Czy luksemburskie firmy mają klienta w... wielkim poważaniu?
: 18-11-2014, 13:44
Z przeprowadzonej przez Quest market we współpracy z Customer Xperience First ankiety wśród reprezentatywnej grupy 500 mieszkańców Luksemburga oraz dodatkowo 100 osób pracujących tu, natomiast mieszkających za granicą (tzw. frontaliers), wynika, że 4 na 10 ankietowanych pytanych o jakość obsługi klienta w Wielkim Księstwie jest zdecydowanie niezadowolonych z tego, jak są traktowani jako klienci przez firmy telekomunikacyjne (bez rozróżnienia na operatorów sieci komórkowych czy telefonii stacjonarnej). W tym sektorze usług klient traktowany jest wg ankietowanych najgorzej. Na drugim miejscu branż, które z klientem się nie lubią znalazły się sklepy odzieżowe (17%) na trzecim (15%) zaś sprzedawcy sprzętu RTV-AGD. Najmniej niemiłych wspomnień mieli ankietowani z działem obsługi klienta banków. Tu aż 46% procent ankietowanych wyraziło swoje daleko idące zadowolenie z tego, jak są traktowani w bankach jako klienci.
Generalnie wśród ankietowanych najmniej zadowoloną z poziomu obsługi klienta grupą narodowościową byli Luksemburczycy (41%), zaś w kategorii wiekowej osoby w przedziale 35–54 lat (48%). Z kolei najbardziej usatysfakcjonowanymi klientami (66%) okazali się frontaliersi, hm... może dlatego, że w tej grupie najmniej osób korzysta z usług luksemburskich firm telekomunikacyjnych (komentarz redakcji)...
Co ciekawsze, większość ankietowanych stwierdziła, że czułaby się znacznie lepiej obsłużona, gdyby... po prostu spotkała się z większą życzliwością (65%) i zwyczajnie miłym uśmiechem (54%) ze strony przedstawiciela firmy. Jednocześnie jednak 66% ankietowanych kwestionowało kompetencje pracowników działów obsługi klienta. Przy tym, co niestety nie cieszy, 51% ankietowanych uważa, że firmy, których chcąc nie chcąc jesteśmy klientami na tym małym i hermetycznym rynku, mają zwyczajnie... gdzieś zdanie klientów na ich temat. A Wy co o tym sądzicie?
Generalnie wśród ankietowanych najmniej zadowoloną z poziomu obsługi klienta grupą narodowościową byli Luksemburczycy (41%), zaś w kategorii wiekowej osoby w przedziale 35–54 lat (48%). Z kolei najbardziej usatysfakcjonowanymi klientami (66%) okazali się frontaliersi, hm... może dlatego, że w tej grupie najmniej osób korzysta z usług luksemburskich firm telekomunikacyjnych (komentarz redakcji)...
Co ciekawsze, większość ankietowanych stwierdziła, że czułaby się znacznie lepiej obsłużona, gdyby... po prostu spotkała się z większą życzliwością (65%) i zwyczajnie miłym uśmiechem (54%) ze strony przedstawiciela firmy. Jednocześnie jednak 66% ankietowanych kwestionowało kompetencje pracowników działów obsługi klienta. Przy tym, co niestety nie cieszy, 51% ankietowanych uważa, że firmy, których chcąc nie chcąc jesteśmy klientami na tym małym i hermetycznym rynku, mają zwyczajnie... gdzieś zdanie klientów na ich temat. A Wy co o tym sądzicie?