Strona 2 z 2
Re: DPF (bez) i kontrola techniczna
: 08-02-2013, 01:26
autor: mslawomir
gabrjel pisze:mslawomir pisze:ile KM zyskales po zdjeciu dpf? mozna to okreslic?
Nie odcinałem, szukałem aby nie miał oryginalnie (3.0 TDI)
Po wycięciu DPF - trzeba zmienić wtryski na mniejsze - i daj bozia żeby taki model występował bez DPF'a, jak nie występował, to wycinanie DPF'a to wyższa szkoła jazdy i de facto poza kontrolką na desce informującej o dopalaniu spalania nie zmniejszy, chyba że softa ktoś napisał od podstaw. Kuniów wcięcie DPF'a nie doda... chyba że przy okazji ktoś chipsnie mapki silnika/wtrysku/turbo.
Najlepsze DPF'y ma 1. BMW 2. Mercedes - prawie bezobsługowe...
myślę że przy piwie można by porozważać inne opcje (PW?)
ale mi nie chodzi o to kto ma lepsze
piwko, nie mam w tej chwili na to miejsca, sorki, taki czas,
o wyciecie sie nie martwie, sa miejsca sprawdzone
dpf zmniejsza moc i jego usuniecie przywraca sily, a soft trzeba zmieniac, bo elektronika wciaz bedzie widziala dpf...
: 08-02-2013, 18:12
autor: misio
Slawus, ty nie słuchaj sloika bo to nie on będzie na kanale tylko ty. Dpf poprawia jakość spalin pod względem zatrzymywania sadzy. Masz jedno wyjście. Jedz na "palę" i jak by co to wal glupa - ze niby nie wiedziales i ze takie kupiles. Najwyżej będziesz musiał zarejestrować auto w pl.
I trzymaj sie zdala od wiejskich mechaników.
Re: DPF (bez) i kontrola techniczna
: 08-02-2013, 22:11
autor: miasto1
gabrjel pisze:
Swoje autom mam chipsowane - z 224KM do 302KM i wiem że spaliny są gorsze o około 20-24% (sprawdzane na maszynie w PL) - w SNCT nie było problemu... może dlatego że mam 2 rury ?
Lekki offtop:
Ten chip to samym programem był robiony czy cos było wymieniane?
: 09-02-2013, 00:32
autor: mslawomir
misio pisze:Slawus, ty nie słuchaj sloika bo to nie on będzie na kanale tylko ty. Dpf poprawia jakość spalin pod względem zatrzymywania sadzy. Masz jedno wyjście. Jedz na "palę" i jak by co to wal glupa - ze niby nie wiedziales i ze takie kupiles. Najwyżej będziesz musiał zarejestrować auto w pl.
I trzymaj sie zdala od wiejskich mechaników.
nie scialem jeszcze DPF- na razie zbieram info, wiem, ze zabiera sadze ze spalin, druga strona (choc wciaz dyskusyjne), ze wzrasta poziom oleju w silniku (przy zapychaniu) i silnik skraca swoj zywot....
: 09-02-2013, 10:58
autor: gabrjel
mslawomir pisze:misio pisze:Dpf poprawia jakość spalin pod względem zatrzymywania sadzy. Masz jedno wyjście. Jedz na "palę" i jak by co to wal glupa - ze niby nie wiedziales i ze takie kupiles.
nie scialem jeszcze DPF- na razie zbieram info, wiem, ze zabiera sadze ze spalin, druga strona (choc wciaz dyskusyjne), ze wzrasta poziom oleju w silniku (przy zapychaniu) i silnik skraca swoj zywot....
Wzrasta poziom oleju jeśli nie jest zmieniony soft i wtryski, a wzrasta poziom oleju smarującego bo przedostaje się pierścieniami na cylindrach olej napędowy do miski olejowej i wału korbowego. Jeśli jest emulator komputer daje większą dawkę i przez to większe sprężanie (jak jest DPF/FAP to też tak może być - przykład słynny w PL problem Quashai/X-Trail z silnikiem Renault 136KM).
Więc jak usunięcie DPF - to tylko
-ciach ciach na rurze
-wymiana wtrysków
-zmiana softu (ewentualne chipsowanie)
Ale zamiast rozważać takie tematy - bo pewnie jeździsz dużo po mieście i ciągle na dopalaniu DPF. Daj swoje auto jakiemuś wariatowi szybkości (co by się sugerować mną - ja już nie - za dużo przygód) - niech poleci do Polski przez Niemcy tym autem. Gwarantuję Ci że jak będzie 8-9h na dopalaniu w Niemczech DPF nie zapali Cię przez pół roku.