Rusza budowa Szkoły Europejskiej Luksemburg II w Mamer
Rusza budowa Szkoły Europejskiej Luksemburg II w Mamer
Po wielu latach oczekiwania (zapotrzebowanie na drugą szkołę dla dzieci pracowników instytucji UE w Luksemburgu zgłaszano już w latach siedemdziesiątych) i po licznych sporach i kontrowersjach dot. lokalizacji szkoły oraz sposobu podziału klas/sekcji językowych pomiędzy obecną, a tą mającą powstać szkołą, w dniu dzisiejszym ostatecznie wbito łopatę w na placu budowy opodal Technikum im. Josy Barthel w Mamer.
Uroczystej inauguracji budowy Luxembourg II dokonał minister prac publicznych, Marc Wiseler wraz z panią minister edukacji narodowej Mady Delvaux-Stehres. Tym samym nie tylko symbolicznie, ale też ostatecznie przecięto spór pomiędzy zrzeszeniem rodziców uczniów Szkoły Europejskiej a władzami Luksemburga o lokalizację nowego budynku.
Wg wstępnych (acz ponoć nader optymistycznych) deklaracji odpowiedzialnych za realizację projektu urzędników, pierwszy dzwonek w nowej Szkole Europejskiej w Mamer zabrzmieć ma we wrześniu 2012.
wiadomość za www.station.lu oraz www.apeee.lu
Uroczystej inauguracji budowy Luxembourg II dokonał minister prac publicznych, Marc Wiseler wraz z panią minister edukacji narodowej Mady Delvaux-Stehres. Tym samym nie tylko symbolicznie, ale też ostatecznie przecięto spór pomiędzy zrzeszeniem rodziców uczniów Szkoły Europejskiej a władzami Luksemburga o lokalizację nowego budynku.
Wg wstępnych (acz ponoć nader optymistycznych) deklaracji odpowiedzialnych za realizację projektu urzędników, pierwszy dzwonek w nowej Szkole Europejskiej w Mamer zabrzmieć ma we wrześniu 2012.
wiadomość za www.station.lu oraz www.apeee.lu
- Załączniki
-
- EE2-Mamer.jpg (21.78 KiB) Przejrzano 3154 razy
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja
Ta decyzja zostala podjeta juz pare lat temu i to nawet "z konsekwencjami", w takiej formie, ze powstala "wirtualna EE2" – dzieci z tych sekcji, ktore kiedys, w przyszlosci, zostana przeniesione do Mamra, <oops> , przepraszam, do Mamer, juz teraz ucza sie w osobnych, specjalnie do tego celu wybudowanych tymczasowych kontenerach na terenie tzw. Village pedagogique.
Generalnie wygrala koncepcja podzialu przez sekcje jezykowke (chyba najmniej sensowna w moim przekonaniu), tzn. ze do EE2 trafiaja okreslone sekcje (nie pamietam dokladnie ktore, ale jesli o to pytasz, to sekcji PL wsrod wybrancow nie ma) + po jednej klasie z sekcji "duzych" – FR, DE, EN (czyli jesli w danej sekcji sa klasy "a" i "b", to najczesciej "b" z rozdzielnika trafila do EE2).
Rodzice (nie wszyscy, ale dosyc spore grono) postulowali, zeby podzial byl raczej "poziomy", tzn. zeby w Mamer zrobic gimnazjum/liceum a na Kirchbergu pozostawic podstawowke. Takie rozwiazanie ma wiele zalet (rozdzielenie uczniow szkoly podstawowej od ponadpodstawowej jest z zalozenia rozwiazaniem pozadanym!) wielki problem mieliby jednak rodzice, ktorzy maja jedno dziecko w podstawowce a starsze juz w gimnazjum, choc... od czego sa autobusy szkolne, nieprawdaz?
EE2 ma nawet juz wlasna strone internetowa: http://www.eursc-mamer.lu/index.php ale zbyt wiele tam chyba nie wyczytasz...
No, a teraz ciekaw jestem czy rozpocznie sie na ten temat zazarta dyskusja, jak to drzewiej bywalo... <mrgreen>
Generalnie wygrala koncepcja podzialu przez sekcje jezykowke (chyba najmniej sensowna w moim przekonaniu), tzn. ze do EE2 trafiaja okreslone sekcje (nie pamietam dokladnie ktore, ale jesli o to pytasz, to sekcji PL wsrod wybrancow nie ma) + po jednej klasie z sekcji "duzych" – FR, DE, EN (czyli jesli w danej sekcji sa klasy "a" i "b", to najczesciej "b" z rozdzielnika trafila do EE2).
Rodzice (nie wszyscy, ale dosyc spore grono) postulowali, zeby podzial byl raczej "poziomy", tzn. zeby w Mamer zrobic gimnazjum/liceum a na Kirchbergu pozostawic podstawowke. Takie rozwiazanie ma wiele zalet (rozdzielenie uczniow szkoly podstawowej od ponadpodstawowej jest z zalozenia rozwiazaniem pozadanym!) wielki problem mieliby jednak rodzice, ktorzy maja jedno dziecko w podstawowce a starsze juz w gimnazjum, choc... od czego sa autobusy szkolne, nieprawdaz?
EE2 ma nawet juz wlasna strone internetowa: http://www.eursc-mamer.lu/index.php ale zbyt wiele tam chyba nie wyczytasz...
No, a teraz ciekaw jestem czy rozpocznie sie na ten temat zazarta dyskusja, jak to drzewiej bywalo... <mrgreen>
- kajapapaja
- Posty: 1875
- Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
- Lokalizacja: Opole
do wypowiedzi zielona ludka dodam jeszcze, że równiez aspekt geograficzny (miejsce zamieszkania dzieci) będzie brane pod uwagę. Inaczej: jeśli ktos na na Kirchbergu, Weimerskirch, Weimershof, Neudorf, Dommeldange, Beggen, Limpertsberg, Eich (chyba to wszystko, choć może być że o czymś zapomniała) i uczęszcz do klasy w EE2 - może zostać przeniesiony do EE1 od 2012 roku.
Chociaz sa takie sekcje (jak np. grecka czy dunska) które będa tylko i wyłacznie reprezentowane w Mamer
Chociaz sa takie sekcje (jak np. grecka czy dunska) które będa tylko i wyłacznie reprezentowane w Mamer
A, tak, oczywiscie, ta pani ma racje (a propos – kto wie skad pochodzi ta parafraza? <mrgreen> ), z tym, ze dotyczy to (niby logiczne, ale tak na wszelki wypadek precyzuje) wylacznie tych sekcji, gdzie istnieja co najmniej dwie klasy na danym poziomie nauczania. W takim ukladzie do klasy "a" (a wiec na Kirchberg) trafiaja dzieci mieszkajace na polnocno-wschodniej polkuli Wielkiego Luksemburga, zas do "b" (a wiec do Mamra) z tej poludniowo-zachodniej, o ile czegos nie pochrzanilem...
Tak wiec – po raz wtory – poki co sekcji polskiej to nie dotyczy, gdyz ta w calosci zaklasyfikowala sie do pozostania na Kirchbergu. Z tym, ze trzeba podkreslic – poki co, bo obserwujac tendencje demograficzne w naszej kochanej (i kochajacej sie
) spolecznosci juz dzis stworzenie klas "b" w sekcji polskiej EE wydaje sie jedynie kwestia czasu (no i oczywiscie zapalu co poniektorych obywateli RP na stale przebywajacych w WKL <mrgreen> )
Tak wiec – po raz wtory – poki co sekcji polskiej to nie dotyczy, gdyz ta w calosci zaklasyfikowala sie do pozostania na Kirchbergu. Z tym, ze trzeba podkreslic – poki co, bo obserwujac tendencje demograficzne w naszej kochanej (i kochajacej sie

Pewnie, ze naciska, ale to naciskanie trwa co najmniej od 2004 roku (przynajmniej odkad pamietam) i w zasadzie nic nie wnosi. Moim zdaniem pismo od APEEE, na ktore sie powolujesz, jest jedynie wyrazem ich desperacji i frustracji. Obym sie jednak mylil...j23 pisze:APEEE naciska na podziel horyzontalny podstawowka na Kirchbergu a sredniaw Mamrze.
- kajapapaja
- Posty: 1875
- Rejestracja: 26-09-2006, 07:35
- Lokalizacja: Opole
a ja bym raczej tak pochopnie nie szacowała - jeśli utrzymamy tendencję 10-12 dzieci w klasie to już jest dobrzeMaWi pisze:spolecznosci juz dzis stworzenie klas "b" w sekcji polskiej EE wydaje sie jedynie kwestia czasu
a swoją drogą - APEEE przypomina mi związki zawodowe Instytucji: czyli wiele hałasu o nic na kredowym papierze.
Decyzja o wertkalnym podziale szkół ma swoją rację, autobusy szkolne istnieją, zaplecze opiekuńcze w Mamer będzie zapewnione....