Prawie wszystkie firmy motoryzacyjne zapowiadaja rychla produkcje samochodow z napedem elektrycznym. Mowa nie tylko o pojazdach z napedem hybrydowym (termiczno-elektrycznym) ale rowniez o samochodach wylacznie elektrycznych.
Oznacza to kolosalny wzrost zapotrzebowania na lit, ultralekki metal, chwilowo niezbedny do produkcji ladowalnych akumulatorow.
Czy uwazacie, ze lit ma szanse rychlo stac sie, z inwestycyjnego punktu widzenia, nowa "ropa naftowa" ? Czy nie czas zainwestowac w producentow litu (no i moze przy okazji rowniez i kobaltu, potrzbnego do elektrod) ? Czy ktos z was czytal jakies sensowne analizy na ten temat, lub ma dobre argumenty, pro lub contra ?
Czy lit to przyszla "ropa naftowa" ?
Moderator: LuxTeam
Analize to ja mam, prosze pana:
Stracil Pan pewnie kilkaset tysiecy na rynku podczas kryzysu. Kupil Pan potem pewnie za ostatnie Eurasy akcje litu i kobaltu, ktore ostatnio tez troche spadly. A teraz daje Pan taki post w stylu "red herring" aby biednych rodakow zachecic do wielkich inwestycji w te akcje - tylko aby troche wzrosly aby Pan je mogl sprzedac bez straty.

Obserwuje China Bak Battery, CBAK, http://finance.yahoo.com/q?s=cbak ale takie mniejsze Chinskie firmy (mniejsze, czyli w sumie ogromne jak dla nas) sa oczywiscie ryzykowne. Do tego ostatnio cos kombinuja: Sprzedali akcje i warrants za 21 milionow USD aby, jak to pisza:
"Net proceeds after deducting expenses will be used mainly to repay short term debt, to spend on capital and for general working capital, it said."
To raczej wyglada ze kase potrzebowali aby przezyc a nie aby inwestowac w jakies nowe technologie. Moze wrzuce w to kilka tysiecy, ale to troche ryzykowne - nie jak moja piekna Jiangxi Copper
Obrazek plus interesujace artykuly tutaj:
China Bak Battery: http://seekingalpha.com/symbol/cbak?sou ... ral&s=cbak
Jiangxi Copper: http://seekingalpha.com/symbol/jiaxf.pk ... s=jiaxf.pk
W sumie to ja bym patrzyl raczej na polityke niz technologie jezeli chodzi o lit. Mam wiare w opinie ludzi ktorzy pisza ze elektryczne auta sa gorsze dla srodowiska niz normalne auta, bo ta elektrycznosc trzeba jakos zrobic, i silniki nie sa tak wydajne. Z tego co czytalem to lepiej by bylo dla srodowiska robic bardziej wydajne silniki diesel (patrz na nowe modele VW, 3.9 l/100km). Wiec tak dlugo jak polityka kocha te alternative energy i elektryczne auta, to mysle ze warto w to wszystko inwestowac... Ale to tylko opinia. Sam wiesz ze wiesz wiecej ode mnie na ten temat.
Dodam tylko ze patrze raczej na akcje firm ktore robia baterie, niz samych kopalni litu lub kobaltu. Mysle ze to mniej ryzykowne. Choc taka logika to sie powinno kupowac Apple, bo sama ilosc sprzedanych iPod i iPhone nosi te wszystkie firmy ktore robia baterie.
Stracil Pan pewnie kilkaset tysiecy na rynku podczas kryzysu. Kupil Pan potem pewnie za ostatnie Eurasy akcje litu i kobaltu, ktore ostatnio tez troche spadly. A teraz daje Pan taki post w stylu "red herring" aby biednych rodakow zachecic do wielkich inwestycji w te akcje - tylko aby troche wzrosly aby Pan je mogl sprzedac bez straty.

Obserwuje China Bak Battery, CBAK, http://finance.yahoo.com/q?s=cbak ale takie mniejsze Chinskie firmy (mniejsze, czyli w sumie ogromne jak dla nas) sa oczywiscie ryzykowne. Do tego ostatnio cos kombinuja: Sprzedali akcje i warrants za 21 milionow USD aby, jak to pisza:
"Net proceeds after deducting expenses will be used mainly to repay short term debt, to spend on capital and for general working capital, it said."
To raczej wyglada ze kase potrzebowali aby przezyc a nie aby inwestowac w jakies nowe technologie. Moze wrzuce w to kilka tysiecy, ale to troche ryzykowne - nie jak moja piekna Jiangxi Copper

Obrazek plus interesujace artykuly tutaj:
China Bak Battery: http://seekingalpha.com/symbol/cbak?sou ... ral&s=cbak
Jiangxi Copper: http://seekingalpha.com/symbol/jiaxf.pk ... s=jiaxf.pk
W sumie to ja bym patrzyl raczej na polityke niz technologie jezeli chodzi o lit. Mam wiare w opinie ludzi ktorzy pisza ze elektryczne auta sa gorsze dla srodowiska niz normalne auta, bo ta elektrycznosc trzeba jakos zrobic, i silniki nie sa tak wydajne. Z tego co czytalem to lepiej by bylo dla srodowiska robic bardziej wydajne silniki diesel (patrz na nowe modele VW, 3.9 l/100km). Wiec tak dlugo jak polityka kocha te alternative energy i elektryczne auta, to mysle ze warto w to wszystko inwestowac... Ale to tylko opinia. Sam wiesz ze wiesz wiecej ode mnie na ten temat.
Dodam tylko ze patrze raczej na akcje firm ktore robia baterie, niz samych kopalni litu lub kobaltu. Mysle ze to mniej ryzykowne. Choc taka logika to sie powinno kupowac Apple, bo sama ilosc sprzedanych iPod i iPhone nosi te wszystkie firmy ktore robia baterie.
Out of sorrow entire worlds have been built, out of longing great wonders have been willed.
A moim zdaniem najbardziej to warto inwestowac w alkohol. To jest paliwo przyszlosci. Auto na zubrowke, czy wyborowa – takie wizje snuja ponoc naukowcy. A i dla przecietnego Kowalskiego znacznie wiecej niz lit znaczy litr (a nawet i pol litra!). Tak, panie-dziejku. W procenty inwestuj, to ci sie z procentem zwroci! <mrgreen>
Czytałam ten artykuł:
http://www.polityka.pl/rynek/gospodarka ... teraz.read
Na końcu zasygnalizowano problemy związane z litem. Pewnie już to wszystko wiesz i szukasz bardziej pogłębionych analiz, ale dla takiego laika jak ja to dobry wstęp
http://www.polityka.pl/rynek/gospodarka ... teraz.read
Na końcu zasygnalizowano problemy związane z litem. Pewnie już to wszystko wiesz i szukasz bardziej pogłębionych analiz, ale dla takiego laika jak ja to dobry wstęp
