Lifting rozkładu jazdy autobusów miejskich
: 21-01-2010, 13:37
Od 1 lutego obowiązywać będzie zreformowany rozkład jazdy autobusów miejskich w stolicy kraju. Zmiany dotyczyć będą linii 3, 8, 12, 13, 15, 18 i 23 i niestety w większości polegać będą na redukcji częstotliwości kursowania autobusów. Zmiany są ponoć rezultatem wnikliwych studiów nad funkcjonowaniem systemu komunikacji miejskiej w Luksemburgu, toteż zapewne problem polegał na tym, że mieszkańcy nadal przedkładają własne cztery kółka nad transport publiczny.
Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie http://www.vdl.lu/-p-1445618.html oraz http://www.autobus.lu
Jako ciekawostkę przytoczymy przy okazji za station.lu, iż rozpoczęły się właśnie rozmowy pomiędzy przedstawicielami przedsiębiorstw komunikacyjnych Wielkiego Regionu w kierunku rozszerzenia funkcjonalności elektronicznej karty stykowej "E-Go". System "E-Go", który po ponad 10 latach trudnej i kontrowersyjnej oraz niezwykle drogiej fazy uruchamiania i testów w końcu w roku ubiegłym zaczął działać w Wielkim Księstwie, jest formą elektronicznego biletu przedpłaconego (prepaid). Specjalną kartę, przypominającą tę płatniczą, ładuje się odpowiednią ilością jednostek ("wirtualnych biletów") w biurze komunikacji miejskiej, po czym poprzez zbliżanie jej do specjalnego kasownika stykowego, płaci się za przejazd danym środkiem transportu. Na dzień dzisiejszy zbyt wcześnie by mówić kiedy i czy w ogóle system "E-Go" obowiązywać zacznie w sposób zintegrowany na obszarze przygranicznym Niemiec, Belgii i Francji, jednak pierwsze kroki w kierunku takiego rozwiązania zostały już poczynione.
Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie http://www.vdl.lu/-p-1445618.html oraz http://www.autobus.lu
Jako ciekawostkę przytoczymy przy okazji za station.lu, iż rozpoczęły się właśnie rozmowy pomiędzy przedstawicielami przedsiębiorstw komunikacyjnych Wielkiego Regionu w kierunku rozszerzenia funkcjonalności elektronicznej karty stykowej "E-Go". System "E-Go", który po ponad 10 latach trudnej i kontrowersyjnej oraz niezwykle drogiej fazy uruchamiania i testów w końcu w roku ubiegłym zaczął działać w Wielkim Księstwie, jest formą elektronicznego biletu przedpłaconego (prepaid). Specjalną kartę, przypominającą tę płatniczą, ładuje się odpowiednią ilością jednostek ("wirtualnych biletów") w biurze komunikacji miejskiej, po czym poprzez zbliżanie jej do specjalnego kasownika stykowego, płaci się za przejazd danym środkiem transportu. Na dzień dzisiejszy zbyt wcześnie by mówić kiedy i czy w ogóle system "E-Go" obowiązywać zacznie w sposób zintegrowany na obszarze przygranicznym Niemiec, Belgii i Francji, jednak pierwsze kroki w kierunku takiego rozwiązania zostały już poczynione.