Przedfestiwalowo, więc motoryzacyjnie
: 25-01-2007, 02:02
Jeszcze nie zaczął się AutoFestival, a rynek motoryzacyjny w Luksemburgu już szacuje zyski i zaciera ręce. Jak bowiem pokazują statystyki, popyt na tym rynku wykazuje niemalejący wzrost. Przykładowo w roku 2006 sprzedano w Wielkim Księstwie 50 837 samochodów, co oznaczało wzrost o 4,87% w stosunku do roku poprzedniego i prawie podwojenie ilości sprzedanych aut w odniesieniu do bilansu sprzed 10 lat. W roku obecnym prognozy wskazują na dalszy wzrost sprzedaży samochodów, a liczbę tę szacuje się wstępnie na 51 625 sztuk.
Co ciekawsze tendencji wzrostowej nie hamują nawet restrykcje wprowadzane przez państwo w postaci podatków i opłat. Przykładowo, mimo wprowadzenia „ekologicznego” podatku drogowego liczba sprzedanych luksusowych limuzyn z silnikami o dużej pojemności wzrosła w ubiegłym roku o 17,9%. Rośnie także zainteresowanie pojazdami wyposażonymi w silniki o najwyższych dostępnych mocach. Już teraz ocenia się, że przeciętna mocy silników benzynowych w pojazdach zarejestrowanych w Luksemburgu to 147,1 KM, zaś średnia dla pojazdów wyposażonych w silniki Diesla to 132,2 KM. Jeśli chodzi o ilość sprzedawanych samochodów to rynek luksemburski dzielą między siebie przede wszystkim VW, Renault, Audi, Peugeot i BMW, a jeśli chodzi o podział na kategorie pojazdów, to w roku 2006 statystyka wyglądała następująco:
dane za www.wort.lu
Co ciekawsze tendencji wzrostowej nie hamują nawet restrykcje wprowadzane przez państwo w postaci podatków i opłat. Przykładowo, mimo wprowadzenia „ekologicznego” podatku drogowego liczba sprzedanych luksusowych limuzyn z silnikami o dużej pojemności wzrosła w ubiegłym roku o 17,9%. Rośnie także zainteresowanie pojazdami wyposażonymi w silniki o najwyższych dostępnych mocach. Już teraz ocenia się, że przeciętna mocy silników benzynowych w pojazdach zarejestrowanych w Luksemburgu to 147,1 KM, zaś średnia dla pojazdów wyposażonych w silniki Diesla to 132,2 KM. Jeśli chodzi o ilość sprzedawanych samochodów to rynek luksemburski dzielą między siebie przede wszystkim VW, Renault, Audi, Peugeot i BMW, a jeśli chodzi o podział na kategorie pojazdów, to w roku 2006 statystyka wyglądała następująco:
- – najwięcej, bo 32,2% jest samochodów tzw. kompaktowych,
– w drugiej kolejności plasują się auta małe (28,6%),
– 23,5% stanowią samochody klasy średniej,
– 11,6% to luksusowe limuzyny,
– 3,2% stanowi reszta pojazdów.
dane za www.wort.lu