Wirtualne okienko luksemburskich urzędów zaprasza
: 18-11-2008, 12:18
Po niemal roku od powstania koncepcji, ruszył z początkiem tego tygodnia "wirtualny urząd do załatwiania spraw wszelkich w Wielkim Księstwie Luksemburga". Od dziś, dzięki Guichet.lu coraz więcej spraw urzędowych będziemy mogli załatwić nie ruszając się z domu i co ważniejsze, nie stojąc w kolejkach. Niewątpliwą zaletą wirtualnego okienka jest też to, iż otwarte jest 24 godz. na dobę i 7 dni w tygodniu, odporne przy tym na takie osiągnięcia cywilizacji, jak urlopy czy przerwy obiadowe 
W chwili obecnej De Guichet to przede wszystkim strona internetowa, bogata w informacje na temat załatwiania formalności związanych z pracą, życiem rodzinnym i opieką socjalną, nauką, transportem i komunikacją w szerokim aspekcie a także zamieszkaniem w sensie kupna/sprzedaży/wynajmu oraz kwestiami związanymi z pomocą państwa w finansowaniu remontów i modernizacji. W wirtualnym okienku znajdziemy także szereg formularzy i wniosków wraz z obszernymi instrukcjami dotyczącymi ich wypełniania. Coraz więcej pojawiać się będzie na www.guichet.lu tzw. formularzy interaktywnych, a więc takich, które wypełnia się "online" i przesyła za pomocą jednego kliknięcia prosto ze strony internetowej wirtualnego okienka. Tam, gdzie wymagany jest podpis petenta złożyć go będzie można w formie elektronicznej, oczywiście po uzyskaniu uprzednio urządzenia (chip, klucz USB lub karta elektroniczna) do składania podpisu elektronicznego w zajmującej się wydawaniem takowych firmie LuxTrust (pisaliśmy o wprowadzeniu tej innowacji na naszym portalu w lutym br.).
Wirtualny urzędnik przyjmuje w chwili obecnej jedynie w języku francuskim. Prowadzone są jednak prace nad stworzeniem strony www.guichet.lu w kilku innych językach. Brakuje także możliwości załatwienia za pomocą wirtualnego okienka spraw finansowych, takich, jak np. rozliczenia podatkowe, ale i ten dział powinien ruszyć w ciągu kilku miesięcy.
wiadomość za www.wort.lu

W chwili obecnej De Guichet to przede wszystkim strona internetowa, bogata w informacje na temat załatwiania formalności związanych z pracą, życiem rodzinnym i opieką socjalną, nauką, transportem i komunikacją w szerokim aspekcie a także zamieszkaniem w sensie kupna/sprzedaży/wynajmu oraz kwestiami związanymi z pomocą państwa w finansowaniu remontów i modernizacji. W wirtualnym okienku znajdziemy także szereg formularzy i wniosków wraz z obszernymi instrukcjami dotyczącymi ich wypełniania. Coraz więcej pojawiać się będzie na www.guichet.lu tzw. formularzy interaktywnych, a więc takich, które wypełnia się "online" i przesyła za pomocą jednego kliknięcia prosto ze strony internetowej wirtualnego okienka. Tam, gdzie wymagany jest podpis petenta złożyć go będzie można w formie elektronicznej, oczywiście po uzyskaniu uprzednio urządzenia (chip, klucz USB lub karta elektroniczna) do składania podpisu elektronicznego w zajmującej się wydawaniem takowych firmie LuxTrust (pisaliśmy o wprowadzeniu tej innowacji na naszym portalu w lutym br.).
Wirtualny urzędnik przyjmuje w chwili obecnej jedynie w języku francuskim. Prowadzone są jednak prace nad stworzeniem strony www.guichet.lu w kilku innych językach. Brakuje także możliwości załatwienia za pomocą wirtualnego okienka spraw finansowych, takich, jak np. rozliczenia podatkowe, ale i ten dział powinien ruszyć w ciągu kilku miesięcy.
wiadomość za www.wort.lu