No, wlasnie tez tak sobie czytam ten watek nie moge wyjsc z podziwu, jak latwo na przykladzie pojedynczych egzemplarzy i bardzo indywidualnych doswiadczen wysuwa sie daleko idace uogolnoenia. Tak, ja wiem, ze na slusznosc tez osoby je wypowiadajace zaraz przytocza swiadectwa swoich jeszcze trzech innych "wspoltowarzyszy szkolnej niedoli". No dobra, niech bedzie, ze nie trzech, ale dziesieciu. Ale jak te 10 ma sie do ogolu uczniow SE (bodaj ok. 1500 i to liczac tylko Lux I, bo razem z Lux II bedzie pewnie ze 3000)? A jak sie to ma do liczby wszystkich uczniow szkol luksemburskich?
Reasumujac: tak, jestem za dzieleniem sie swoimi indywidualnymi doswiadczeniami. Nie, jestem przeciw radykalnum sadom w stylu "szkola luksemburska jest be a Europejska cacy" lub tez odwrotnie.
Szkoła Luksemburska- kto ma tam dzieci?
[quote="MaWi"
Reasumujac: tak, jestem za dzieleniem sie swoimi indywidualnymi doswiadczeniami. Nie, jestem przeciw radykalnum sadom w stylu "szkola luksemburska jest be a Europejska cacy" lub tez odwrotnie.[/quote]
Szczerze mowiac, to az tak radykalnych sadow w tej dyskusji nie znalazlem.
Co do statystycznej reprezentatywnosci probki, to poza masywna ankieta, nigdy jej w tym przypadku nie osiagniesz. W takich sytuacjach najczesciej sie wypowiadaja "extremy" czyli ci, co im sie cos najbardziej podoba lub najbardziej zniecheca. Jest to o tyle dobre, ze daje pojecie jaki jest statystyczny "range", wiedzac ze "obiektywna prawda" jest gdzies w srodku.
Generalnie, jezeli takie podejscie i "analiza danych" cie szokuja, to prosze nie twierdz nigdy w zyciu, ze psychologia jest dzialem nauki <boisie>
Reasumujac: tak, jestem za dzieleniem sie swoimi indywidualnymi doswiadczeniami. Nie, jestem przeciw radykalnum sadom w stylu "szkola luksemburska jest be a Europejska cacy" lub tez odwrotnie.[/quote]
Szczerze mowiac, to az tak radykalnych sadow w tej dyskusji nie znalazlem.
Co do statystycznej reprezentatywnosci probki, to poza masywna ankieta, nigdy jej w tym przypadku nie osiagniesz. W takich sytuacjach najczesciej sie wypowiadaja "extremy" czyli ci, co im sie cos najbardziej podoba lub najbardziej zniecheca. Jest to o tyle dobre, ze daje pojecie jaki jest statystyczny "range", wiedzac ze "obiektywna prawda" jest gdzies w srodku.
Generalnie, jezeli takie podejscie i "analiza danych" cie szokuja, to prosze nie twierdz nigdy w zyciu, ze psychologia jest dzialem nauki <boisie>
- kajapapaja
- Posty: 1875
- Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
- Lokalizacja: Opole
bo, drogi mawi, oprócz narzekania, tworzenie uogolnień na podstawie indywidualnych przypadków wygląda jak sport narodowy Polaków.MaWi pisze:No, wlasnie tez tak sobie czytam ten watek nie moge wyjsc z podziwu, jak latwo na przykladzie pojedynczych egzemplarzy i bardzo indywidualnych doswiadczen wysuwa sie daleko idace uogolnoenia.
Każdy bierze taki system edukacyjny, jak mu indywidualnie odpowiada.
Daleka jestem ot peanaów zachwytów na SE, ale i od totalnej negacji i krytykowanie szkół luksemburskich. Jak można porównywać dwa systemy, ktre nie maja punktów stycznych?
Mając dwójkę latorośli w SE uważam, że to dobra szkoła. Jeśłi chodzi o ludzi - ani lepsza ani gorsza od innych mi znanych.
Dzieciaki zaaklimatyzowały się świetnie, nie mają traumatycznych przeżyć.
Ale dla każdego to, co mu pasuje najbardziej.
Aha - niedługo powinny być już znane oficjalnie wyniki PISA 2012. W Luksemburgu w tym badaniu od początku uczestniczy też SE (w 2012 - ostatni raz jako jedna szkoła, od 2015 będą już dwie).
Od początku w tych badaniach uczniowie szkół SE znacznie odbiegają od rónieśników szkół luksemburskich.
Więcej o PISA tutaj: http://www.oecd.org/pisa/
===============================
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu