
A teraz w TV reklamuja taka sliczna lustrzanke bodaj alfaSony....taka, co to "wszystko robi"...

dopiero do mnie dotarlo....ta cena to tylko za obiektyw...

Moderator: LuxTeam
Pamiętasz taką firmę jak Minolta - Sony to właśnie system minolty. Matryce dla Nikona też dostarczało Sony, dopiero matryca z D300 i D3 to własna konstrukcja Nikona. Sony odrobi zadanie domowe i za kilka lat to może być fajny systemgabrjel pisze:wiesz jak producent RTV bierze się za foto to jak BillGates za samochody... to nie ten profil... i sony wielokrotnie to udowodniło... a reklama no cóż chcą wejść na rynek
http://www.dpreview.com/ już odpowiednio skwitowało sony
D300 czy D2X to chyba większość kobiet może zniechęcić do fotografi bo jest za duży i za ciężkigabrjel pisze:kup sobie Nikona D60 lub D80 (body) do tego jasne szkło (obiektyw) - dobrej maści bo jak kupisz w końcu D300 czy D2X to będziesz miała obiektyw.
Przepraszam ale do czego najlepszy, w cyfrowym body robi się z tego 75-225 - więc jest to małe tele, ale zdecydowanie lepiej kupić 70-300 z którego robi się ekwiwalent 105-450 i można już nawet na ptaszki polowaćgabrjel pisze:polecam Sigmę 50-150mm idealna dla amatora
Teraz to już całkiem pomyliłeś pojęcia. Obiektyw 17-70 to tzw standard który służy do ogólnej fotografii od widoczków po portrety, ale do mrówek i innego robactwa potrzebny jest obiektyw macro który obiektywem stałoogniskowym np Nikkor 105 czy Tamron 90gabrjel pisze:i do tego jesli chcesz fotografować mrówki, kwiatki, znaczki, kwiatki itd...
17-70mm
Wiesz do czego używa się Hassela, to jest średni format który potrafi użyć 1% fotografujących, co polecasz z Sigmy obiektyw czy aparat, oczywiście jak wyjdzie na tych obiektywach FrontFocus czy BackFocus to powiesz potem co należy z tym zrobić, prawda?gabrjel pisze:polecam Ci Sigmę a nie Nikkora czy Haselblad bo są w miarę tanie (czyt. do 1500zł za szkło)
Wybacz ale jak się o czymś nie wie to lepiej nie pisać niż pisać takie farmazony. Oświeć mnie co takiego ma Nikon czego Canon nie ma - oczywiście w kwestii ustawień dotyczących uzyskania odpowiedniego naświetlenia zdjęcia. Dlaczego Canon robi "sam" zdjęcia, a Nikonem trzeba się uczyć??gabrjel pisze:Canona początkującym nie polecę bo mimo że robi fajne zdjęcia - to nic przy nim nie można się nauczyć bo jest zbyt samodzielny, a nikon jets taki że trzeba się nauczyć ży dobre foty robić
Statyw - to oczywiście podstawa. Reszta bardzo prosta, tryb manualny, naświetlanie 30 sekund i odrobina szczęścia że w ciągu tych 30 sekund walnie piorun, ja zrobiłem około 20 zdjęć z czego 2 razy miałem szczęście i straciłem jeden fajny błysk więc 66% skutecznościbamaza42 pisze:TrOn, piekna fota! ...wiesz, podczas tej burzy obserwowalam niebo i nawet przez moment pomyslalam, ze moznaby to uchwycic....ale zrezygnowalam, bo przypomnialo mi sie, jak kiedys na Atlantyku probowalam zrobic zdjecia delfinom skaczacym nam przed dziobem....Na kazdym delfin jest albo jeszcze, albo juz w wodzie....fakt, ze sprzet - i wtedy i teraz bardzo amatorski - mam teraz o epoke albo dwie lepszy, ale i tak nie wiem, jak sie namierzyc, zeby zdazyc....pewnie trzeba by miec statyw i taki wyzwalacz na druciku ( <oops> sorki, nie pamietam, jak to sie nazywa....)....? .... <aparat>
Następny:Sigma Corporation prezentuje nowy obiektyw 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO. Jest to jasny obiektyw zmiennoogniskowy o szerokiej gamie zastosowań, stworzony z myślą użytkownikach lustrzanek cyfrowych z matrycą w standardzie APS-C. Minimalny dystans ogniskowania wynosi zaledwie 20cm w całym zakresie pracy. Powiększenie maksymalne 1:2.3 pozwala na wykorzystanie go jak typowego obiektywu makro.
Ogniskowanie 1m - to dla Ciebie Teleobiektyw ? dla mnie tele zaczyna się od 300mm - nie chwaląc się mam 300-800mm + conwerter 1,4 co prawda z back-focusem ale zamierzam kupić Canona MarkII lub MarkIII - akurat szukam takiego i przy nim kalibracja takego szkła odbywa się w aparacie...i nie trzeba juz bujać się do serwisu i płacić za obiektyw z 600zł za kalibrację czy za Canona 200-300zł...Sigma Corporation z dumą prezentuje obiektyw APO 50-150mm F2.8 II EX DC HSM dedykowany do współpracy z lustrzankami cyfrowymi wyposażonymi w sensor typu APS-C. Jego kompaktowa i lekka konstrukcja zapewnia nieznaną wcześniej wygodę pracy i wszechstronność zastosowań. Dystans minimalny ogniskowania wynosi zaledwie 100cm, a udoskonalony układ optyczny gwarantuje wysoką rozdzielczość i doskonałą jakość zdjęć wykonanych z małej odległości.
<mrgreen> z komputerami więcej dramatyzuje bo mimo większej konkurencji niż na rynku foto jeszcze nikt nie zrobił takiego który miałby to wszystko co wymagamgabrjel pisze:AJ Tr0n dramatyzujesz, to tak jak z komputerami,
Foto to też dla mnie przyjemność, a Intel vs itd błagam nie zaczynajgabrjel pisze:są przeciwnicy i miłośnicy... to jak rozmowa o wyższość Intela nad AMD, Nvidia nad ATI, Windows i Linux...ja się nie podniecam tylko obiektywnie patrzę na wszystko... i że nie zarabiam na tym (jak Ty), mam z tego przyjemność...
To nasz męski punkt widzenia, kobiety są mniej podatne na zmianę sprzętu <mrgreen>gabrjel pisze:Co do aparatów, apetyt rośnie w miarę jedzenia... dlatego gdy D60 D80 przestanie wystarczać - np szybkostrzelność to zmienia się na wyższy model... na D300 czy na D700 które za wiele wagą się nie różnią od D60 czy D80. Zresztą jako profi fotograf wiesz że wagę w aparacie nie robi BODY ale szkło... więc o czym dyskusja ?
D2X D3 to już typowe aparaty reporterskie, 9kl/s robi różnicę, poza tym D3 ma już pełną klatkę... i przy nich robią się schodki jeśli chodzi o wagę...
No właśnie nie rozumiem o czym mówisz, obiektywy portretowe to zazwyczaj ogniskowa 85, 105, 135 mm (tradycyjna klatka), 50 to klasyk pod nazwą "obiektyw standardowy"gabrjel pisze:Co do obiektywów to w związku z tym iż Body mają różne wielkości matrycy zawsze podaje się ekwiwalent do błony (35mm)... a dolna granica portretówki przy 35mm to 54mm ogniskowa... więc o jakim Teleobiektywie rozmawiamy ? O czymś nie wiem oświeć mnie - to chyba jakaś inna fotografia o której piszesz...
Nie rozumiem co to jest ogniskowanie 1m - odległość ostrzenia? Teleobiektyw dla mnie oznacza odpowiedni kąt widzenia obiektywugabrjel pisze:Ogniskowanie 1m - to dla Ciebie Teleobiektyw ? dla mnie tele zaczyna się od 300mm - nie chwaląc się mam 300-800mm + conwerter 1,4 co prawda z back-focusem ale zamierzam kupić Canona MarkII lub MarkIII - akurat szukam takiego i przy nim kalibracja takego szkła odbywa się w aparacie...i nie trzeba juz bujać się do serwisu i płacić za obiektyw z 600zł za kalibrację czy za Canona 200-300zł...
Dokładnie więc po co amatorów co chcą kupić lustrzankę straszyćgabrjel pisze:Co do Hasselblada piszesz o 1% - bo ten 1% stać na niego... nie wiem czy kupiłbyś aparat którego body kosztuje 50000€
Nie, tylko napisałeś bzdurę z której wynika że Canon to tylko tryb dla idiotów, a Nikonem to trzeba umieć robić zdjęcia. Co do pytania użytkowników to bardziej pytam w stronę rozwoju i chęci nauki, a i możliwości finansowe są ważne. Na 75% jak Bamaza weźmie D200 z obiektywem 24-70 i lampą to po 10 minutach powie "Dziękuję ale chyba was pogrzało jak ja mam robić tym zdjęcia" - Bamaza bez obrazy - chodzi o wagę takiego zestawu, który z doświadczenia wiem że jest zbyt ciężki dla 98% kobietgabrjel pisze:Co do polecania konkretnej marki no tak tu mnie masz - powinniśmy zapytać do użytkownik chce uzyskać... ale jeszcze nie spotkałem się z odpowiedzią inną niż "no fotografie, zdjęcia" gdzie oczekuje się na "no wiesz nocne zdjęcia księżyca, nieba; małe ptaszki na polu w zbożu, no i mrówki w mrowisku" dlatego Bamaza przepraszam że potraktowałem Cię odgórnie.... więc co chcesz fotografować ?
Tutaj to już nie wiem co Ci odpisać. Za Boga się nie uważam, ile i jakie zdjęcia robię wiedzieć nie możesz, profi też nie jestem więc nie wiem do czego piszesz. Napisałeś kilka chaotycznych rad sprzętowych w wątku w którym ja się chciałem umówić po prostu na ROBIENIE ZDJĘĆ bez względu czy ktoś ma lustrzankę czy małpkęgabrjel pisze:Co do pisania farmazonów i usilnego udowodnienia "jam jest bogiem fotografów w Luxmeburgu i nikt się nie zna" nie podejmuję dyskusji bo szanowny kolego Tr0n przyjąłeś ton monologu - mimo używania QUOTE.
To że ktoś złapie błyskawice i na 200 zdjęć wyjdzie mu 2-3 godne polecenia, i raz w roku jets na jakiejś komunii czy ślubie nie robi z niego fotografa profi... to przychodzi z czasem... ja sobie odpuściłem bo niestety nie mam talentu... a technika talentu nie naprawi to jak z malowaniem obrazu - możesz znać blejtramy, farby, technikę ale bez talentu nigdy nie wyjdziesz poza ściany swojego mieszkania...
Akurat D200 ma być pancerny, ale zdarzyło mi się już że po sesji zdjęciowej z aparatu kapała woda - taki nasz wybórdigilante pisze:- Szklo szklem, ale sama obudowa Nikona jest ciezsza niz Canona. Nikon ma wiele czesci z "magnesium alloy", i na spodzie jest plyta czystego grubego ciezkiego metalu aby dac stabilnosc. Canon jest w sumie plastikowy (choc to bardzo dobry plastik!!), i jest jak piorko w porownaniu do mojego D200.
Wiedział - jestem jednak odporny na marketingowy bełkot - chyba to skutek braku telewizji <mrgreen>digilante pisze:Tr0n napewno nie wiedzial, lub przeoczyl, ze ten objektyw 17-costam ma tez funkcje MACRO.
potrzebujesz tego:digilante pisze:Choc ostatnio kupilem Nikon 18-200 VR, i jestem bardzo zadowolony, do architektury w miescie, muzea, koscioly wolalbym cos jak 18-80 ktory bylby jasniejszy (f2.8, lub nawet f2) i dawal bardziej proste linie.