premia za kasowanie samochodów
Moderator: LuxTeam
premia za kasowanie samochodów
Chciała bym się dowiedzieć czy wzorem naszych wschodnich sąsiadów jest jakaś premia za oddanie starego auta,kto to udziela gminy czy dealerzy i czy czasowi Luksemburczycy też mogą lub gdzie się można tego dowiedzieć.Pozdrawiam!
Re: premia za kasowanie samochodów
Nie wiem, czy to działa jeszcze teraz, ale kiedy 2 lata temu kupowałem auto (Citroen) dealer oferował "Prime de recyclage" na samochód powyżej 10 lat - w zależności od ceny nowego było to od 1.140, 1.426 lub 2.376EUR. Chyba jest to nadal aktualne: Citroen - Recyclage, wiem też że inni producenci francuscy (Peugeot, Renault) oferowali podobne premie, więc raczej zależy to od producenta.magda77 pisze:Chciała bym się dowiedzieć czy wzorem naszych wschodnich sąsiadów jest jakaś premia za oddanie starego auta,kto to udziela gminy czy dealerzy i czy czasowi Luksemburczycy też mogą lub gdzie się można tego dowiedzieć.Pozdrawiam!
"It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt."
Mark Twain
Mark Twain
Wiem, że samochód musi być zarejestrowany w Luxie i ubezpieczony (nie jest jasno napisane czy w Luksemburgu czy może być w Polsce). Może pamiętasz, czy związane jest to też z przeglądem technicznym czy tylko ze zmianą blach?wilqs72 pisze:Nie wiem, czy to działa jeszcze teraz, ale kiedy 2 lata temu kupowałem auto (Citroen) dealer oferował "Prime de recyclage" na samochód powyżej 10 lat
Ola
Wszystko na ten temat jest napisane tutaj: http://www.car-e.lu/prime-car-e-plus.html 
No i tez troche tutaj: http://www.polska.lu/viewtopic.php?t=4890 <mrgreen>

No i tez troche tutaj: http://www.polska.lu/viewtopic.php?t=4890 <mrgreen>
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez MaWi, łącznie zmieniany 2 razy.
Nasz miał na 100% polskie blachy i polskie ubezpieczenie.Biała pisze:Wiem, że samochód musi być zarejestrowany w Luxie i ubezpieczony (nie jest jasno napisane czy w Luksemburgu czy może być w Polsce). Może pamiętasz, czy związane jest to też z przeglądem technicznym czy tylko ze zmianą blach?
I nie wiem, skąd mi się wzięło to 10 lat, bo nasz na pewno nie był aż tak stary, teraz nie mogę znaleźć ale chyba faktycznie nie ma limitu wiekowego - teoretycznie można zezłomować nowy samochód, ale czy to się opłaca?

Ostatnio zmieniony 27-05-2009, 11:01 przez wilqs72, łącznie zmieniany 1 raz.
"It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt."
Mark Twain
Mark Twain
I z powyzszego wynika, ze:
Ano dlatego, ze wielu sprzedawcow samochodow robi "konkurencje" panstwu oferujac podobne znizki na wlasnych zasadach. Odkupuja zlom i nie sa tak skrupulatni w przepisach. Co z tego maja? A to juz chyba ich trzeba zapytac. W kazdym razie nie mylilbym panstwowych subsydiow z "prywatna inicjatywa"
w zaden sposob nie rowna sie:car-e-plus pisze:en même temps retirent de la circulation une voiture immatriculée au Grand-Duché âgée de plus de 10 ans, leur ayant appartenu pendant au moins les 12 derniers mois précédant la date de sa remise pour destruction.
Pacziemu?wilqs72 pisze:Nasz miał na 100% polskie blachy i polskie ubezpieczenie.
Ano dlatego, ze wielu sprzedawcow samochodow robi "konkurencje" panstwu oferujac podobne znizki na wlasnych zasadach. Odkupuja zlom i nie sa tak skrupulatni w przepisach. Co z tego maja? A to juz chyba ich trzeba zapytac. W kazdym razie nie mylilbym panstwowych subsydiow z "prywatna inicjatywa"

MaWi, ja nigdzie nie pisałem że to jest państwowa zniżka, więcej nawet - pisałem że to zniżka od Citroen-a. To było 2 lata temu, kiedy nikt nawet nie wspominał o car-e-plus.MaWi pisze:W kazdym razie nie mylilbym panstwowych subsydiow z "prywatna inicjatywa"
"It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt."
Mark Twain
Mark Twain
Ale ja wiem, ze tego nie pisales, jedynie probuje uporzadkowac kwestie i nieco rozszerzyc kontekst. Kolezanka pytala, czy "wzorem naszych niemieckich sasiadow" i podejrzewam, ze miala na mysli wlasnie subwencje panstwowe (chociaz?...). Teraz chyba jest juz jasne, ze mamy do czynienia z przynajmniej trzema rodzajami zjawisk:
1) subwencja panstwowa car-e-plus, gdzie sa okreslone zasady (i wg ktorej z cala pewnoscia nie otrzyma sie kasy za zlomowanie grata na blachach PL, jak tez i samochodu mlodszego niz 10 lat, etc., etc.)
2) subwencje panstwowa, zalatwiana przez dealera "bezgotowkowo" i od reki (tzn. kupujesz samochod nowy u dealera, oddajesz swojego strucla i od razu odliczaja ci od ceny te 2500 jesli spelniasz okreslone warunki)
3) prywatna inicjatywe danego sprzedawcy samochodow, gdzie wszystko jest mozliwe (wiec pytanie o "ogolnopanstwowe" warunki jest tu co najmniej bez sensu), lacznie z tym, ze samochod zlomowany moze byc nowy, zarejestrowany na Ukrainie albo w Bangladeszu etc. Wtedy byc moze nie istnieja zadne limity, no oprocz przynajmniej jednego – ze "w zamian" kupujesz nowy samochod u tego dokladnie dealera, ktory pozbawi cie zlomu. W odroznieniu od premii car-e-plus, bo panstwu jest wszystko jedno, co sobie kupisz za te 2500, pod warunkiem jednak, ze bedzie to cos spelniac warunki opisane na stronie powyzej.
I ciekawostka – jakies 3 miesiace temu mowili w radio rtl, ze na premiach car-e w Luxie mozna nawet zarobic (!). Warunek? Ze kupisz najtanszy na swiecie samochod pewnego hinduskiego koncernu. Ponoc cena modelu podstawowego jest nizsza niz suma premii, jaka mozesz uzyskac przy jego zakupie, tak wiec jeszcze zostanie ci na paliwo, a moze nawet i ubezpiecznie. Fajowo, nie? <mrgreen>
1) subwencja panstwowa car-e-plus, gdzie sa okreslone zasady (i wg ktorej z cala pewnoscia nie otrzyma sie kasy za zlomowanie grata na blachach PL, jak tez i samochodu mlodszego niz 10 lat, etc., etc.)
2) subwencje panstwowa, zalatwiana przez dealera "bezgotowkowo" i od reki (tzn. kupujesz samochod nowy u dealera, oddajesz swojego strucla i od razu odliczaja ci od ceny te 2500 jesli spelniasz okreslone warunki)
3) prywatna inicjatywe danego sprzedawcy samochodow, gdzie wszystko jest mozliwe (wiec pytanie o "ogolnopanstwowe" warunki jest tu co najmniej bez sensu), lacznie z tym, ze samochod zlomowany moze byc nowy, zarejestrowany na Ukrainie albo w Bangladeszu etc. Wtedy byc moze nie istnieja zadne limity, no oprocz przynajmniej jednego – ze "w zamian" kupujesz nowy samochod u tego dokladnie dealera, ktory pozbawi cie zlomu. W odroznieniu od premii car-e-plus, bo panstwu jest wszystko jedno, co sobie kupisz za te 2500, pod warunkiem jednak, ze bedzie to cos spelniac warunki opisane na stronie powyzej.
I ciekawostka – jakies 3 miesiace temu mowili w radio rtl, ze na premiach car-e w Luxie mozna nawet zarobic (!). Warunek? Ze kupisz najtanszy na swiecie samochod pewnego hinduskiego koncernu. Ponoc cena modelu podstawowego jest nizsza niz suma premii, jaka mozesz uzyskac przy jego zakupie, tak wiec jeszcze zostanie ci na paliwo, a moze nawet i ubezpiecznie. Fajowo, nie? <mrgreen>
Rozumiem, że samochód musi być zarejestrowany w Wielkim Księstwie, starszy niż 10 lat, muszę być jego właścicielką od co najmniej 12 m-cy poprzedzających datę złomowania i mieć umowę ubezpieczenia ważną przynajmniej 6 m-cy w okresie 12 miesięcy poprzedzających datę zniszczenia auta. Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć:
1. jak długo samochód musi być zarejestrowany w Lux - na tych stronach nie ma takiej informacji, może po prostu nie ma takiego wymagania, wystarczy np. 3 m-ce?
2. czy ubezpieczenie musi być płacone te 6 m-cy w Luksemburgu czy może być w Polsce a w Luxie tylko np. przez 3 miesiące, kiedy to samochód jest tutaj zarejestrowany przed złomowaniem?
Będę bardzo wdzięczna za podpowiedzi
1. jak długo samochód musi być zarejestrowany w Lux - na tych stronach nie ma takiej informacji, może po prostu nie ma takiego wymagania, wystarczy np. 3 m-ce?
2. czy ubezpieczenie musi być płacone te 6 m-cy w Luksemburgu czy może być w Polsce a w Luxie tylko np. przez 3 miesiące, kiedy to samochód jest tutaj zarejestrowany przed złomowaniem?
Będę bardzo wdzięczna za podpowiedzi
Ola
A co w koncu kupilac teraz? Audi? Pytam z ciekawosci, bo nie wiem czy gratulowac czy pocieszacbamaza42 pisze:Ja kupilam tu nowe auto w Renault, ktory dal mi upust ponad 1800 eur za "recycling" mojego 12-letniego auta na polskich numerach. Wtedy to sie nazywalo cos jak "green points", czy jakos tak... Ale to bylo 3 lata temu, teraz moze byc inaczej...

Jeszcze nie kupilam....wybieram sie dopiero na jazdy probne. Audi chyba odpada, po tutejszych - forumowych wypowiedziach o kosztach serwisu w Audi... Za to doszlo inne auto do refleksji - bardzo atrakcyjne cenowo! - Opel Insignia....no i mam problem - zwyczajna jestem do kombi, ale baaardzo mnie kreci wersja 5-drzwiowa... No wiec teraz bede wybierac miedzy VW Golf Variant a Opel Insignia - Break albo 5-door.... Wiem, ze roznica klasy, ale cenowo podobnie.... No i dalej mam problem...
Opel ladniejszy - moim zdaniem. Sprawdz jak z silnikami tam jest. Ty chcesz cos eko cos tam, wiec pewnie moc bedzie mala. Waga Opla moze miec znaczenie, bo chyba Golf bedzie lzejszy.
A co do serwisu Audi. Wiesz, zalezy jaki silnik i jaki model. A3 z zalozenia jest najtanszy a i silnik nie wymagajacy cudow. Ja bym sobie kupil Audi.
A co do serwisu Audi. Wiesz, zalezy jaki silnik i jaki model. A3 z zalozenia jest najtanszy a i silnik nie wymagajacy cudow. Ja bym sobie kupil Audi.
I mnie sie Opel bardziej podoba...silnik ma nieco wiekszy (2.0, a VW 1.9...), ale moc zdecydowanie wieksza (130 KM opel, 105KM VW). Niestety oba nie "podpadaja" pod e-car premie.... Audi - nie jestem pewna, czy bagaznik mnie usatysfakcjonuje
- ale tez mnie krecil - do czasu, jak zobaczylam Insignie, a zwlaszcza jak poprosilam o wycene...wyobraz sobie, ze cena porownywalna - za auta z roznych segmentow, z takim samym, a na pewno porownywalnym wyposazeniem (Opel daje 15% bonusa, Audi 5 czy 6%). Ja jestem przyzwyczajona do wiekszych samochodow (kombi - najpierw Astra, teraz Meganka), ale Insignia to juz limuzyna...zwlaszcza w 5-drzwiowym wydaniu...
