Luxair: nowe samoloty, barwy i uniformy

misio
Posty: 1969
Rejestracja: 26-09-2006, 18:09
Lokalizacja: Z Doliny

Post autor: misio »

No pewnie ze duzy :)
MaWi
Posty: 3662
Rejestracja: 18-09-2006, 16:41

Post autor: MaWi »

misio pisze:At that moment one controller was responsible for the entire traffic in the Zürich airspace
Najwiekszy dramat to to, ze podobno jeden z ojcow tych poleglych w katastrofie dzieci przyjechal potem do Zurichu, odnalazl tego nieszczesnego kontrolera lotu i go zwyczajnie zastrzelil...
marcin
Posty: 360
Rejestracja: 03-10-2006, 13:05
Lokalizacja: z lasu

Post autor: marcin »

widze, ze na portalu oprocz szykujacego sie kolka motoryzacyjnego, powstanie jeszcze awiacyjne ;)

Kod: Zaznacz cały

Najwiekszy dramat to to, ze podobno jeden z ojcow tych poleglych w katastrofie dzieci przyjechal potem do Zurichu, odnalazl tego nieszczesnego kontrolera lotu i go zwyczajnie zastrzelil...
ano zastrzelil, ponoc tak mu kazala jego kultura (stracil dzieci i zone)

oprocz bledu kontrolera, o wypadku zadecydowala jeszcze jedna sprawa. Wiadomo, ze samoloty (statki zreszta tez) wyposazone sa w systemy ostrzegawcze o zblizajacej sie kolizji. To sie dzieje automatycznie niezaleznie od kontrolera. No wiec rusek dostal rozkaz od kontrolera "descend" a system mu pokazywal odwrotnie, natomiast pilot DHL otrzymal odwrotny rozkaz od kontrolera tez sprzeczny z systemem ostrzegawczym. Co ciekawe rosyjski pilot zawierzyl komputerowi, a ten drugi czlowiekowi.... Nie wiem jak jest teraz, ale wtedy nie bylo jasnych procedur ktory komunikat ma pierwszenstwo jesli sa rozbiezne ...
Awatar użytkownika
anwi
Posty: 965
Rejestracja: 26-09-2006, 08:37
Lokalizacja: Gdzie psy ...szczekają

Post autor: anwi »

marcin pisze:natomiast pilot DHL otrzymal odwrotny rozkaz od kontrolera tez sprzeczny z systemem ostrzegawczym. Co ciekawe rosyjski pilot zawierzyl komputerowi, a ten drugi czlowiekowi.
Było odwrotnie. Rosjanie zawierzyli człowiekowi, który kazał im schodzić, piloci DHL słuchali systemu.
ODPOWIEDZ