REJESTRACJA SAMOCHODU HISTORYCZNEGO W LUKSEMBURGU
REJESTRACJA SAMOCHODU HISTORYCZNEGO W LUKSEMBURGU
Witajcie
Jak juz wczesniej wspominalem , w innych postach , nosze sie z zamiarem podjecia wyzwania jakim jest przerejestrowanie moich Polskich Fiatow 125p na luksemburskie rejestracje.
W zwiazku z powyzszym udalem sie do Sandweiler by zaczerpnac informacji u samego zrodla co okazalo sie pudlem !
W okienku INFORMACJA siedzial mlody mezczyzna w koszulce polo z logo jakiegos IRISH asociation tak wiec niesmialo zagadnalem czy moge z nim rozmawiac po angeilsku bo ulatwi mi to zrozumienie odpowiedzi na pytania ktore mam mu zamiar wlasnie zadac.
Pan oczywiscie przystal na jezyk angieslki zaczalem go przepytywac o procedure rejestracji oraz przepisy dotyczace pojazdow zabytkowych. Pan prawie automatycznie zaczal tlumaczyc mi sposob przerejstrowania ale okazal sie to byc najzwyklejszy sposob przerejestrowania samochodu na zwykle luksemburskie blachy.
Ten sposob , choc nie niemozliwy , jest dla mnie o tyle trudny do przeskoczenia ze jako zwykle auto moj kant musi spelnic wymogi techniczne ktore dla produktow FSO z Zerania sa praktycznie nie do spelnienia , ot chocby sila hamulca recznego , zaden 125p nie posiada tak mocnego recznego jaki jest wymagany przy przegladzie , w Polsce jest norma za kazdy diagnosta przymyka na to oko bo zdaje sobie sprawe ze nasze krajowe produkty wychodzace z F(abryki) S(samochodow) O(sobliwych) byly niejako skazane na wrodzone tego typu defekty.
Tlumacze wiec panu w okienku ze nie chodzi mi o zwykle przerejestrowanie a o rejestracje mojego kanta jako pojazd zabytkowy ( tu bodajze nazywany historycznym ) , wiem ze wyroznia sie on np innymi tablicami rejestracyjnymi , czarnymi z bialymi napisami ( tak jak w PRL od zdaje sie drugiej polowy lat siedemdziesiatych do konca lat 90 a nawet chyba poczatku pierwszego dziesieciolecia naszego wieku ).
Pan ten odparl iz owszem takie pojazdy istnieja ale ze musza miec tzw pierwsza date rejestracji sprzed stycznia 1950 roku !
Zdebialem, bo widzialem samochody z lat 70 zeszlego wieku z takimi rejestracjami , wiec draze temat , po czym leniwie pan z okienka ruszyl w kierunku duzych i ciezkich klaserow szukajac informacji.
Jedyne co znalazl to wzor jak taka rejestracja wyglada i zapis o wymogu daty pierwszej rejestracji jaka okazala sie byc " SPRZED 01.01.1974 roku " co juz zaczyna rzucac inne swiatlo na cala sprawe bo przynajmniej jeden z moich kantow spelnia ten warunek.
Niestety wiecej ten pan juz nic nie znalazl a wiem ze istnieje jeszcze kupa innych zasad jesli idzie o pojazdy zabytkowe/historyczne.
Np w gre wchodzi wieczysty przeglad techniczny podczas procesu rejestracji ktory robiony jest tylko raz przy uzyciu wszelakich norm jakie byly wymagane w roku produkcji samochodu , potem zas jestesmy zobligowani przez prawo utrzymywac pojazd w nalezytym stanie technicznym jak i wizualnym.
W Polsce np , by moc wyjechac samochodem zabytkowym poza granice kraju nalezy najpierw uzyskac zgode konserwatora zabytkow , czy tutaj jest tak samo ?
Czy mam szanse na tablice "historyczne" tzw personalizowane czyli np o tresci : " 125p " albo " PF 125p " ??
Lub np 1973 , 1974 , 1976 - nawiazujace do lat produkcji moich samochodow ?
Czy tez np 1300 , 1500 , 1600 , 1800 nawiazujace do pojemnosci ich silnikow ?
Wiem ze sa korzysci w przypadku ubezpieczenia OC ale jakie ?? W PL na ten przyklad zostajemy zwolnieni z obowiazku ciaglosci OC i mozemy je wykupic chocby tylko na miesiac , wtedy kiedy mamy zamiar poruszac sie naszym zabytkiem po drogach publicznych , natomiast jesli planujemy np remont 5 letni to nie musimy placic zbednego ubezpieczenia. Ubezpieczalnie natomiast wychadza z gestem w kierunku wlascicieli offerujac jakies extra znizki niezalezne od % za bezszkodowa jazde.
Na te pytania niestety nie uzyskalem odpowiedzi w Sandweiler , na pytanie gdzie znajde zapisy prawne , pan uprzejmie odpowiedzial ze w internecie na stronie : WWW.LEGILUX.LU
Tu, w koncu , dochodze do sedna mojego postu , czy znajdzie sie ktos kto umie dosc sprawnie poruszac sie po tej stronie i wynajdzie mi przepisy dotyczace powyzszych pytan , generalnie zasad dotyczacych rejestracji i pozniejszego utrzymania samochodu historycznego w Luksemburgu ?
Poniewaz moj francuski jest jednak w powijakach to mi niezmiernie trudno zmierzyc sie z ta strona.
Bede bardzo wdzieczny za pomoc w odnalezieniu odpowiednich paragrafow , nie prosze o tlumaczenie ( choc bede postokroc zobowiazany ) wazne bym mial wlasciwe zapisy a dalej juz bede je sobie na wlasna reke studiowal i tlumaczyl by moc zmierzyc sie z zadaniem jakim jest/bedzie operacja pod kryptonimem : " MASOWY EXPORT FIATA 125p DO LUXEMBURGA ".
Jak juz wczesniej wspominalem , w innych postach , nosze sie z zamiarem podjecia wyzwania jakim jest przerejestrowanie moich Polskich Fiatow 125p na luksemburskie rejestracje.
W zwiazku z powyzszym udalem sie do Sandweiler by zaczerpnac informacji u samego zrodla co okazalo sie pudlem !
W okienku INFORMACJA siedzial mlody mezczyzna w koszulce polo z logo jakiegos IRISH asociation tak wiec niesmialo zagadnalem czy moge z nim rozmawiac po angeilsku bo ulatwi mi to zrozumienie odpowiedzi na pytania ktore mam mu zamiar wlasnie zadac.
Pan oczywiscie przystal na jezyk angieslki zaczalem go przepytywac o procedure rejestracji oraz przepisy dotyczace pojazdow zabytkowych. Pan prawie automatycznie zaczal tlumaczyc mi sposob przerejstrowania ale okazal sie to byc najzwyklejszy sposob przerejestrowania samochodu na zwykle luksemburskie blachy.
Ten sposob , choc nie niemozliwy , jest dla mnie o tyle trudny do przeskoczenia ze jako zwykle auto moj kant musi spelnic wymogi techniczne ktore dla produktow FSO z Zerania sa praktycznie nie do spelnienia , ot chocby sila hamulca recznego , zaden 125p nie posiada tak mocnego recznego jaki jest wymagany przy przegladzie , w Polsce jest norma za kazdy diagnosta przymyka na to oko bo zdaje sobie sprawe ze nasze krajowe produkty wychodzace z F(abryki) S(samochodow) O(sobliwych) byly niejako skazane na wrodzone tego typu defekty.
Tlumacze wiec panu w okienku ze nie chodzi mi o zwykle przerejestrowanie a o rejestracje mojego kanta jako pojazd zabytkowy ( tu bodajze nazywany historycznym ) , wiem ze wyroznia sie on np innymi tablicami rejestracyjnymi , czarnymi z bialymi napisami ( tak jak w PRL od zdaje sie drugiej polowy lat siedemdziesiatych do konca lat 90 a nawet chyba poczatku pierwszego dziesieciolecia naszego wieku ).
Pan ten odparl iz owszem takie pojazdy istnieja ale ze musza miec tzw pierwsza date rejestracji sprzed stycznia 1950 roku !
Zdebialem, bo widzialem samochody z lat 70 zeszlego wieku z takimi rejestracjami , wiec draze temat , po czym leniwie pan z okienka ruszyl w kierunku duzych i ciezkich klaserow szukajac informacji.
Jedyne co znalazl to wzor jak taka rejestracja wyglada i zapis o wymogu daty pierwszej rejestracji jaka okazala sie byc " SPRZED 01.01.1974 roku " co juz zaczyna rzucac inne swiatlo na cala sprawe bo przynajmniej jeden z moich kantow spelnia ten warunek.
Niestety wiecej ten pan juz nic nie znalazl a wiem ze istnieje jeszcze kupa innych zasad jesli idzie o pojazdy zabytkowe/historyczne.
Np w gre wchodzi wieczysty przeglad techniczny podczas procesu rejestracji ktory robiony jest tylko raz przy uzyciu wszelakich norm jakie byly wymagane w roku produkcji samochodu , potem zas jestesmy zobligowani przez prawo utrzymywac pojazd w nalezytym stanie technicznym jak i wizualnym.
W Polsce np , by moc wyjechac samochodem zabytkowym poza granice kraju nalezy najpierw uzyskac zgode konserwatora zabytkow , czy tutaj jest tak samo ?
Czy mam szanse na tablice "historyczne" tzw personalizowane czyli np o tresci : " 125p " albo " PF 125p " ??
Lub np 1973 , 1974 , 1976 - nawiazujace do lat produkcji moich samochodow ?
Czy tez np 1300 , 1500 , 1600 , 1800 nawiazujace do pojemnosci ich silnikow ?
Wiem ze sa korzysci w przypadku ubezpieczenia OC ale jakie ?? W PL na ten przyklad zostajemy zwolnieni z obowiazku ciaglosci OC i mozemy je wykupic chocby tylko na miesiac , wtedy kiedy mamy zamiar poruszac sie naszym zabytkiem po drogach publicznych , natomiast jesli planujemy np remont 5 letni to nie musimy placic zbednego ubezpieczenia. Ubezpieczalnie natomiast wychadza z gestem w kierunku wlascicieli offerujac jakies extra znizki niezalezne od % za bezszkodowa jazde.
Na te pytania niestety nie uzyskalem odpowiedzi w Sandweiler , na pytanie gdzie znajde zapisy prawne , pan uprzejmie odpowiedzial ze w internecie na stronie : WWW.LEGILUX.LU
Tu, w koncu , dochodze do sedna mojego postu , czy znajdzie sie ktos kto umie dosc sprawnie poruszac sie po tej stronie i wynajdzie mi przepisy dotyczace powyzszych pytan , generalnie zasad dotyczacych rejestracji i pozniejszego utrzymania samochodu historycznego w Luksemburgu ?
Poniewaz moj francuski jest jednak w powijakach to mi niezmiernie trudno zmierzyc sie z ta strona.
Bede bardzo wdzieczny za pomoc w odnalezieniu odpowiednich paragrafow , nie prosze o tlumaczenie ( choc bede postokroc zobowiazany ) wazne bym mial wlasciwe zapisy a dalej juz bede je sobie na wlasna reke studiowal i tlumaczyl by moc zmierzyc sie z zadaniem jakim jest/bedzie operacja pod kryptonimem : " MASOWY EXPORT FIATA 125p DO LUXEMBURGA ".
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez Borys, łącznie zmieniany 1 raz.
Ura Bura Szef Podwóra
Borys pisze:Czy mam szanse na tablice "historyczne" tzw personalizowane czyli np o tresci : " 125p " albo " PF 125p " ??
Lub np 1973 , 1974 , 1976 - nawiazujace do lat produkcji moich samochodow ?
Czy tez np 1300 , 1500 , 1600 , 1800 nawiazujace do pojemnosci ich silnikow ?
jesli bedziesz mial szczescie przy zamawianiu tablic i taki zestaw bedzie przypadkiem akurat wolny to jest szansa, ze go dostaniesz. nie jestem tylko pewna czy nie wiaze sie to z dodatkowa oplata. Jak juz bedziesz tak daleko to proponuje osobiscie ( nie telefonicznie) "zamowic" tablice.
Re: REJESTRACJA SAMOCHODU HISTORYCZNEGO W LUKSEMBURGU
Nie wiem, czy przypadkiem nie ma dwoch odrebnych kategorii - kategorii wehikulow historcznych z eopki wczesnego krola Cwieczka oraz pojazdow nieco nowszych, tutaj znanych jako "oldtimers"... Musi byc jakas metoda, po ludzie ciagle ciagna tu z zagranicy cala kupe "nobliwego zlomu", ktory zostaje tu jakos zarejestrowany...Borys pisze:
Jedyne co znalazl to wzor jak taka rejestracja wyglada i zapis o wymogu daty pierwszej rejestracji jaka okazala sie byc " SPRZED 01.01.1974 roku " co juz zaczyna rzucac inne swiatlo na cala sprawe bo przynajmniej jeden z moich kantow spelnia ten warunek.
".
Na twoim miejscu przejechalbym sie po porade do Automobilclubu w Bertrange (prawie obok i po tej samej stronie co City Concorde).
Borysie,
kontakt z ACL-em jest zdecydowanie dobrym pomyslem! Oni znaja sie na rzeczy, a co wazniejsze, nie sa urzedasami tylko milosnikami, wiec nie beda udawac, ze cos wiedza, ale po prostu beda wiedziec co i jak. Maja tez swoich ekspertow. Nie wiem jak bardzo beda chcieli pomoc nie-czlonkowi, ale nawet gdybys nie byl, to zapisanie sie to naprawde grosze (a przy okazji masz holowanie auta za darmo, c w przypadku twoich weteranow jest kwestia nie do pogardzenia).
ACL jest tu: http://www.acl.lu/fr/club_contact/nous_contacter ale jak sie lepiej przyjrzec, to okazuje sie, ze w Luxie jest tez od groma stowarzyszen auto-weteranow i innych oldtimerow. Kazde z nich ma jakas skrzynke kontaktowa, wiec mysle, ze to takze moze byc dobry pomysl, bo w koncu kto jak kto, ale ci co sami przeszli te cala procedure beda chyba wiedzieli najlepiej.
Oto kilka adresow:
http://www.vccgd.lu/contact.php
http://www.oldtimer.lu/index.php?page=contact.php
http://www.lof.lu/html/body_contact.html
powodzenia!
kontakt z ACL-em jest zdecydowanie dobrym pomyslem! Oni znaja sie na rzeczy, a co wazniejsze, nie sa urzedasami tylko milosnikami, wiec nie beda udawac, ze cos wiedza, ale po prostu beda wiedziec co i jak. Maja tez swoich ekspertow. Nie wiem jak bardzo beda chcieli pomoc nie-czlonkowi, ale nawet gdybys nie byl, to zapisanie sie to naprawde grosze (a przy okazji masz holowanie auta za darmo, c w przypadku twoich weteranow jest kwestia nie do pogardzenia).
ACL jest tu: http://www.acl.lu/fr/club_contact/nous_contacter ale jak sie lepiej przyjrzec, to okazuje sie, ze w Luxie jest tez od groma stowarzyszen auto-weteranow i innych oldtimerow. Kazde z nich ma jakas skrzynke kontaktowa, wiec mysle, ze to takze moze byc dobry pomysl, bo w koncu kto jak kto, ale ci co sami przeszli te cala procedure beda chyba wiedzieli najlepiej.
Oto kilka adresow:
http://www.vccgd.lu/contact.php
http://www.oldtimer.lu/index.php?page=contact.php
http://www.lof.lu/html/body_contact.html
powodzenia!
Hello Boris,
To immatriculate a car as a classic car, the only condition is that it's older than 20 years. Then you automatically pay only 25 € per year as taxes.
The insurance companies are independent from the immatriculation. They all have different conditions. But to benefit from a cheaper insurance you have to have at least one "normal" car insured at the company in order to show them, that you use the classic car not as an all day vehicle.
Regards, Piotr
To immatriculate a car as a classic car, the only condition is that it's older than 20 years. Then you automatically pay only 25 € per year as taxes.
The insurance companies are independent from the immatriculation. They all have different conditions. But to benefit from a cheaper insurance you have to have at least one "normal" car insured at the company in order to show them, that you use the classic car not as an all day vehicle.
Regards, Piotr
ciezko jest znalezc konkretna informacje
trzeba szukac po ministerstwach i stronach roznych stowarzyszen
jak dotychczas udalo mi sie znalezc :
podatki (ustawa z 22.12.2006) :
pojazdy historyczne :
sprzed 01.01.1050 : gratis
po 01.01.1950 : samochody 25€, motocykle 15€ /rocznie
kontrol techniczna : (http://www.lmi.lu/pages/gesetze/legisla ... t_all.html) - co 2 lata (sprzed 1950) - zwolnione
odnosnie definicji "pojazd historyczny" :
zawsze mi mowiono "+ 20 lat"
a znalazlam na stronie ubezpieczenia La Luxembourgeoise" : http://www.lalux.lu/Services/infos_pratiques.html
3. Nouvelles dispositions relatives aux véhicules historiques
Les véhicules historiques ayant été mis en circulation pour la première fois avant le 1er janvier 1950 sont dorénavant dispensés du contrôle technique périodique.
Pour les taxis, les motor-homes, les autocars, les autobus, les ambulances, les dépanneuses, les camions, les tracteurs de semi-remorques, les tracteurs de remorques, les tracteurs et les machines automotrices, le seuil d’âge – pour être considéré comme véhicule historique (ne nécessitant qu’un contrôle technique périodique tous les 2 ans) – est porté de 30 à 35 ans. Par contre, les motocycles sont dorénavant considérés comme véhicules historiques dès que leur première mise en circulation remonte à plus de 25 ans (au lieu de 30 ans). Pour tous les autres véhicules automoteurs soumis à immatriculation, rien ne change par rapport à la situation actuelle : ils sont considérés comme véhicules historiques si la date de leur première mise en circulation remonte à plus de 25 ans.
odnosnie numerow : (www.snct.lu)
Véhicules historiques
17-07-2008
Les véhicules historiques peuvent garder leur numéro (5 chiffres ou une lettre quatre chiffres), même un numéro de la série personnalisée, sous condition que le dernier propriétaire renonce à ce numéro.
Les véhicules dont la date de 1ere mise en circulation remonte avant le 1.1.1974 peuvent utiliser une plaque fabriquée suivant les critères en vigueur à cette époque (chiffres blancs sur fond noir) sous condition de disposer d'un numéro à 4 ou à 5 charactères.
Dernière mise à jour : ( 16-06-2009 )
c.d.n.
trzeba szukac po ministerstwach i stronach roznych stowarzyszen
jak dotychczas udalo mi sie znalezc :
podatki (ustawa z 22.12.2006) :
pojazdy historyczne :
sprzed 01.01.1050 : gratis
po 01.01.1950 : samochody 25€, motocykle 15€ /rocznie
kontrol techniczna : (http://www.lmi.lu/pages/gesetze/legisla ... t_all.html) - co 2 lata (sprzed 1950) - zwolnione
odnosnie definicji "pojazd historyczny" :
zawsze mi mowiono "+ 20 lat"
a znalazlam na stronie ubezpieczenia La Luxembourgeoise" : http://www.lalux.lu/Services/infos_pratiques.html
3. Nouvelles dispositions relatives aux véhicules historiques
Les véhicules historiques ayant été mis en circulation pour la première fois avant le 1er janvier 1950 sont dorénavant dispensés du contrôle technique périodique.
Pour les taxis, les motor-homes, les autocars, les autobus, les ambulances, les dépanneuses, les camions, les tracteurs de semi-remorques, les tracteurs de remorques, les tracteurs et les machines automotrices, le seuil d’âge – pour être considéré comme véhicule historique (ne nécessitant qu’un contrôle technique périodique tous les 2 ans) – est porté de 30 à 35 ans. Par contre, les motocycles sont dorénavant considérés comme véhicules historiques dès que leur première mise en circulation remonte à plus de 25 ans (au lieu de 30 ans). Pour tous les autres véhicules automoteurs soumis à immatriculation, rien ne change par rapport à la situation actuelle : ils sont considérés comme véhicules historiques si la date de leur première mise en circulation remonte à plus de 25 ans.
odnosnie numerow : (www.snct.lu)
Véhicules historiques
17-07-2008
Les véhicules historiques peuvent garder leur numéro (5 chiffres ou une lettre quatre chiffres), même un numéro de la série personnalisée, sous condition que le dernier propriétaire renonce à ce numéro.
Les véhicules dont la date de 1ere mise en circulation remonte avant le 1.1.1974 peuvent utiliser une plaque fabriquée suivant les critères en vigueur à cette époque (chiffres blancs sur fond noir) sous condition de disposer d'un numéro à 4 ou à 5 charactères.
Dernière mise à jour : ( 16-06-2009 )
c.d.n.
"Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza." Albert Einstein
zanlazlam taka dyrektywe :
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 53:FR:HTML
ktora mowi m.in.:
considérant que, dans l'intérêt de l'établissement et du fonctionnement du marché intérieur de la Communauté, il apparaît nécessaire de remplacer les systèmes de réception actuels des États membres par la procédure de réception communautaire;
...
considérant qu'un véhicule peut être conforme aux dispositions de la présente directive tout en présentant cependant certaines caractéristiques indubitablement susceptibles de compromettre la sécurité routière; qu'il est, dès lors, souhaitable de permettre aux États membres de refuser de réceptionner de tels types de véhicules, d'en interdire la vente et la mise en service, et d'en refuser l'immatriculation; que, pour ce dernier cas, des conditions appropriées sont établies;
considérant que le caractère obligatoire de la procédure de réception communautaire impose de prévoir des dérogations et d'établir des procédures alternatives spéciales pour les véhicules conçus pour des usages spéciaux ou construits en petite série ou utilisant des techniques non encore couvertes par les dispositions des directives particulières;
Article premier
Champ d'application
La présente directive s'applique à la réception des véhicules à moteur et de leurs remorques, qu'ils soient construits en une seule ou en plusieurs étapes, ainsi qu'à la réception des systèmes, composants et entités techniques prévus pour ces véhicules et leurs remorques.
....
prosba do prawnikow unijnych :
moze ktos umialby wyciagnac pozytywne strony tej dyrektywy dla Borysa ?
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 53:FR:HTML
ktora mowi m.in.:
considérant que, dans l'intérêt de l'établissement et du fonctionnement du marché intérieur de la Communauté, il apparaît nécessaire de remplacer les systèmes de réception actuels des États membres par la procédure de réception communautaire;
...
considérant qu'un véhicule peut être conforme aux dispositions de la présente directive tout en présentant cependant certaines caractéristiques indubitablement susceptibles de compromettre la sécurité routière; qu'il est, dès lors, souhaitable de permettre aux États membres de refuser de réceptionner de tels types de véhicules, d'en interdire la vente et la mise en service, et d'en refuser l'immatriculation; que, pour ce dernier cas, des conditions appropriées sont établies;
considérant que le caractère obligatoire de la procédure de réception communautaire impose de prévoir des dérogations et d'établir des procédures alternatives spéciales pour les véhicules conçus pour des usages spéciaux ou construits en petite série ou utilisant des techniques non encore couvertes par les dispositions des directives particulières;
Article premier
Champ d'application
La présente directive s'applique à la réception des véhicules à moteur et de leurs remorques, qu'ils soient construits en une seule ou en plusieurs étapes, ainsi qu'à la réception des systèmes, composants et entités techniques prévus pour ces véhicules et leurs remorques.
....
prosba do prawnikow unijnych :
moze ktos umialby wyciagnac pozytywne strony tej dyrektywy dla Borysa ?
"Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza." Albert Einstein
Borys sam może poczytac, bo wersja PL też istnieje http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 053:PL:NOT
Odgrzebuje kotleta.
Zaczne od tego ze wininen jestem dziekuje oraz punkty "pomuk" nastepujacym uzytkownikom :
Xtheo
Mawi
Piotr ( przez konto Asiuni )
Dasty
Mary
Wyobrazcie sobie ze udalo mi sie procedure rejestracji przejsc i nie byla ona wcale taka straszna. Po kolei wiec.
Napisalem pismo do ministerstwa transportu z prosba o personalizowane numery po kilku nieudanych probach trafilem na wolny numer ktory z zadowoleniem zajalem.
Udalem sie wraz z samochodem do GRUN SIGNALIZATION by zakupic tablice rejestracyjne , poprosilem o czarne historyczne blachy jako ze rejestrowany dfelikwent narodzil sie i pierwszy raz zarejestrowal w 1972 roku czyli jest zaliczany do rodziny samochodow historychnych ( wszystkie auta zarejestrowane po raz pierwsze przed 01.01.1974 )
Pani z grun signalization powiedziala ze mozna historyczne na albo :
1 litere + 3 cyfry
5 cyfr
Jako ze w Sandweiler twierdza ze dostepny system numeryzacji to :
2 litery + 4 cyfry
lub
5 cyfr
to okazuje sie ze jedyna pozostala opcja na czarne blachy w Luksie jest wybor sekwencji 5 cyfr.
Wizyta w Sandweiler na kontroli technicznej zakonczyla sie niepowodzeniem ze wzgledu na brak hamulca recznego , po krotkiej regulacji i ponownej wizycie na kontroli technicznej samochod przechodzi pozytywnie badania techniczne bez ani jednego punktu ujemnego! i odtad Control Technique odbywac sie bedzie co dwa lata ( dla wszystkich samochodow powyzej 20 lat ). Tak jak pisal Piotr , podatek drogowy dla samochodow ktore ukonczyly 20 lat zmniejsza sie do kwoty 25 EUR / rok niezaleznie od mocy silnika.
Calkowity koszt rejestracji to 100 Euro + chyba 20 euro za dodatkowe ( ponowne ) badania.
Byl pewnien problem w trakcie rejestrowania samochodu w Sandweiler, pani z okienka zapisala nazwe samochodu jako Fiat Polski a to ewidentnie jest POLSKI FIAT , uparlem sie do tego stopnia ze pani wezwala przelozonego ktoren to dal jej knige zatytulowana "samochody swiata 1972 rok" i okazalo sie ze mua mial racje wiec zapis w ksiegach jest poprawny.
Dowiedzialem sie tez, ze na Sandweiler pracuje jakis Polak , niestety nie dane bylo mi go spotkac , niemniej jesli ktos go zna lub on sam to czyta to uprzejmie prosze o kontak ze mna. Wsrod FSO milosnikow krazy plotka jakoby niezwykle rzadka wersja rajdowa Fiata byla kiedys tutaj zarejestrowana ale niestety po wypadku zostala ona zezlomowana. Chcialbym sie upewnic czy jest to prawda iz byl tu kiedykolwiek zarejestrowany rajdowy Polski Fiat 125p ..?..
Ubezpieczenie , skorzystalem z AXA jako ze tam mam ubezpieczony "zwykly" samochod , zaczelismy od stawki 170 za samo OC / rok. Po chwili negocjacji wyszedlem z podpisanym swistkiem na 94 EUR / rok za samo OC. Opcja specjalnych stawek dotyczy VETERAN AUTO.
Rozpisalem sie wiele , na zakonczenie wklejam fotke pierwszego ( po wielu latach ) zarejestrowanego w Luksie Polskiego Fiata 125p z 1972 roku <rotfl>
Tymczasem wlasnie rozpoczynam procedure rejestracji kolejnego Fiacika na LU blachy.
POZDRO
Zaczne od tego ze wininen jestem dziekuje oraz punkty "pomuk" nastepujacym uzytkownikom :
Xtheo
Mawi
Piotr ( przez konto Asiuni )
Dasty
Mary
Wyobrazcie sobie ze udalo mi sie procedure rejestracji przejsc i nie byla ona wcale taka straszna. Po kolei wiec.
Napisalem pismo do ministerstwa transportu z prosba o personalizowane numery po kilku nieudanych probach trafilem na wolny numer ktory z zadowoleniem zajalem.
Udalem sie wraz z samochodem do GRUN SIGNALIZATION by zakupic tablice rejestracyjne , poprosilem o czarne historyczne blachy jako ze rejestrowany dfelikwent narodzil sie i pierwszy raz zarejestrowal w 1972 roku czyli jest zaliczany do rodziny samochodow historychnych ( wszystkie auta zarejestrowane po raz pierwsze przed 01.01.1974 )
Pani z grun signalization powiedziala ze mozna historyczne na albo :
1 litere + 3 cyfry
5 cyfr
Jako ze w Sandweiler twierdza ze dostepny system numeryzacji to :
2 litery + 4 cyfry
lub
5 cyfr
to okazuje sie ze jedyna pozostala opcja na czarne blachy w Luksie jest wybor sekwencji 5 cyfr.
Wizyta w Sandweiler na kontroli technicznej zakonczyla sie niepowodzeniem ze wzgledu na brak hamulca recznego , po krotkiej regulacji i ponownej wizycie na kontroli technicznej samochod przechodzi pozytywnie badania techniczne bez ani jednego punktu ujemnego! i odtad Control Technique odbywac sie bedzie co dwa lata ( dla wszystkich samochodow powyzej 20 lat ). Tak jak pisal Piotr , podatek drogowy dla samochodow ktore ukonczyly 20 lat zmniejsza sie do kwoty 25 EUR / rok niezaleznie od mocy silnika.
Calkowity koszt rejestracji to 100 Euro + chyba 20 euro za dodatkowe ( ponowne ) badania.
Byl pewnien problem w trakcie rejestrowania samochodu w Sandweiler, pani z okienka zapisala nazwe samochodu jako Fiat Polski a to ewidentnie jest POLSKI FIAT , uparlem sie do tego stopnia ze pani wezwala przelozonego ktoren to dal jej knige zatytulowana "samochody swiata 1972 rok" i okazalo sie ze mua mial racje wiec zapis w ksiegach jest poprawny.
Dowiedzialem sie tez, ze na Sandweiler pracuje jakis Polak , niestety nie dane bylo mi go spotkac , niemniej jesli ktos go zna lub on sam to czyta to uprzejmie prosze o kontak ze mna. Wsrod FSO milosnikow krazy plotka jakoby niezwykle rzadka wersja rajdowa Fiata byla kiedys tutaj zarejestrowana ale niestety po wypadku zostala ona zezlomowana. Chcialbym sie upewnic czy jest to prawda iz byl tu kiedykolwiek zarejestrowany rajdowy Polski Fiat 125p ..?..
Ubezpieczenie , skorzystalem z AXA jako ze tam mam ubezpieczony "zwykly" samochod , zaczelismy od stawki 170 za samo OC / rok. Po chwili negocjacji wyszedlem z podpisanym swistkiem na 94 EUR / rok za samo OC. Opcja specjalnych stawek dotyczy VETERAN AUTO.
Rozpisalem sie wiele , na zakonczenie wklejam fotke pierwszego ( po wielu latach ) zarejestrowanego w Luksie Polskiego Fiata 125p z 1972 roku <rotfl>
Tymczasem wlasnie rozpoczynam procedure rejestracji kolejnego Fiacika na LU blachy.
POZDRO
Ura Bura Szef Podwóra
Bamaza , pewnie nie wyjasnilem nazbyt jasno.bamaza42 pisze:No gratulacje....ale wlasnie napisales, ze blachy czarne z 5 cyframi....a tu - jak byk - zolte..... <bezradny>
W Sandweiler przyznano mi numer zgodny z panujacymi zasadami mimo iz podkreslalem ze to samochod historyczny.
Z przyznanym numerem ( PF 0125 ) pojechalem do Grun Sign. i okazalo sie ze doopa zbita, nie bedzie blacha czarna bo mozna na dzis dzien juz tylko 5 cyfr. Nie chcialo mi sie juz robic akcji i zmieniac totez przystalem na zolte blachy. W polsce zolte blachy to blachy samochodu zabytkowego
Anyway , jest jak jest i jest dobrze.
Stary - tablice to ja moge sobie zostawic, w piwnicy lub na sciane powiesic.
Mam zakichany obowiazek przerejestrowania wlasnych samochodow skoro zdecydowalem sie byc (p)rezydentem Luksemburga.
Pozatym Stary , jesli jestes naprawde stary to powinnienes pamietac ze do 1976 roku w PRL obowiazywal system dwoch liter i czterech cyfr badz czterech cyfr i dwoch liter na tablicy rejestracyjnej. <aniolek>
Ura Bura Szef Podwóra