwlaszcza w samochodach z przednim napedem, gdzie dobra trakcja jest potrzebna zwlaszcza na tej osi ....