Nawałnica zablokowała pociągi na północy
Nawałnica zablokowała pociągi na północy
W związku z gwałtowną ulewą i burzą gradową, które we wczesnych godzinach porannych przetoczyły się głównie nad północną częścią kraju, wielu mieszkańców Luksemburga obudziło się dziś wcześniej niż planowało, a z dotarciem do pracy miało sporo problemów. Zalane zostały tory kolejowe w okolicy Colmar-Bergu, co kompletnie sparaliżowało ruch szynowy z północy kraju. Podtopionych zostało także wiele piwnic i łąk w całym kraju. W nowy terminal lotniska Findel uderzył piorun, co zablokowało system komputerowy i odprawy przez jakiś czas dokonywane były ręcznie.
Obecnie sytuacja nieco się unormowała, a wody poopadowe zdążyły spłynąć. Stan rzeki Sure podniesie się jeszcze jednak w związku z planowanym prewencyjnym zrzutem wody ze sztucznego zbiornika koło Esch-sur-Sure. Podtopione zostaną w związku z tym prawdopodobnie pola kempingowe nad Surą.
W dalszym ciągu wysokie pozostaje ponadto ryzyko wystąpienia kolejnych intensywnych opadów i burz, ponieważ znajdujemy się na styku gorących mas powietrza znad Afryki i zimnych znad Skandynawii.
Obecnie sytuacja nieco się unormowała, a wody poopadowe zdążyły spłynąć. Stan rzeki Sure podniesie się jeszcze jednak w związku z planowanym prewencyjnym zrzutem wody ze sztucznego zbiornika koło Esch-sur-Sure. Podtopione zostaną w związku z tym prawdopodobnie pola kempingowe nad Surą.
W dalszym ciągu wysokie pozostaje ponadto ryzyko wystąpienia kolejnych intensywnych opadów i burz, ponieważ znajdujemy się na styku gorących mas powietrza znad Afryki i zimnych znad Skandynawii.
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez Redakcja, łącznie zmieniany 1 raz.
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja
Z bieżących raportów – poniżej kilka zdjęć z Doliny Górnej Sury – skutki spustu nadwyżki wody ze zbiornika retencyjnego w Esch-sur-Sure widać jak na dłoni – zalane pola campingowe, woda podchodząca pod tory kolejowe. Jednak o kataklizmie mowy być nie może (przynajmniej póki co).
Jednocześnie otrzymaliśmy od naszego tajnego wysłannika informacje, że CFL nadal nie panuje nad sytuacją – większość pociągów w kierunku północnym nawet jeszcze teraz wieczorem kończy swój bieg w Merschu, natomiast autobusowa komunikacja zastępcza kursuje bardzo nieregularnie i ponoć odbywają się nadal sceny dantejskie przy przesiadaniu się na autobusy, których część, z powodu przepełnienia, nie zabiera czekających na dworcu pasażerów.
Jednocześnie otrzymaliśmy od naszego tajnego wysłannika informacje, że CFL nadal nie panuje nad sytuacją – większość pociągów w kierunku północnym nawet jeszcze teraz wieczorem kończy swój bieg w Merschu, natomiast autobusowa komunikacja zastępcza kursuje bardzo nieregularnie i ponoć odbywają się nadal sceny dantejskie przy przesiadaniu się na autobusy, których część, z powodu przepełnienia, nie zabiera czekających na dworcu pasażerów.
~–~–~–~–~
Redakcja
Redakcja
Czy Findel, Lotnisko nowe przeca, nie ma piorunochronow?
Dlaczego wysiadly komputery od pioruna?
Te rzeczy, jak pioruny, mozna przewidziec obliczyc i zaprojektowac system piorunochronow ze mucha nie siada - wiem cos o tym.
Kto ten Findel projektowal, jaka firma? z Niemiec, z Luksu czy z Francji?
Mam troche stracha bo w Piatek jedziemy autem z Rotterdam przez Liege i Ardeny do Luksia...
Dlaczego wysiadly komputery od pioruna?
Te rzeczy, jak pioruny, mozna przewidziec obliczyc i zaprojektowac system piorunochronow ze mucha nie siada - wiem cos o tym.
Kto ten Findel projektowal, jaka firma? z Niemiec, z Luksu czy z Francji?
Mam troche stracha bo w Piatek jedziemy autem z Rotterdam przez Liege i Ardeny do Luksia...
Robert
Inesitka, dzieki za informacje, pan Paczowski i jego biuro - czy to firma architektoniczna w Luxemburgu? Pan paczowski - architekt?
Nawet jesli architekt dobrze zaprojektuje budynek, to dalsze rzeczy zaleza od inzynierow.
Projektowanie piorunochronow na lotniskach i tzw. "sensitive buildings" to prawdziwa siatka miedzianych lub stalowych kabli odprowadzajaca prad z piorunu tak aby nawet komputery nie siadly!
a w Findelu siadly
Nawet jesli architekt dobrze zaprojektuje budynek, to dalsze rzeczy zaleza od inzynierow.
Projektowanie piorunochronow na lotniskach i tzw. "sensitive buildings" to prawdziwa siatka miedzianych lub stalowych kabli odprowadzajaca prad z piorunu tak aby nawet komputery nie siadly!
a w Findelu siadly
Robert