Prośba o pomoc przy komputerze

Rozmowy o wszystkim, ale nigdy o niczym

Moderator: LuxTeam

mil.ka
Posty: 209
Rejestracja: 26-09-2006, 10:36
Lokalizacja: Luksemburg / Polska

Prośba o pomoc przy komputerze

Post autor: mil.ka »

Witam,
cos nam sie stalo z komputerem, ktory nagle nie chce sie uruchomic. Pokazuje komunikat, ze brakuje mu jakiegos pliku potrzebnego przy uruchamianiu.
Nieszczęście polega na tym, że na tym komputerze jest prezentacja, którą syn ma niebawem przedstawić w szkole.
Czy ktoś mógłby nam pomóc rozwiązać ten problem?

Potrzebny byłby dysk z systemem Windows XP (nasz dysk został w Polsce...).
Albo może ktoś zna inny sposób na uruchomienie tej maszyny?

Pliiiz.
mil.ka
Awatar użytkownika
wojtek
Posty: 142
Rejestracja: 29-09-2006, 22:51
Lokalizacja: Wroc/ Lux ville

Post autor: wojtek »

spróbuj uruchomić komputer w "trybie awaryjnym". Robi się to tak, że podczas uruchamiania komputera należy trzymać wciśnięty klawisz F8 aż do pojawienia się specjalnego menu, gdzie można wybrać tą opcje. Win uruchomiony w tym trybie pozwoli dostać się do tej prezentacji. Można też próbować nainstalować lub doinstalować nowego windowsa (nowy system).
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

wojtek pisze:Można też próbować nainstalować lub doinstalować nowego windowsa (nowy system).
Pomysl jest dobry, pod warunkiem, ze plik z prezentacja znajduje sie na dysku innym niz C:, bowiem instalator Windows, tak normalnie, zaczyna swoja dzialalnosc od... sformatowania dysku majacego zawierac system.

Jest jeszcze kilka innych sposobow pozwalajacych odzyskac te dane, ale to juz zalezy od pewnych czynnikow, ktore zbadac mozna dopiero bedac na miejscu. Sprobuje sie z wami skontaktowac jutro telefonicznie i moze cos poradzimy (choc nie obiecuje, bo informatyk ze mnie jak z koziej d... trabka, tyle, ze juz kilka razy udalo mi sie z podobnymi problemami poradzic).
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

Ta awaria na pewno jest spowodowana dzialaniem "ukladu".

<rotfl>

Tryb awaryjny bedzie najlepszy chyba.
mil.ka
Posty: 209
Rejestracja: 26-09-2006, 10:36
Lokalizacja: Luksemburg / Polska

Tryb awaryjny odpada

Post autor: mil.ka »

Dziekuje wszystkim za sugestie. Tryb awaryjny to byla oczywiscie pierwsza rzecz, o jakiej pomyslalam, ale odpada, bo nie ma pliku, ktory pozwolilby uruchomic system.
Komunikat sie pojawia, ze komputer moglby pewnie sam wyszukac sobie ten plik na dysku instalacyjnym, ale DYSK ZOSTAL W POLSCE....

mil.ka
Trian
Posty: 165
Rejestracja: 26-09-2006, 08:47
Lokalizacja: Szczecin/Luxemburg

Pomoc przy komputerze.

Post autor: Trian »

Mam kopię płytki z Windowsem XP PL (o ile pamiętam zarówno Prof. jak i Home). Niestety nie gwarantuje to powodzenia bo wersje instalacyjne są wbrew pozorom różne (OEM, który service pack itp.) i nie wiadomo czy będzie pasować. Wyślę na priva kontakt do siebie.
Awatar użytkownika
panda
Posty: 489
Rejestracja: 24-01-2007, 01:01
Lokalizacja: Warszawa/Sandweiler/Houwald/Schëtter

Post autor: panda »

Witam serdecznie, widzę, że jest tu kilku informatyków na forum, a ja własnie informatyka na gwałt potrzebuję, znaczy do komputera oczywiście <lol> , ale nie jest mi do smiechu, bo internet jest mi potrzebny jak woda rybie do pracy, właśnie siedzę w McDonaldzie i pracuję, ale przecież nie przeniose biura tutaj. W mieszkaniu (na Sandweiler) mam od kilku dni podłączony internet P&T, strzeliły kilka razy korki i juz nie moge się połaczyć teroretycznie oba komputery rzekomo wysyłaja i odbieraja informację (stacjonarny lanem a laptom wireless połaczone sa z ruterem D-Link, a ten do modemu P&T, mam zklonowane IP), niestety nie ściągam ani e-maili ani nie łączę się ze stronami. DZwoniłem do P&T, twierdzą, że ich modem (nazywaja go ruter) działa poprawnie i problem gdzies po mojej stronie, sugerują że może z firewallem. Mój ruter D-Link niby dziła i szlag go nie trafił. Co robić ??
Ja zawsze mam rację. Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie ;) [G.J.Gigol]
Trian
Posty: 165
Rejestracja: 26-09-2006, 08:47
Lokalizacja: Szczecin/Luxemburg

Post autor: Trian »

Na początek propnuję metodę "informatyczną", która polega w skrócie na tym, że wszyscy muszą wysiąść z samochodu (nie wiem czy znasz ten dowcip ale jest w nim dużo prawdy), czyli:
-wyłączyć wszystko
- włączać po kolei, z odpowiednio długimi przerwami (kilka minut)
- modem/router P&T
- Twój router D-link
- PC podłączony kabelkiem
- notebook

Jesli nadal nie działa, to niestety trzeba będzie zrobić dodatkowe "badania". Możesz np. podłączyć PC bezpośrednio do modemu urządzenia P&T (zamiast D-linka) zrestartować (lub odświeżyć ustawienia sieciowe np. ipconfig /renew), jeżeli będzie działać to problem jest w D-linku. Jaki router D-link masz i czy go w jakikolwiek sposób konfigurowałeś?
Na priva przesyłam namiar na siebie, to coś poradzimy.
Awatar użytkownika
panda
Posty: 489
Rejestracja: 24-01-2007, 01:01
Lokalizacja: Warszawa/Sandweiler/Houwald/Schëtter

Post autor: panda »

mam D-link DI-514, był konfigurowany tak, aby pc i laptop widziały się nawzajem, sciągały z internetu niezaleznie, drukowałem z laptopa przez pc na drukarce, sklonowałem IP w ruterze, pc i laptop miały ustawienia na łaczenie automatyczne, w pc nie mam firewalla (jest w ruterze), w laptopie mam firewalla, sieć wireless na laptopa generalnie zabezpieczona, mam tez wczepioną bramke w ruter d-link na telefon stacjonarny halonet. Wszystko niby prosto skonfigurowane, ale gdzies coś nie gra. Wyłączałem wszystko kilka razy i włączałem raz jeszcze, ale nie zachowałem tej kolejności, jak sugerujesz, może niepotrzebnie też resetowałem d-linka. Chciałem jakiegoś lokalnego informatyka ściagnąć żeby mi to uporzadkował w ramach płatnego serwisu, ale nie wiem do kogo uderzyć, jestem tu pierwszy tydzień. Może sprawa jest prosta, a może nie. <roll>
Ja zawsze mam rację. Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie ;) [G.J.Gigol]
Awatar użytkownika
panda
Posty: 489
Rejestracja: 24-01-2007, 01:01
Lokalizacja: Warszawa/Sandweiler/Houwald/Schëtter

Post autor: panda »

pewnie wszystko należałoby na miejscu zobaczyć, może dam radę na telefon, a jak nie to jestem gotów postawić taksówkę, polac dobry alkohol (krajowy i nie tylko :D ) oraz zrekompensować stratę czasu, energii i fatygę, byleby sprzęt zadziałał.
Ja zawsze mam rację. Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie ;) [G.J.Gigol]
Trian
Posty: 165
Rejestracja: 26-09-2006, 08:47
Lokalizacja: Szczecin/Luxemburg

Post autor: Trian »

Trochę nie wiedziałem o co chodzi z tym klonowaniem, ale teraz chyba rozumiem -sklonowałeś MAC address. Być może jeśli wyłączałeś D-linka to to "klonowanie" trzeba powtórzyć.
Czyli: ustaw adres PC na np. 192.168.0.4 maska 255.255.255.0 brama 192.168.0.1
wejdź przeglądarką na stronę konfiguracyjną d-linka 192.168.0.1, zaloguj się (domyślnie admin, hasło puste) i
Home > WAN > Clone MAC Address
Potem możesz znowu ustawić adres stacji na automatyczne pobieranie.

Mam nadzieję, że (nie) pomoże <drink> ;)

[/list][/fade]
Awatar użytkownika
panda
Posty: 489
Rejestracja: 24-01-2007, 01:01
Lokalizacja: Warszawa/Sandweiler/Houwald/Schëtter

Post autor: panda »

Trian pisze:ustaw adres PC na np. 192.168.0.4 maska 255.255.255.0 brama 192.168.0.1
jeszcze raz wielkie dzięki Trian !! to nieoceniona pomoc ! niestety kiedy odswieżyłem ustawienia i P&T przydzieliło mi własne IP etc nie mogłem już znaleźć mojego rutera pod adresem jak w cyt. <cry> z drugiej strony mogę pracowac jednym komputerem a to WIELKI SUKCES. teraz musze pokombinowac z ruterem przy nowych ustawieniach z P&T, ale zupełnie nie mam do tego głowy <bezradny>
ODPOWIEDZ