Strona 1 z 2

Przerejestrowanie auta POL --> LUX

: 16-01-2007, 15:25
autor: dslonce
Czy ktoś już ma doświadczenie konkretne w tym względzie, tzn. przeszedł przez taką procedurę?

Z tego co jest napisane na stronie SNCT wynika, że trzeba mieć m.in. dowód opłacenia cła... czy wiecie gdzie i jak się to załatwia i ile to nas może wynieść...

I jeszcze chciałabym potwierdzić czy dobrze zrozumiałam "une attestation d’assurance valable" to znaczy już zawarte ubezpieczenie, czy potwierdzony przez ubezpieczyciela wniosek ubezpieczenia? Bo nie za bardzo rozumiem jak miałabym tu ubezpieczyć auto na polskich blachach?

proszę o wskazówki :)

: 16-01-2007, 16:21
autor: misio
Ciebie dotyczy przerejestrowanie na zasadach przeniesienia mienia.

Re: Przerejestrowanie auta POL --> LUX

: 16-01-2007, 18:14
autor: wilqs72
dslonce pisze:Czy ktoś już ma doświadczenie konkretne w tym względzie, tzn. przeszedł przez taką procedurę?
Przechodziłem przez to niedawno, więc służę pomocą
dslonce pisze:Z tego co jest napisane na stronie SNCT wynika, że trzeba mieć m.in. dowód opłacenia cła... czy wiecie gdzie i jak się to załatwia i ile to nas może wynieść...
W zasadzie nie dowód opłacenia cła, tylko winietkę G703 (albo 705, dokładnie nie pamiętam, taka zielona) - nic za nią nie płaciłem. Można ją dostać w urzędzie celnym, ja miałem najbliżej do Mertert (koło Grevenmacher) - obyło się bez kolejki, nie wiem jak jest gdzie indziej. Adresy i telefony znajdziesz na stronie SNCT pod "Adresses utiles"-"Douanes".
dslonce pisze:I jeszcze chciałabym potwierdzić czy dobrze zrozumiałam "une attestation d’assurance valable" to znaczy już zawarte ubezpieczenie, czy potwierdzony przez ubezpieczyciela wniosek ubezpieczenia? Bo nie za bardzo rozumiem jak miałabym tu ubezpieczyć auto na polskich blachach?
Zgadza się - musisz mieć ubezpieczenie i to nie na numer polski ale luxembourski. W celu uzyskania numeru rejestracyjnego dzwonisz pod numer 357214237 i po podaniu numeru ubezpieczenia (social security) pan poda ci twój nowy lux numer rejestracyjny :-) Ew. można wysłać e-mail albo fax - namiary na SNCT w rubryce "Numéros d'immatriculation"
dslonce pisze:proszę o wskazówki :)
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania - pytaj tu albo na prv

: 16-01-2007, 20:04
autor: dslonce
Wielkie dzięki za odpowiedź :)

Tyle, że ja nie do końca rozumiem.. bo na ich stronie jest napisane, że jednym z dokumentów nie zbędnych do zarejestrowania auta jest ubezpieczenie, to jak podają numer rejestracyjny przez telefon?

: 16-01-2007, 20:05
autor: dslonce
misio pisze:Ciebie dotyczy przerejestrowanie na zasadach przeniesienia mienia.
a co to znaczy w praktyce ?

: 16-01-2007, 21:51
autor: wilqs72
dslonce pisze:Tyle, że ja nie do końca rozumiem.. bo na ich stronie jest napisane, że jednym z dokumentów nie zbędnych do zarejestrowania auta jest ubezpieczenie, to jak podają numer rejestracyjny przez telefon?
Numer rejestracyjny otrzymujesz PRZED zarejestrowaniem samochodu. Pan przez telefon poda ci jaki jest twoj numer rejestracyjny, następnie zawierasz umowę ubezpieczenia podając ten numer rejestracyjny, robisz tablice i z tym wszystkim jedziesz do Sandwailer zarejestrować auto - tyle w dużym skrócie.
Mnie w w całej zabawie pomógł trochę agent ubezpieczeniowy, może tobie też pomoże jak go ładnie poprosisz ;)

: 16-01-2007, 22:10
autor: dslonce
wilqs72 pisze:
dslonce pisze:Tyle, że ja nie do końca rozumiem.. bo na ich stronie jest napisane, że jednym z dokumentów nie zbędnych do zarejestrowania auta jest ubezpieczenie, to jak podają numer rejestracyjny przez telefon?
Numer rejestracyjny otrzymujesz PRZED zarejestrowaniem samochodu. Pan przez telefon poda ci jaki jest twoj numer rejestracyjny, następnie zawierasz umowę ubezpieczenia podając ten numer rejestracyjny, robisz tablice i z tym wszystkim jedziesz do Sandwailer zarejestrować auto - tyle w dużym skrócie.
Mnie w w całej zabawie pomógł trochę agent ubezpieczeniowy, może tobie też pomoże jak go ładnie poprosisz ;)
No to już prawie wszystko wiem ;)
Oprócz tego gdzie zrobić tablice....

Jeszcze raz wielkie dzięki :)

: 16-01-2007, 22:43
autor: wilqs72
dslonce pisze:No to już prawie wszystko wiem ;)
Oprócz tego gdzie zrobić tablice....
Tu oczywiście przychodzi z pomocą strona SNCT - "Adresses utiles" - "Plaques d’Immatriculation". Generalnie są dwie firmy które się tym zajmują, czyli GRÜN Signalisation i LUX Signalisation. Ja akurat nie musiałem ich sam robić, bo zajął się tym wspomniany wcześniej agent, ale z tego co wiem to wystarczy podjechać do jednego z punktów zajmujących się produkcją tablic, podać swój numer rejestracyjny, uiścić stosowną kwotę i odjechać z nowymi plaques.

: 17-01-2007, 09:16
autor: kot00
To ja wiem gdzie jest LUX Signalisation. W Sandweiler. Jak jedziesz od strony miasta to wjezdzajac do Sandweiler po prawej stronie jest slynny punkt kontroli technicznej, po lewej pare sklepow, w tym Aldi. Mijasz to wszystko i jedziesz dalej prosto, jakies 800 m (albo cos kolo tego) dalej po lewej stronie miesci sie ta firma. W takiej niskiej kamienicy. Jest szyld wiec nie powinno byc problemu ze znalezieniem.

: 16-02-2007, 17:38
autor: Marguerite2003
Ja właśnie dzisiaj przećwiczyłam rejestrację samochodu uzywanego kupionego w Belgii... Pomocna okazała się lista, którą znalazłam na Luxweb:
http://auto.luxweb.com/fiches_pratiques ... ?idfiche=5
Z uwag ogólnych - może sie komuś przyda:
- Titre de Legitimation niestety nie zastępuje "Certificat de Residence" - jezeli chce się dostać sławną winietkę 705 (na cle) to CdR jest obowiązkowy. Może ta uwaga oszczędzi komuś troszkę czasu...
- Dla EPS-ów polecam załatwianie ubezpieczenia przez VanBredę- jest bardzo korzystne (różnica między ich ofertą a ofertą La Luxembourgoise ok. 500 EUR!)

Najważniejsze, że się wszystko udało...zajęło mi to, bagatela, od g. 8 rano do 15. :/

: 16-02-2007, 21:32
autor: jespere
- Titre de Legitimation niestety nie zastępuje "Certificat de Residence"
ten dokument to wogole do niczego nie sluzy :)

: 22-02-2007, 09:16
autor: ElGregorro
no dobra, a co robimy z polskimi blachami i dowodem rejestracyjnym?

: 22-02-2007, 11:08
autor: wilqs72
ElGregorro pisze:no dobra, a co robimy z polskimi blachami i dowodem rejestracyjnym?
Dowód zostawiamy w SNCT, blachy wieszamy sobie w garażu na pamiątkę :)

Juz po

: 17-03-2007, 17:53
autor: dslonce
No i udało sie :-) właśnie dokręciliśmy "zolte blachy". Chcieliśmy dorzucic pare dodatkowych tipow, ktore akurat u nas okazaly sie konieczne.

W urzędzie celnym przed wydaniem winietki 705 poproszono nas o certyfikat rezydencji ("CDR") poświadczony przez komunę --> wiec lepiej cos takiego miec ze soba i nie tracic kilku godzin na jeżdżenie tam i z powrotem (jak to słusznie zauważyła Marguerite2003)

Jesli potrzebujecie kadr do blaszek to obowiązkowo musza to być czarne kadry z zółtym paskiem z Luxa. Wydawalo mi sie, ze moge jezdzic na starych z napiskiem "Ford Kraków" :-) ale niestety kolejne trzydzieści minut stracone na ponowna wizytę w LUX Signalisation.

W Sandwailer najlepiej od razu udać sie do "Agregation" --> najbardziej na lewo. Straciliśmy trochę czasu stojąc w gigantycznej kolejce do kontroli a przy okienku poproszono nas o udanie się właśnie tam w celu przekazania dokumentów. No ale lepiej czasami zapytać "za czym ta kolejka?" :-)

Kosztowo:
2 EUR - CDR
50 EUR - tax
36 EUR - kontrola
30 EUR - blachy i kadr

Powodzenia dla wszystkich przed którymi jeszcze ta droga...

: 17-03-2007, 21:05
autor: anwi
jespere pisze:ytat:
- Titre de Legitimation niestety nie zastępuje "Certificat de Residence"


ten dokument to wogole do niczego nie sluzy :)
Oj, parę razy się przydał do zjednania sobie policji tudzież innych służb (np. celnych) poza Luksemburgiem <mrgreen>