O planach wielkiej rewolucji na Hamiliusie mówi się już od dawna, a w zasadzie można powiedzieć, że zaczęła się ona już kilka lat temu od przeniesienia wszystkich urzędów gminy stołecznej z biur przy pl. Emile Hamilius do nowo wybudowanego biurowca, tzw. Rocade de Bonnevoie. Już wtedy zapowiedziano, że azbestowy biurowiec na Hamiliusie zostanie zburzony, zaś na jego miejscu wyrośnie piękna, nowa, szklano-stalowa galeria handlowa. Planów było wiele; nawet ten obecnie zatwierdzony może ulec jeszcze modyfikacjom. Wiadomo już natomiast, że prace nad rozbiórką starego "Hamiliusa" rozpoczną się z początkiem 2015 r. Oczywiście doskonale utrudni to przejazd przez miasto. Co więcej – z dn. 1 czerwca 2015 r. przestanie funkcjonować znajdujący się na placu "dworzec autobusowy". Wszystkie znajdujące się tam przystanki większości linii AVL (operatora miejskich linii autobusowych) zostaną przeniesione lub zintegrowane z już istniejącymi przystankami przy Bd. Royal. Niektóre linie autobusowe poprowadzone zostaną inną trasą. Ten największy plac budowy w centrum miasta budzić będzie skrajne emocje aż do końca roku 2018, o ile oczywiście nie wystąpią tzw. "planowe opóźnienia", co w luksemburskim budownictwie publicznym jest pewnego rodzaju standardem, by nie powiedzieć, tradycją...
Potem będziemy się już tylko mogli cieszyć przepiękną, wielką galerią handlową, oferującą ponadto 7,5 tys. m² powierzchni biurowych, 73 mieszkania, parking na 640 miejsc (a więc ponad 3-krotnie większy niż obecnie znajdujący się pod pl. Hamiliusa parking Aldringen), zaś na dachu całego tego kompleksu usiąść będziemy mogli na tarasie restauracji i jedząc obiad lub pijąc kawę podziwiać panoramę całego miasta. O ile oczywiście dożyjemy momentu ukończenia budowy tego ósmego cudu świata
Węzeł komunikacyjny Hamilius idzie pod młot pneumatyczny
Węzeł komunikacyjny Hamilius idzie pod młot pneumatyczny
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez Redakcja, łącznie zmieniany 2 razy.
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja