Przeniesiona dyskusja nt Skody

Wszelkie dyskusje typu OffTopic

Moderator: LuxTeam

Awatar użytkownika
oley11
Posty: 149
Rejestracja: 26-09-2006, 08:27
Lokalizacja: lux

Post autor: oley11 »

o ile dobrze wiem, to calkiem sporo ciezarowek produkujemy (chyba mann`a). ale niech sie eksperci wypowiedza... <mrgreen>
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

MaWi - to chyba ja powiedzialem :)

Jespere - masz racje, gdyby Polski rzad nie byl tak glupi, to auta ktore teraz sa "skodami" mogly by byc nazwane inaczej i byc produkowane na Zeraniu. Ale nie, po Polska Niemcowi nic nie da. No i przez ta glupote nie mamy nic "wlasnego". Niektorzy porownywali sprzedaz Zerania niemcom, do korytarza eksterytorialnego. Plisss... No i mamy teraz AutoZaz czy jakos tak... A co do tego wypasienia. Ubrania tez sa markowe i te "nie markowe" ale robione przez tego samego producenta... co nie zmienia jednak faktu, ze za cene jaka sie daje za Skody, dostaje sie akurat to czego sie mozna spodzewac, czyli 4 kola i kawalek blachy, a do tego kierownica. Choc taka wersja RS jest juz niczego sobie :p

Czechom gratulujemy trafnych decyzji, a Polskiemu rzadowi, dziekujemy za...
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

oley11 pisze:o ile dobrze wiem, to calkiem sporo ciezarowek produkujemy (chyba mann`a). ale niech sie eksperci wypowiedza... <mrgreen>
Produkujemy calkiem duzo, ale nie pod "swoja" marka. Maly skrot:

Ople: Zafira, Astra, Agila...
Fiat: Panda, seicento + inne modele, wszystkich nie znam.
Autobusy Neoplan i Solaris. Solaris to ponoc "nasza" konstrukcja oparta na czyms tam,
Ciezarowki jak wspomniales.
Silniki i skrzynie biegow - Toyota, silnik D4D + skrzynie do tego.
Cala masa wypozazenia do samochodow, rozne podzespoly.

Ale podkreslam, NIE POD SWOJA MARKA. A Czesi pod swoja... no PRAWIE pod swoja, bo pod maska VW i Audi <mrgreen>
Awatar użytkownika
kajapapaja
Posty: 1875
Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
Lokalizacja: Opole

Post autor: kajapapaja »

jezeli chodzi o osiągi to fabia z silnikiem 1.9 TDi całkiem nieźle się spisuje - wyciąga ile napisali w instrukcji (oley może potwierdzić), więc już niejeden niemiecki wurst musiał zjechać na pobocze pozbierać szczękę z chodniczka :P

i jeszcze jedno - jak się ma dwa tornada, które w minutę potrafią zamienić auto w śmietnik, a po 3-5 latach użytkowania "wozidlo" wygląda jakby się je w oborze trzymało, to naprawdę szkoda wywalać cztery razy tyle co się dało na super fure, ze skórą i podgrzewanymi duperelami.... wole wtedy kupić nowe, a te sprzedać lub zezłomować (w zależności od pomysłowości tornad)
===============================
"Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught." - Oscar Wilde
===============================
eurokraci.eu
Awatar użytkownika
oley11
Posty: 149
Rejestracja: 26-09-2006, 08:27
Lokalizacja: lux

Post autor: oley11 »

aaa, w moim rodzinnym miescie produkujemy tez:
- szyby samochodowe (do wielu marek);
- obicia, tapicerki etc (zdaje sie ze do fiatow)
- juz niedlugo dachy do kabrioletow (nie jestem pewien, ale chyba do audi)

wiec z przemyslem samochodopochodnym nie jest u nas zle. a ze nie mamy wlasnej marki... no coz, kawy i bananow tez nie produkujemy.
Awatar użytkownika
danka44
Posty: 968
Rejestracja: 26-09-2006, 08:53
Lokalizacja: Junglinster

Post autor: danka44 »

To może nie zupełnie na temat, ale "ku pokrzepieniu serc", bo my Polacy też mamy sie czym pochwalic.

"GW": Polska da Europie autobusy
(Gazeta Wyborcza, aj/28.10.2006, godz. 10:33)

Niepostrzeżenie Polska stała się jednym z największych producentów autobusów w Unii - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

W 2005 roku byliśmy piątym w Europie producentem autobusów. W tym roku będzie jeszcze lepiej. Do końca września produkcja w polskich fabrykach była o jedną czwartą większa niż przed rokiem.

Ten boom jest napędzany przez eksport pojazdów produkowanych w Polsce przez europejskie koncerny. Autobusy montuje się głównie ręcznie - automatyzowanie montażu krótkich serii na konkretne zamówienie byłoby nieopłacalne, a płace polskich robotników są kilkakrotnie niższe niż na Zachodzie.

Polska stała się jednym z głównych w Europie ośrodków produkcji autobusów niemieckiego koncernu MAN oraz szwedzkich Volvo i Scania. Z zachodnim koncernami konkurują rodzime firmy Solaris Bus & Coach oraz holding Polskie Autobusy, który oferuje pojazdy Autosan i Jelcz.
Danka
Awatar użytkownika
jespere
Posty: 1503
Rejestracja: 26-09-2006, 14:33
Lokalizacja: z melmac

Post autor: jespere »

czuje sie pokrzepiony <!>
zwlaszcza autobusami, o nich zapomnialem
ODPOWIEDZ