Przepisy drogowe
Moderator: LuxTeam
Przepisy drogowe
Witam,
czy ktos z drogich forumowiczow orientuje sie w temacie przepisow drogowych w Lux dotyczacych jazdy dziecka (od 4 lat) w foteliku, ale na przednim siedzeniu? Czy jest to w Lux jakos uregulowane? Z tego co wiem, w Polsce mozna przewozic dziecko na przednim siedzeniu, jesli jest umieszczone w foteliku badz na podkladce (dla starszych dzieci) i zapiete pasami.
Pozdrawiam
czy ktos z drogich forumowiczow orientuje sie w temacie przepisow drogowych w Lux dotyczacych jazdy dziecka (od 4 lat) w foteliku, ale na przednim siedzeniu? Czy jest to w Lux jakos uregulowane? Z tego co wiem, w Polsce mozna przewozic dziecko na przednim siedzeniu, jesli jest umieszczone w foteliku badz na podkladce (dla starszych dzieci) i zapiete pasami.
Pozdrawiam
i tu jest dokladnie tak samo.
dzieci moga jezdzic na kazdym miejscu pasazera, pod warunkiem dostosowania wysokosci zapiecia (czyt. fotelik dost. do wieku)
UWAGA:
tylko w przypadku niemowlakow przewozonych tylem do kier. jazdy na przednim siedzeniu nalezy wylaczyc poduszke.
dla wiekszych dzieci poduszka zostaje wlaczona, bo siedzi tak samo jak dorosly.
pytalem o to w centrum szkolenia kierowcow w Colmar-Berg
dzieci moga jezdzic na kazdym miejscu pasazera, pod warunkiem dostosowania wysokosci zapiecia (czyt. fotelik dost. do wieku)
UWAGA:
tylko w przypadku niemowlakow przewozonych tylem do kier. jazdy na przednim siedzeniu nalezy wylaczyc poduszke.
dla wiekszych dzieci poduszka zostaje wlaczona, bo siedzi tak samo jak dorosly.
pytalem o to w centrum szkolenia kierowcow w Colmar-Berg
Bamaza - czytsa teoria. Utarlo sie ze kierowca w podbramkowej sytuacji moze wykonac manewr odbicia tak aby nie uderzyc miejscem w ktorym siedzi on sam. Znam ta legende od dziecinstwa a prawda wydaje mnie sie byc taka :
W przypadku zdarzenia ( ktorego nie zycze nikomu ) sprawy z reguly dzieka sie w ulamkach sekund gdzie ani kierowca a co za tym idzie auto nie ma szans na manewr zwany unikiem. Przyrownac mozna ta legende do legendy o tym iz w samolotach najwieksza szansa przezycia katastrofy jest w ogonie samolotu , ale przeciez inna oczywista prawda znana wszystkim jest ze jak samolot pierdyknie to jest takie bum ze ogon czy kabina pilota to i tak nie ma znaczenia.
No ale to tylko moje zdanie.
Wracajac do tematu skoro taki fajny powstal - czy ktos z forumowiczow dysponujacy chwila czasu moglby przegrzebac kodeks drogowy i odnalezc zapiski dotyczace z jakimi przyczepami mozemy jezdzic wewnatrz kategorii prawa jazdy B ?
Konkretnie chodzi mi o zapisek ze kierujacy ( kat B ) ma prawo ciagnac przyczepe jednoosiowa badz inna byleby DMC ( dopusczalna masa calkowita ) zespolu pojazdow ( ciagnik + przyczepa ) nie przekraczaly 3500 kg .
W przypadku zdarzenia ( ktorego nie zycze nikomu ) sprawy z reguly dzieka sie w ulamkach sekund gdzie ani kierowca a co za tym idzie auto nie ma szans na manewr zwany unikiem. Przyrownac mozna ta legende do legendy o tym iz w samolotach najwieksza szansa przezycia katastrofy jest w ogonie samolotu , ale przeciez inna oczywista prawda znana wszystkim jest ze jak samolot pierdyknie to jest takie bum ze ogon czy kabina pilota to i tak nie ma znaczenia.
No ale to tylko moje zdanie.
Wracajac do tematu skoro taki fajny powstal - czy ktos z forumowiczow dysponujacy chwila czasu moglby przegrzebac kodeks drogowy i odnalezc zapiski dotyczace z jakimi przyczepami mozemy jezdzic wewnatrz kategorii prawa jazdy B ?
Konkretnie chodzi mi o zapisek ze kierujacy ( kat B ) ma prawo ciagnac przyczepe jednoosiowa badz inna byleby DMC ( dopusczalna masa calkowita ) zespolu pojazdow ( ciagnik + przyczepa ) nie przekraczaly 3500 kg .
Borys orientowałem się w tej kwestii - nie zacytuję przepisu - ale w skrócie to jest tak:
Dopuszczalna Masa Całkowita (DMC) zespołu pojazdów nie może przekraczać 3500kg
czyli jak pasiek ma koło 2100kg (~1500 własnej + 600ładunku) - czyli przyczepa może mieć 1399kg...
No i są jeszcze 2 dodatkowe myki - raz parametry auta... i przepisy dot. przyczep (hamowanej nie hamowanej)
Trza sprawdzić ile pasiek może mieć hamowaną (z najazdowym) i nie hamowaną przyczepę na tyle - o ile pamiętam to ośka chyba 650kg - 4motion 800kg, hamowana odpowiednio 750kg i 4 motion 1100kg
Orientowałem się bo chciałem się pobawić w lawetę... ale tu jednak potrzeba ciężarówkę... bo mało jest aut które mogę mieć na tyle 2000kg i mają same DMC 1500kg :P
Dopuszczalna Masa Całkowita (DMC) zespołu pojazdów nie może przekraczać 3500kg
czyli jak pasiek ma koło 2100kg (~1500 własnej + 600ładunku) - czyli przyczepa może mieć 1399kg...
No i są jeszcze 2 dodatkowe myki - raz parametry auta... i przepisy dot. przyczep (hamowanej nie hamowanej)
Trza sprawdzić ile pasiek może mieć hamowaną (z najazdowym) i nie hamowaną przyczepę na tyle - o ile pamiętam to ośka chyba 650kg - 4motion 800kg, hamowana odpowiednio 750kg i 4 motion 1100kg
Orientowałem się bo chciałem się pobawić w lawetę... ale tu jednak potrzeba ciężarówkę... bo mało jest aut które mogę mieć na tyle 2000kg i mają same DMC 1500kg :P
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."