DPF (bez) i kontrola techniczna

Rozmowy o wszystkim, ale nigdy o niczym

Moderator: LuxTeam

mslawomir
Posty: 225
Rejestracja: 26-09-2006, 12:04
Lokalizacja: abc

DPF (bez) i kontrola techniczna

Post autor: mslawomir »

Witam,

czy ktos ma doswiadczenie przejscia (lub nie) przez kontrolę tech po wycięciu DPF? (filtr cząsteczek stałych w dieslach)

szukałem watku, ale bez konkretow

bede wdzieczny za info

pozdrawiam

s
misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

Doświadczenia nie mamy, ale mamy nadzieje ze głupie cwaniactwo zostanie ukarane. Swoją droga, jak już zes wycinal to trzeba było iść za ciosem i wyciąć sobie głowę? No bo po co ci?

Szkodnikom ekologicznym mówimy nie!
zzz
Posty: 382
Rejestracja: 15-11-2011, 10:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zzz »

A ci co nie mają filtra DPF (bo fabrycznie nie był instalowany), to też szkodniki ekologiczne?

W przypaku mojego samochodu, egzemplarze z DPF i bez DPF były produkowane przez pewien okres czasu równolegle (albo niemalże równolegle). Mnie się trafił taki bez filtra. To znaczy, że jestem szkodnik i powinienem sobie taki filtr sam zamontować?
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

zzz pisze:To znaczy, że jestem szkodnik i powinienem sobie taki filtr sam zamontować?
Wg mnie to znaczy, ze wybrales dostepna wowczas tansza opcje - i nie mozna Cie za to potepiac. Natomiast takich, co kupuja auto z filtrem a potem go wycinaja - nigdy nie zrozumiem! I zgadzam sie z misiem:
misio pisze:Szkodnikom ekologicznym mówimy nie!
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Re: DPF (bez) i kontrola techniczna

Post autor: gabrjel »

mslawomir pisze:Witam,

czy ktos ma doswiadczenie przejscia (lub nie) przez kontrolę tech po wycięciu DPF? (filtr cząsteczek stałych w dieslach)

szukałem watku, ale bez konkretow

bede wdzieczny za info

pozdrawiam

s
Jaka fura ?
misia zignoruj...to takie małe dziecko w małych okularach...

Jak francusko pochodne - to może być zgrzyt - rozgrzej go do 90C zanim wjedziesz...
Jak niemiecko pochodne - przejdzie (np 3.0TDI) - dobrze rozgrzać do 90C,

Ja nie wycinałem tylko szukałem takiego co nie ma DPF, płaciłem za to więcej podatku ekologicznego...
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
zzz
Posty: 382
Rejestracja: 15-11-2011, 10:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zzz »

bamaza42 pisze:Wg mnie to znaczy, ze wybrales dostepna wowczas tansza opcje - i nie mozna Cie za to potepiac.
Cieszę się, że zostałem rozgrzeszony :)
mslawomir
Posty: 225
Rejestracja: 26-09-2006, 12:04
Lokalizacja: abc

Post autor: mslawomir »

misio pisze:Doświadczenia nie mamy, ale mamy nadzieje ze głupie cwaniactwo zostanie ukarane. Swoją droga, jak już zes wycinal to trzeba było iść za ciosem i wyciąć sobie głowę? No bo po co ci?

Szkodnikom ekologicznym mówimy nie!
Misio, daj spokoj, to jest pytanie z prosba o informacje :)

co do dpf to sa zdania podzielone odnośnie jego efektywnosci - ze wzgledu na wieksze spalanie (25-33%) i wieksze zanieczyszczenia, dodatkowo podnosi sie jego ekonomicznosc, wieksze zuzycie, wymiana, etc., szkodliwe czastki do spalenia, ktore szkodza silnikowi, mniejsza moc.... - w tej chwiili na pewno nurtuje mnie wieksze spalanie i mniejsza moc.
mslawomir
Posty: 225
Rejestracja: 26-09-2006, 12:04
Lokalizacja: abc

Post autor: mslawomir »

bamaza42 pisze:
zzz pisze:To znaczy, że jestem szkodnik i powinienem sobie taki filtr sam zamontować?
Wg mnie to znaczy, ze wybrales dostepna wowczas tansza opcje - i nie mozna Cie za to potepiac. Natomiast takich, co kupuja auto z filtrem a potem go wycinaja - nigdy nie zrozumiem! I zgadzam sie z misiem:
misio pisze:Szkodnikom ekologicznym mówimy nie!
to bardzo proste: ekonomika (ok 20-30% mniejsze spalanie), dynamika (wzrost mocy ok.20-30KM) = wieksze bezpieczenstwo, lepsza praca silnika, mniej klopotow z awariami, do tego mozna dorzucic EGR, ktory unieruchamia auto jak sie popsuje ...
mslawomir
Posty: 225
Rejestracja: 26-09-2006, 12:04
Lokalizacja: abc

Re: DPF (bez) i kontrola techniczna

Post autor: mslawomir »

gabrjel pisze:
mslawomir pisze:Witam,

czy ktos ma doswiadczenie przejscia (lub nie) przez kontrolę tech po wycięciu DPF? (filtr cząsteczek stałych w dieslach)

szukałem watku, ale bez konkretow

bede wdzieczny za info

pozdrawiam

s
Jaka fura ?
misia zignoruj...to takie małe dziecko w małych okularach...

Jak francusko pochodne - to może być zgrzyt - rozgrzej go do 90C zanim wjedziesz...
Jak niemiecko pochodne - przejdzie (np 3.0TDI) - dobrze rozgrzać do 90C,

Ja nie wycinałem tylko szukałem takiego co nie ma DPF, płaciłem za to więcej podatku ekologicznego...
Misio ma prawo uważać jak pisze :), nic mi do tego, mnie nie dotyka, nawet jesli uzywa nieprawidłowych założeń.

auto: volvo - jak go kupowałem był jeszcze szwedzki :)
Awatar użytkownika
bamaza42
Posty: 4441
Rejestracja: 26-09-2006, 15:57
Lokalizacja: Gdansk/Luxembourg

Post autor: bamaza42 »

mslawomir pisze:to bardzo proste: ekonomika (ok 20-30% mniejsze spalanie), dynamika (wzrost mocy ok.20-30KM) = wieksze bezpieczenstwo, lepsza praca silnika, mniej klopotow z awariami, do tego mozna dorzucic EGR, ktory unieruchamia auto jak sie popsuje ...
Kazdy robi jak uwaza, ja majac takie przekonanie kupowalabym auto bez DPF-a, rowniez ze wzgledow oszczednosciowych - po co placic za cos, a potem dodatkowo za tego usuniecie, no i byc moze wyzszy podatek, czy tez inne kary?... <bezradny>
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Re: DPF (bez) i kontrola techniczna

Post autor: gabrjel »

mslawomir pisze: auto: volvo - jak go kupowałem był jeszcze szwedzki :)
To jeszcze zależy skąd silnik, skandynawski czy już fordowski
generalnie - zajrzałem na tdi forum i piszą akurat o saabach - że po wycięciu DPF/FAP i zmianie wtrysków (bo są większe co by więcej paliwa lać) - parametry spalin są o 10% gorsze
Ale akurat Saab to był Opel/GM
Bez wymiany wtrysków (no i automatycznie zmianie softu) - temat wyjdzie bo różnice są rzędu 50%... ale nie wiem czy akurat SNCT ma tak bardzo dokładne maszyny

Oni raczy wychwytują szkodników z przeciekającymi pierścieniami czy awariami silnika - niźli bez-DPF'owców...
Widziałem raz Sprintera z jakiejś komuny który był tak dociążony że na górce w Oetrange było za nim siwo...

Swoje autom mam chipsowane - z 224KM do 302KM i wiem że spaliny są gorsze o około 20-24% (sprawdzane na maszynie w PL) - w SNCT nie było problemu... może dlatego że mam 2 rury ?
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
mslawomir
Posty: 225
Rejestracja: 26-09-2006, 12:04
Lokalizacja: abc

Re: DPF (bez) i kontrola techniczna

Post autor: mslawomir »

gabrjel pisze:
mslawomir pisze: auto: volvo - jak go kupowałem był jeszcze szwedzki :)
To jeszcze zależy skąd silnik, skandynawski czy już fordowski
generalnie - zajrzałem na tdi forum i piszą akurat o saabach - że po wycięciu DPF/FAP i zmianie wtrysków (bo są większe co by więcej paliwa lać) - parametry spalin są o 10% gorsze
Ale akurat Saab to był Opel/GM
Bez wymiany wtrysków (no i automatycznie zmianie softu) - temat wyjdzie bo różnice są rzędu 50%... ale nie wiem czy akurat SNCT ma tak bardzo dokładne maszyny

Oni raczy wychwytują szkodników z przeciekającymi pierścieniami czy awariami silnika - niźli bez-DPF'owców...
Widziałem raz Sprintera z jakiejś komuny który był tak dociążony że na górce w Oetrange było za nim siwo...

Swoje autom mam chipsowane - z 224KM do 302KM i wiem że spaliny są gorsze o około 20-24% (sprawdzane na maszynie w PL) - w SNCT nie było problemu... może dlatego że mam 2 rury ?
nie wiem dokładnie czyj to jest silnik (d5), w kazdym razie, nurtuje mnie docięcie dpf, zeby polepszyc mu ekonomike i dynamike.

mam witaminke juz od jakiegos czasu i jest guuut, a przydałoby sie troszke polepszyc, a wyzszego softu nie chce mu wkrecac, bo skrzynka moze miec problem. teraz zestraja lepiej niz po fabryce - tyle producent robi...:)


mysle, ze potrzebuje czasu, zeby do tego dojrzec.


ile KM zyskales po zdjeciu dpf? mozna to okreslic?
gabrjel
Posty: 1654
Rejestracja: 10-01-2008, 11:22
Lokalizacja: profil nieaktywny

Re: DPF (bez) i kontrola techniczna

Post autor: gabrjel »

mslawomir pisze:ile KM zyskales po zdjeciu dpf? mozna to okreslic?
Nie odcinałem, szukałem aby nie miał oryginalnie (3.0 TDI)

Po wycięciu DPF - trzeba zmienić wtryski na mniejsze - i daj bozia żeby taki model występował bez DPF'a, jak nie występował, to wycinanie DPF'a to wyższa szkoła jazdy i de facto poza kontrolką na desce informującej o dopalaniu spalania nie zmniejszy, chyba że softa ktoś napisał od podstaw. Kuniów wcięcie DPF'a nie doda... chyba że przy okazji ktoś chipsnie mapki silnika/wtrysku/turbo.

Najlepsze DPF'y ma 1. BMW 2. Mercedes - prawie bezobsługowe...

myślę że przy piwie można by porozważać inne opcje (PW?)
"Bądź uroczy dla swoich wrogów, nic ich bardziej nie złości."
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

gabrjel pisze:Kuniów wcięcie DPF'a nie doda... chyba że przy okazji ktoś chipsnie mapki silnika/wtrysku/turbo.
Dżisas, chlopaki, czy to jest jeszcze po polsku? I czy wy tu przypadkiem niczyichs uczuc patriotycznych ani religijnych nie obrazacie? Nie kumam ani w ząb...
mslawomir
Posty: 225
Rejestracja: 26-09-2006, 12:04
Lokalizacja: abc

Post autor: mslawomir »

MaWi pisze:
gabrjel pisze:Kuniów wcięcie DPF'a nie doda... chyba że przy okazji ktoś chipsnie mapki silnika/wtrysku/turbo.
Dżisas, chlopaki, czy to jest jeszcze po polsku? I czy wy tu przypadkiem niczyichs uczuc patriotycznych ani religijnych nie obrazacie? Nie kumam ani w ząb...
a co Ty biednego ducha w to mieszasz?(dzisas) :)

podobno jezyk zyje jak jest zmieniany, wiec tak, to jest PL:)

podaj definicje uczuc p i r to odpowiem :) - jak sie ktos obraza, to juz musi sam sobie poradzic :)

poza tym, to Ci moge potlumaczyc :)
ODPOWIEDZ