Strona 1 z 1
Kręta droga
: 31-03-2010, 18:33
autor: Redakcja
Jedną z najniebezpieczniejszych dróg w Luksemburgu jest trasa wiodąca z Merscha do Mamer. Ilość wypadków, także tych ze skutkiem śmiertelnym, powoduje, iż bywa ona nazywana Todesstrecke. Przyczynę takiego stanu rzeczy upatrywać należy nie tylko w dużej ilości ostrych zakrętów, szczególnie na odcinku między Schoenfels a Kopstal oraz dalej, aż do Mamer, ale także w sporym nasileniu ruchu drogowego, szczególnie w czasie porannego i popołudniowego szczytu. Trzeba bowiem wiedzieć, iż droga ta jest jedynym połączeniem północnej autostrady A7 zarówno z Mamer/Bertrange/Strassen jak i z autostradą "belgijską" tj. A6.
Policja zapowiedziała regularne kontrole drogowe, szczególnie pomiary prędkości na tym odcinku, co zresztą już stało się pewnego rodzaju rutyną. Wg policji, podczas 176 kontroli przeprowadzonych na tej trasie w roku 2009 niemal 70% kierowców przekroczyło dozwoloną prędkość.
A dokładniej...
: 01-04-2010, 00:05
autor: vdv
A dokładniej to jest cześciowa alternatywa - jadąc od Merschu, tuż przed Schoenfels, skręca się w prawo i przez Keispelt dociera do Mamer. Trochę mniej kręta, ale więcej ciężarówek. Niedługo (ekhm..) będzie nawet ta droga nieco omijać Mamer i łączyć się z szosą Arlońską bliżej autostrady.
A co do zwiększonych kontroli to zobaczymy jaką faktycznie zrobią różnice. Pewnie fotoradary w okolicach zakrętów by pomogły

Zdaje się, że majstrują coś i przy tej drodze miejscami.
: 01-04-2010, 07:39
autor: MaWi
vdv pisze:Trochę mniej kręta, ale więcej ciężarówek.
Nic dziwnego, poniewaz albowiem przed Schoenfels stoi znak zakazujacy ciezarowkom dalszej jazdy trasa przez Kopstal i sugerujacy dalsza jazde wlasnie przez Keispelt/Kehlen. Poza tym ta trasa jest oczywiscie OK, jesli jedziemy do Mamer zachodniego, Capellen lub dalej na Belgie. Jesli chcemy dojechac natomiast w godzinach szczytu do Strassen lub Bertrange, to wjezdzajac do Mamer od strony zachodniej ladujemy sie od razu w korek o dlugosci calego miasta, bowiem tak ktos inteligentnie wymyslil, ze jedyny zjazd z autostrady A6 jest w tych okolicach przed Mamer. Stad tez niezmiernie cieszy ta wiadomosc:
vdv pisze:Niedługo (ekhm..) będzie nawet ta droga nieco omijać Mamer i łączyć się z szosą Arlońską bliżej autostrady.
Oby jak najpredzej!
vdv pisze:Pewnie fotoradary w okolicach zakrętów by pomogły

Zdaje się, że majstrują coś i przy tej drodze miejscami.
Poki co to niewykonalne, bowiem fotoradary nie sa w Luksemburgu "legalne"

Ale parlamentarzysci dzielnie pracuja nad tym, jak dziarsko ominac w ustawie o radarach zapisy z ustawy o ochronie dobr osobistych (czy jak kto woli - prywatnosci). Minister spraw wewnetrznych (byl to wtedy bodajze N. Schmit) od dawna zapowiadal wejscie ustawy o fotoradarach w zycie a zatem instalacje tychze w WKL, ale poki co na pogrozkach sie skonczylo.