Strona 2 z 2
: 24-10-2006, 20:36
autor: oley11
o ile dobrze wiem, to calkiem sporo ciezarowek produkujemy (chyba mann`a). ale niech sie eksperci wypowiedza... <mrgreen>
: 24-10-2006, 20:38
autor: misio
MaWi - to chyba ja powiedzialem
Jespere - masz racje, gdyby Polski rzad nie byl tak glupi, to auta ktore teraz sa "skodami" mogly by byc nazwane inaczej i byc produkowane na Zeraniu. Ale nie, po Polska Niemcowi nic nie da. No i przez ta glupote nie mamy nic "wlasnego". Niektorzy porownywali sprzedaz Zerania niemcom, do korytarza eksterytorialnego. Plisss... No i mamy teraz AutoZaz czy jakos tak... A co do tego wypasienia. Ubrania tez sa markowe i te "nie markowe" ale robione przez tego samego producenta... co nie zmienia jednak faktu, ze za cene jaka sie daje za Skody, dostaje sie akurat to czego sie mozna spodzewac, czyli 4 kola i kawalek blachy, a do tego kierownica. Choc taka wersja RS jest juz niczego sobie
Czechom gratulujemy trafnych decyzji, a Polskiemu rzadowi, dziekujemy za...
: 24-10-2006, 20:41
autor: misio
oley11 pisze:o ile dobrze wiem, to calkiem sporo ciezarowek produkujemy (chyba mann`a). ale niech sie eksperci wypowiedza... <mrgreen>
Produkujemy calkiem duzo, ale nie pod "swoja" marka. Maly skrot:
Ople: Zafira, Astra, Agila...
Fiat: Panda, seicento + inne modele, wszystkich nie znam.
Autobusy Neoplan i Solaris. Solaris to ponoc "nasza" konstrukcja oparta na czyms tam,
Ciezarowki jak wspomniales.
Silniki i skrzynie biegow - Toyota, silnik D4D + skrzynie do tego.
Cala masa wypozazenia do samochodow, rozne podzespoly.
Ale podkreslam, NIE POD SWOJA MARKA. A Czesi pod swoja... no PRAWIE pod swoja, bo pod maska VW i Audi <mrgreen>
: 24-10-2006, 20:52
autor: kajapapaja
jezeli chodzi o osiągi to fabia z silnikiem 1.9 TDi całkiem nieźle się spisuje - wyciąga ile napisali w instrukcji (oley może potwierdzić), więc już niejeden niemiecki wurst musiał zjechać na pobocze pozbierać szczękę z chodniczka :P
i jeszcze jedno - jak się ma dwa tornada, które w minutę potrafią zamienić auto w śmietnik, a po 3-5 latach użytkowania "wozidlo" wygląda jakby się je w oborze trzymało, to naprawdę szkoda wywalać cztery razy tyle co się dało na super fure, ze skórą i podgrzewanymi duperelami.... wole wtedy kupić nowe, a te sprzedać lub zezłomować (w zależności od pomysłowości tornad)
: 24-10-2006, 21:12
autor: oley11
aaa, w moim rodzinnym miescie produkujemy tez:
- szyby samochodowe (do wielu marek);
- obicia, tapicerki etc (zdaje sie ze do fiatow)
- juz niedlugo dachy do kabrioletow (nie jestem pewien, ale chyba do audi)
wiec z przemyslem samochodopochodnym nie jest u nas zle. a ze nie mamy wlasnej marki... no coz, kawy i bananow tez nie produkujemy.
: 28-10-2006, 12:20
autor: danka44
To może nie zupełnie na temat, ale "ku pokrzepieniu serc", bo my Polacy też mamy sie czym pochwalic.
"GW": Polska da Europie autobusy
(Gazeta Wyborcza, aj/28.10.2006, godz. 10:33)
Niepostrzeżenie Polska stała się jednym z największych producentów autobusów w Unii - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
W 2005 roku byliśmy piątym w Europie producentem autobusów. W tym roku będzie jeszcze lepiej. Do końca września produkcja w polskich fabrykach była o jedną czwartą większa niż przed rokiem.
Ten boom jest napędzany przez eksport pojazdów produkowanych w Polsce przez europejskie koncerny. Autobusy montuje się głównie ręcznie - automatyzowanie montażu krótkich serii na konkretne zamówienie byłoby nieopłacalne, a płace polskich robotników są kilkakrotnie niższe niż na Zachodzie.
Polska stała się jednym z głównych w Europie ośrodków produkcji autobusów niemieckiego koncernu MAN oraz szwedzkich Volvo i Scania. Z zachodnim koncernami konkurują rodzime firmy Solaris Bus & Coach oraz holding Polskie Autobusy, który oferuje pojazdy Autosan i Jelcz.
: 29-10-2006, 19:42
autor: jespere
czuje sie pokrzepiony <!>
zwlaszcza autobusami, o nich zapomnialem