Strona 1 z 1

: 13-03-2013, 16:57
autor: zzz
Redakcja pisze:1) wszystkie pojazdy czterokołowe winny mieć na wszystkich kołach założone opony tego samego typu.
Czy ktoś może się orientuje, czy przypadkiem nie było jakichś zmian, które by odwoływały/anulowały powyższy zapis? Właśnie myślę o zakupie nowych gumek tylko na jedną oś. Ale jak się okaże, że ten zapis jest wciąż obowiązujący, to będę musiał poszukać identycznych jak mam teraz, albo kupić cały komplet.

: 13-03-2013, 17:06
autor: MaWi
zzz pisze:Czy ktoś może się orientuje, czy przypadkiem nie było jakichś zmian, które by odwoływały/anulowały powyższy zapis?
gdzies slyszalem, ze ponoc teraz wystarczy miec zgodne parami. Ale niestety nie potrafie podac na to stosownego paragrafu CdR

: 13-03-2013, 18:50
autor: gabrjel
zzz pisze:
Redakcja pisze:1) wszystkie pojazdy czterokołowe winny mieć na wszystkich kołach założone opony tego samego typu.
Czy ktoś może się orientuje, czy przypadkiem nie było jakichś zmian, które by odwoływały/anulowały powyższy zapis? Właśnie myślę o zakupie nowych gumek tylko na jedną oś. Ale jak się okaże, że ten zapis jest wciąż obowiązujący, to będę musiał poszukać identycznych jak mam teraz, albo kupić cały komplet.
Chodzi o zimówki/letnie i takie same rozmiary (o ile homologacja auta przewiduje inaczej).
Nie chodzi o zużycie opon jeśli są w dopuszczalnych normach!

: 14-03-2013, 07:35
autor: zzz
gabrjel pisze:Nie chodzi o zużycie opon jeśli są w dopuszczalnych normach!
Aż takich wymogów to bym się nie spodziewał. Chodziło mi o to, czy jest tak jak mówi MaWi: wystarczy, że na każdej z osi mam parami takie same opony (model, bieżnik, etc.). Wiem, że w PL to jest jak najbardziej legalne, byle na jednej osi były zgodne.

Mam obecnie 4 identyczne, ale na jednej osi są już zużyte i nadają się do wymiany. Na drugiej osi są w porządku, jeszcze pojeżdżą 2 sezony. Więc pytanie brzmi, czy muszę szukać identycznego modelu, żeby mieć wszystkie 4 opony z bieżnikiem x, czy mogę kupić 2 sztuki innego modelu i mieć z przodu bieżnik x, a z tyłu bieżnik y.

: 14-03-2013, 08:05
autor: Borys
Mozesz kupic 2 sztuki innego modelu. byle by nie bylo melanzu ze z przodu zima a z tylu lato i na odwrot.

: 14-03-2013, 09:19
autor: zzz
Dzięki! Kliknąłbym "pomógł" (i dla MaWi także), ale...

: 14-03-2013, 10:01
autor: MaWi
zzz pisze:Dzięki! Kliknąłbym "pomógł" (i dla MaWi także), ale...
A teraz? <mrgreen>

: 14-03-2013, 13:15
autor: zzz
Teraz lepiej :)

: 15-03-2013, 12:51
autor: gabrjel
zzz pisze:
gabrjel pisze:Nie chodzi o zużycie opon jeśli są w dopuszczalnych normach!
Aż takich wymogów to bym się nie spodziewał. Chodziło mi o to, czy jest tak jak mówi MaWi: wystarczy, że na każdej z osi mam parami takie same opony (model, bieżnik, etc.). Wiem, że w PL to jest jak najbardziej legalne, byle na jednej osi były zgodne.

Mam obecnie 4 identyczne, ale na jednej osi są już zużyte i nadają się do wymiany. Na drugiej osi są w porządku, jeszcze pojeżdżą 2 sezony. Więc pytanie brzmi, czy muszę szukać identycznego modelu, żeby mieć wszystkie 4 opony z bieżnikiem x, czy mogę kupić 2 sztuki innego modelu i mieć z przodu bieżnik x, a z tyłu bieżnik y.
Info dostałem od kumpla w SNCT, jedyny wyjątek od tej reguły (równomierne zurzycie) dotyczy aut z 4x4 różnica nie może przekraczać 25%- ale jakoś nie widzę gliniaży mierzących bierznik...
To chyba bardziej chodzi o przegląd
Tak jak dla przykładu ktoś ma białe klosze od kierunkowskazów i żarówki, wbiją że ma zmienić i warunkowo przejdzie....