Strona 1 z 6

petycja do Luxair :)

: 18-01-2008, 13:30
autor: aleksandra12b
Mam taki pomysł... napiszmy do Luxair petycję, żeby uruchomili połączenia do Polski?... Nawet niekoniecznie codziennie...

: 18-01-2008, 14:21
autor: bamaza42
Tak, jestem ZA - moze nie byc codziennie - to ja poprosze do Gdanska - wylot w piatek wieczor, powrot w niedziele wieczor :) - na poparcie popularnosci tego kierunku - prosze bardzo - jak Ryanair zrobil promocje na bilety - po 2 centy - do Gdanska juz miejsc nie ma w zaden weekend... :p

: 18-01-2008, 15:10
autor: Agata
Ja juz teraz sie podpisuje. Moze byc raz w tygodniu. Poprosze o polaczenie z Warszawa.

: 18-01-2008, 15:15
autor: minka
Warszawa? Nie ma takiego miasta :)
Poprosze do Katowic albo Krakowa :)

: 18-01-2008, 15:28
autor: Agata
minka pisze:Warszawa? Nie ma takiego miasta :)
Poprosze do Katowic albo Krakowa :)
To na prowincji nie ucza jak sie nazywa stolica Polski? Pewnie sie przypomina ta nazwa, jak trzeba przyjechac po wize amerykanska, wtedy i slome z butow sie wyjmuje... :p

: 18-01-2008, 15:36
autor: minka
W Krakowie sobie odbieramy <rotfl>

: 18-01-2008, 15:56
autor: ElGregorro
Agata pisze:
minka pisze:Warszawa? Nie ma takiego miasta :)
Poprosze do Katowic albo Krakowa :)
To na prowincji nie ucza jak sie nazywa stolica Polski? Pewnie sie przypomina ta nazwa, jak trzeba przyjechac po wize amerykanska, wtedy i slome z butow sie wyjmuje... :p
BUAHAHAHAHAHAHA <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>

: 18-01-2008, 15:58
autor: kajapapaja
wy się nie śmiejcie - ostatnio lektorka mojemu mężowi w wypracowaniu poprawiła WROCŁAW na WARSAW... ręce opadają....

a ponoc taka inteligentna i z Gordonem Brownem do szkoły chodziła... :/

: 18-01-2008, 15:59
autor: arau
Jestem za!!! Wystarczy niedziela, sroda, piatek! Blad z polaczeniami Luxairu, ktore dzialaly do jesieni 2005 r. polegal na tym, że loty byly przewidziane codziennie i rzeczywiscie samoloty lataly puste, zreszta wygryzione przez Wizzaira latajacego z pobliskich lotnisk za niewielkie oplaty. A teraz, skoro Wizzair nie lata do Wawy (zwolennicy Katowic, Krakowa i Gdanska niech nie narzekaja!) z Hahnu i ma przestac latac z Charleroi - kto wie? Moze Luxair ma jakiegos ekonomiste albo zdrowy rozsadek i da sie przekonac, ze to polaczenie moze przyniesc zyski?

: 18-01-2008, 16:05
autor: Martin.Lux
Luxair był chętny na zrobienie (czy raczej reaktywację) połączenia do Warszawy trzy razy w tygodniu, ale wycofał się na rzecz Pragi (która startuje od końca marca), bo Czesi przekonali ich że tam będzie więcej chętnych do podróżowania.
Swoją drogą czy byliby chętni do latania do Warszawy w miarę często jeśli bilet w obie strony kosztowałby 169 EUR w Primo? Wydaje mi się, że dopóki są tańsze loty z Charleroi i Kolonii chętnych raczej trudno będzie znaleźć.

: 18-01-2008, 17:09
autor: arau
Nie zgadzam sie. Oba wymienione lotniska to odpowiednio 400 i prawie 500 km aller-retour. 2 - 3 godziny na dojazd, parking za weekend ok. 30 - 40 euro. Paliwo i parking to srednio 70 -80 euro. Nie liczac scigania sie z czasem, nerwow na drodze, itd. W tym kontekscie niecale 200 EUR to moim zdaniem przyzwoita cena...

: 18-01-2008, 17:11
autor: dslonce
169 EUR tam i z powrotem to już bardzo dobra cena za połączenie bezpośrednio i brak konieczności dojazdu 2 godziny do lotniska. Zresztą LOTem można już za taką cenę latać z Warszawy do Brukseli codziennie...

: 18-01-2008, 17:27
autor: Fafarafa
Martin.Lux pisze:Swoją drogą czy byliby chętni do latania do Warszawy w miarę często jeśli bilet w obie strony kosztowałby 169 EUR w Primo? Wydaje mi się, że dopóki są tańsze loty z Charleroi i Kolonii chętnych raczej trudno będzie znaleźć.
No nie wiem - chyba, ze ktos na stopa zawsze dojezdza na te lotniska :-)

Koszty samochodu, nerwow na autostradzie, mandatow za przekroczenie predkosci, parkingu, tloku na terminalu.... Dla mnie to warte 200 EUR w obie strony.

Poza tym z Luxika nie jezdza murarze do Wroclawia (chyba) tylko EPSIAKI wiec chyba wiarke stac na 200 stowki w obie strony. Nieprawdaz?

: 18-01-2008, 18:31
autor: krzys1970
Z powyzszych postow wylania sie jasny obraz, ze idealne polaczenie powinno odbywac sie na trasie Luksemburg - Wroclaw - Katowice - Krakow -Warszawa - Gdansk, a i na Szczecin pewnie chetni by sie znalezli :) . Ten samolot musialby wylatywac w poniedzialek, w Luksie z powrotem bylby w piatek na kolacje, nastepnie wyminana zalogi i ponowny lot zbierajacy tych co wysiedli tydzien wczesniej :) .

: 18-01-2008, 18:41
autor: Leszek
Na początek informacja, że badałem możliwość założenia z byłymi partnerami (chodzi o biznesowych a nie życiowych - bo ten jest jeden od wielu lat) firmy lotniczej (na początek jeden wyleasingowany samolot, loty dwa razy w tygodniu Luksemburg - Warszawa, pozostałe dni inne kierunki - o intencji pisałem już zdaje się na tym forum przed wakacjami). Dwóch z tych partnerów ma odpowiednie doświadczenie z Lufthansy. Po bliższym przyjrzeniu się sprawie doszliśmy jednak do wniosku, że wobec mogącego się w każdej chwili pojawić zagrożenia ze strony jednej z dużych firm (Ryanair itp.), sprawa jest obarczona zbyt dużym ryzykiem, aby rezygnować z naszych dobrych posad (ja mógłbym jeszcze wziąć CCP i wrócić, ale Lufthansa raczej nie lubi "zdrajców") i wkładać w interes wszystko co mamy (w tym hipoteka na nieruchomości). Doszedłem więc do wniosku, że nie bedę budował fabryki pampersów, bo ich akurat potrzebuję dla dziecka. Pieluchy tetrowe muszą wystarczyć.

Zainteresowanie sprawą jednej z dużych linii ma jednak sens. Nie musi być to Luxair - mógłby być np. Centralwings. Luxair ma jednak tę przewagę, że ma dostęp do lotniska (inni też, tylko za jaką cenę?).

Co do kierunku, to nie ma się co licytować na lokalne patriotyzmy. Wiadomo, że ktoś z Lublina czy Tarnowa nie bedzie latał do Gdańska ani Wrocławia. Z biznesowego punktu widzenia prawdopodobnie najlepsze okazałoby sie połączenie do Warszawy (może do Łodzi) - centralna Polska. Katowice/Kraków, czy nawet Gdańsk mają póki co stosunkowo dobre połączenia z Hahn czy Kolonii. Ale sprawy nie przesądzam.

Cena 200 EUR (wliczając w to podatki) powinna być według mojej wiedzy atrakcyjna dla linii lotniczej przy odpowiednim wypełnieniu samolotu. Twórcy tego portalu mogliby za zgodą poszczególnych użytkowników (chodzi o dostęp do danych adresowych) pomóc Luxairowi czy innej linii w zbadaniu rynku (ilu potencjalnych klientów, jak często, jaka gotowość do zapłacenia określonej ceny). Ciekawym pomysłem mogłoby być wykupienie przez potencjalnych klientów biletów na określone daty na rok wprzód. Potem samolot można by dopełniać pasażerami biznesowymi. Można chyba załozyć, że średnio połowa (co najmniej) Polaków mieszkających w Luksemburgu zainteresowana jest lotem do Warszawy sześć razy w roku. Warto spróbować. Ja na przykład za 200 euro od biletu mógłbym latać i 30 razy w roku.

Pzdr