Strona 2 z 3

: 21-02-2013, 17:53
autor: Jowi
MaWi pisze:Nie zapomnij powiedziec, ze bank zarekomendowano ci na polska.lu :)
A co to za akcja? O niczym nie wiem <mrgreen> Ale owszem, powiem, powiem...

: 21-02-2013, 17:57
autor: Jowi
gabrjel pisze:Multibank, ePKO, Mbank przyzwyczaiły mnie do innego standardu...
Gabrjel, ale przecież to są polskie banki, a nie luksemburskie ? Znasz jakiś podobny standard tutaj na miejscu?

Owszem, już dawno zdałam sobie sprawę, że w Polsce te systemy działają dużo sprawniej. Kiedy dostaję przelew od klienta, to pojawia się on na moim koncie następnego dnia. W odwrotną stronę natomiast trzeba czekać prawie tydzień (sic!), zwłaszcza, że mój bank jest nieczynny w sobotę, niedzielę, ani wtorek ;)
Polacy często są zszokowani. W Europie zachodniej ? I tyle to trwa?! A w naszej Polsce tak błyskawicznie? Coś jest nie tak...

: 21-02-2013, 17:59
autor: Jowi
Vogelmann pisze:ja mam konto w BCEE i fakt, ze jestem Polakiem nikomu nie przeszkadzal, konto zalozone od reki
MaWi pisze:oni sie wtedy dziwili, ze w Luksemburgu w ogole jacys Polacy mieszkaja. Dzis mam nadzieje, ze tego nie trzeba im udowadniac.
Bardzo możliwe, że miałam po prostu niefarta i że trafiłam na panią, która nie wiedziała, że Polska jest w UE.
Tak, tak, takie rzeczy ciągle się zdarzają, zarówno we Francji jak i w Lux...

: 21-02-2013, 18:05
autor: Jowi
bamaza42 pisze:dopiero jak poprosila o jakis dokument potwierdzajacy zameldowanie i wyciagnelysmy zielonego "titra", pani natychmiast zmienila "twarz", powiedziala, ze paszport nie potrzebny, ze ten dokument wystarczy i w ogole wygladala na szczesliwa...
<mrgreen>
Jakiego "titra"?
Przez 10 lat mieszkałam we Francji i nikt mi nigdy nie robił problemów z tytułu mojej polskości (z tych też powodów nigdy nie ubiegałam się o narodowość francuską, chociaż miałam do niej prawo, ale uważałam, że do niczego nie jest mi potrzebna).
Tutaj w LUX mam stały meldunek, centrum podatkowe, kartę ubezpieczenia zdrowotnego i europejski paszport. Jak panie w BCEE są niedouczone i to im niewystarcza, a polski dowód osobisty przeraża, to nic dziwnego, że tracą klientów...

Pan z Paribas zrobił na mnie świetne, profesjonalne wrażenie. Taki profesjonalizm sobie cenię. Poza tym oni ostatnio zrobili całą kampanię dla "frontaliers". Ludzie mieszkający w przygranicznych Francji, Niemczech i Belgii mają teraz super oferty i prawa. Jakoś ten bank, łącznie z szatą graficzną i licznymi opcjami ich strony internetowej - przekonał mnie.

: 21-02-2013, 18:10
autor: bamaza42
Jowi pisze:Jakiego "titra"
No tu akurat chodzi o zielony papierek "titre de legitimation" (czy jakos tak, nie mam go przed oczami ;) ), dokument rezydencji luksemburskiej, wydawany przez panstwo dla pracownikow instytucji europejskich (m.in.?)... Nie jest to niby zadne ID, ale juz nie pierwszy raz pomoglo nam zalatwic rozne sprawy.

: 21-02-2013, 18:43
autor: Jowi
Ah, no to pewnie, że jak im machasz dokumentem pt. "Pracuję dla Unii i nie przyjechałem tutaj żebrać" to oddychają z ulgą... ;)

: 21-02-2013, 19:14
autor: MaWi
Jowi pisze:Ah, no to pewnie, że jak im machasz dokumentem pt. "Pracuję dla Unii i nie przyjechałem tutaj żebrać" to oddychają z ulgą... ;)
Jowi, nie przejmuj sie; bamaza po prostu szpanuje ;)

: 21-02-2013, 20:32
autor: bamaza42
Jowi pisze:no to pewnie, że jak im machasz dokumentem pt. "Pracuję dla Unii i nie przyjechałem tutaj żebrać" to oddychają z ulgą...
Wiesz, musze powiedziec, ze to wlasnie jakos tak wyglada. Zenujace - wolalabym byc traktowana w banku (i nie tylko!) jak normalny, wiarygodny obywatel, bez potrzeby podpierania sie jakims zielonym papierkiem... I doprawdy uwlaczajace jest to jak jakis urzednik krzywi sie na widok polskiego paszportu! :/

: 21-02-2013, 22:13
autor: jespere
bcee to takie polskie pko. Niereformowalne. Ale maja gwarancje panstwowe.
Polecam ing. Wlasnie robilem przelewy telefonem. Fajne.
Wogole dobrze byc klientem kilku bankow, zwlaszcza w momencie poszukiwania kredytow.

: 21-02-2013, 22:31
autor: bamaza42
jespere pisze:Wogole dobrze byc klientem kilku bankow
jasne, tylko trzeba miec co lokowac w tych kilku bankach...

: 21-02-2013, 22:38
autor: A.Pe
BNP to dobry wybor.
kilka lat temu jako studentka (i pracownik) Uniwersytetu w Lux chcialam zalozyc konto w BIL( dawna Dexia).

Pani w okienku zadala mi najpierw pytanie gdzie moi rodzice maja konto (bylam juz grubo pelnoletnia), a rodzice w PL. W duzym skrocie dosc obcesowo w kilka chwil odmowili mi zalozenia konta pomimo adresu we FR i umowy o prace w Luks.

Podreptalam do BGL BNP (wtedy Fortis), w ciagu 15minut znalazlam sie w biurze milej Pani i zakladalam konto bez problemu ( popijajac herbatke ).
Mam z nimi tylko dobre doswiadczenia.
Bardzo latwo dostalam garantie locative (zadnych oplat ) kilka lat temu i nawet pracowalam z nimi przez moment.

Traktuja klienta jak czlowieka po prostu.

: 22-02-2013, 09:47
autor: wak
BCEE ma wedlug mnie lepsza obsluge operacji internetowych niz BGL BNP np historia rachunkow w BGL sięga tylko 3 miesiecy (przy porownaniu podstawowych pakietow)

: 22-02-2013, 09:56
autor: MaWi
wak pisze:BCEE ma wedlug mnie lepsza obsluge operacji internetowych niz BGL BNP np historia rachunkow w BGL sięga tylko 3 miesiecy (przy porownaniu podstawowych pakietow)
To akurat nie do konca jest prawda. Histore w BGLu mozna wyswietlic z ostatnich 2 lat. Jedynym ograniczeniem jest to, ze na raz wyswietlane jest zestawienie operacji z dowolnych 3 miesiecy w ramach tych ostatnich 2 lat. Tak wiec jesli chcesz miec pelny zestaw wszystkich operacji na przestrzeni 2 lat, to musisz sie troche naklikac (24/3=8 a wiec osiem osobnych zestawien). Jesli natomiast poszukujesz danej operacji i wiesz mniej wiecej w jakim okresie ona zostala przeprowadzona, to jest to akurat bardzo proste.

: 22-02-2013, 12:53
autor: gabrjel
MaWi pisze:
wak pisze:BCEE ma wedlug mnie lepsza obsluge operacji internetowych niz BGL BNP np historia rachunkow w BGL sięga tylko 3 miesiecy (przy porownaniu podstawowych pakietow)
To akurat nie do konca jest prawda. Histore w BGLu mozna wyswietlic z ostatnich 2 lat. Jedynym ograniczeniem jest to, ze na raz wyswietlane jest zestawienie operacji z dowolnych 3 miesiecy w ramach tych ostatnich 2 lat. Tak wiec jesli chcesz miec pelny zestaw wszystkich operacji na przestrzeni 2 lat, to musisz sie troche naklikac (24/3=8 a wiec osiem osobnych zestawien). Jesli natomiast poszukujesz danej operacji i wiesz mniej wiecej w jakim okresie ona zostala przeprowadzona, to jest to akurat bardzo proste.
Jak masz teraz dostęp do e-documentów - to lepiej sobie wygenerować PDF'a za cały rok i go zwyczajnie ściągnąć... - nie wiem czy da się wygenerować PDF'a za więcej jak jeden rok :)

: 22-02-2013, 19:30
autor: Jowi
Chciałam się z wami podzielić wrażeniami :

Dzisiaj miałam spotkanie w BNP Paribas. Pan okazał się prawdziwym profesjonalistą, poświęcił mi 45 minut na same szczegółowe odpowiadanie na wszystkie moje pytania, wspólnie wybraliśmy opcje, które na ten moment najbardziej mi się przydadzą i założyliśmy mi wreszcie konto.

Po wyjściu z banku, z masą dokumentów, postanowiłam dać jeszcze raz szansę BCEE i przeszłam się do ich oddziału - innego, niż ten, do którego dzwoniłam wstępnie z prośbą o informację. Wyszłam zbulwersowana.

Pani w okienku była niesympatyczna, nieprofesjonalna i wręcz niegrzeczna. Traktowała z mnie z góry i wyraźnie robiła mi ŁASKĘ, że ze mną rozmawia i że mogłaby (jeśli zechce, jeśli spełnię jej warunki, jeśli się postaram) otworzyć mi konto. Po tym, jak kilkakrotnie wydziwiała, nie dawała mi dojść do słowa i przerywała wywyższającym się tonem w pół zdania wszystkie moje pytania, powiedziałam jej, że w innym banku nie robili mi z tego tytułu (mój rodzaj kontraktu, moja narodowość) żadnych problemów i że w takim razie ja dziękuję bardzo.
Pani wtedy zmieniła twarz i próbowała być miła, a nawet się uśmiechać! Stojąc tam (nie rozumiem dlaczego kazali mi stać? zapytałam, czy nie ma przewidzianych miejsc siedzących, nie było) - czułam się nie jak klient, ale jak żebrak przychodzący do nich po kawałek suchego chleba <mrgreen> Nie mówiąc już o tym, że podawane przez panią informacje były według mnie niejasne : dlaczego w ich katalogu nie widnieją ceny, a są podawane ustnie??? Czy zależy to tego, jakiego klienta ma się przed sobą?

W skrócie : miałam wrażenie, że chcą mnie zastraszyć. Oczywiście, ja nie z takich. Ale Polakom, którzy po raz pierwszy przyjeżdżają za granicę i nie znają się w tematach bankowej obsługi klienta - ODRADZAM! Nie wchodzcie tam ! Wyjdziecie zdeprymowani ;)