Koniec lotów Ryanaira z Hahn do Polski?
Koniec lotów Ryanaira z Hahn do Polski?
Jak donosi niemiecka prasa, Ryanair zapowiada redukcję liczby połączeń obsługiwanych z lotniska Frankfurt-Hahn o dziewięć począwszy od letniego rozkładu jazdy 2011. Wśród skazanych na likwidację są połączenia z Gdańskiem i Wrocławiem.
Ta drastyczna decyzja - choć nie wiadomo czy ostateczna - ma związek z wprowadzoną przez niemiecki rząd dodatkową opłatą pobieraną od linii lotniczych, która wynosiłaby nawet do 45 euro od każdego biletu, w zależności od długości trasy. Opłata ta miałaby podratować znajdujący się w kryzysie budżet federalny i przynieść mu miliard euro dodatkowego przychodu rocznie. Dla Ryanaira jest ona jednak nie do przyjęcia, gdyż całkowicie rujnuje koncepcję taniego latania. Choć firma uważa swoją współpracę z lotniskiem w Hahn za wzorcową i jest ono jego jedną z najważniejszych europejskich baz, to utrzymanie tych połączeń uznała za nieopłacalne w nowych warunkach fiskalnych. Być może zostaną one jednak przeniesione na inne lotniska poza Niemcami, gdzie podobne opłaty nie są nakładane.
Bardzo prawdopodobne jest ponadto, że cała ta informacja to część gry mającej na celu wywarcie na rząd niemiecki presji i przekonanie go do wycofania się z wprowadzenia w życie nowych opłat. Ryanair już wcześniej używał takich kart w grze z ustawodawcą. Nadzieja na utrzymanie tanich lotów do Gdańska i Wrocławia niech zatem jeszcze nie gaśnie...
Źródło: volksfreund.de
Ta drastyczna decyzja - choć nie wiadomo czy ostateczna - ma związek z wprowadzoną przez niemiecki rząd dodatkową opłatą pobieraną od linii lotniczych, która wynosiłaby nawet do 45 euro od każdego biletu, w zależności od długości trasy. Opłata ta miałaby podratować znajdujący się w kryzysie budżet federalny i przynieść mu miliard euro dodatkowego przychodu rocznie. Dla Ryanaira jest ona jednak nie do przyjęcia, gdyż całkowicie rujnuje koncepcję taniego latania. Choć firma uważa swoją współpracę z lotniskiem w Hahn za wzorcową i jest ono jego jedną z najważniejszych europejskich baz, to utrzymanie tych połączeń uznała za nieopłacalne w nowych warunkach fiskalnych. Być może zostaną one jednak przeniesione na inne lotniska poza Niemcami, gdzie podobne opłaty nie są nakładane.
Bardzo prawdopodobne jest ponadto, że cała ta informacja to część gry mającej na celu wywarcie na rząd niemiecki presji i przekonanie go do wycofania się z wprowadzenia w życie nowych opłat. Ryanair już wcześniej używał takich kart w grze z ustawodawcą. Nadzieja na utrzymanie tanich lotów do Gdańska i Wrocławia niech zatem jeszcze nie gaśnie...
Źródło: volksfreund.de
Ostatnio zmieniony 01-01-1970, 01:00 przez Redakcja, łącznie zmieniany 2 razy.
chyba faktycznie koniec tzw. tanich lotow - przynajmniej dla mnie. W Wizzair tez juz praktycznie nie da sie nic kupic okazyjnie. Np. loty w przez cale lato zaczynaja sie od 120 euro w obie strony. Bez wyjatku. Dodatkowo zmienili bardzo wygodne polaczenia do Katowic, zamiast w poniedzialki, srody, piatki i niedziele, beda latac wtorek, czwartek, sobota - gorszych dni wziac nie mogli - pozostaje nadzieja, ze jak im spadnie liczba pasazerow to powroca do poprzedniego rozkladu - tym bardziej ze niemal zawsze oblozenie bylo prawie do pelna. Takim rozkladem i cenami niestety stracili klienta
Nie wszystko stracone. Wizz bedzie latac do Hahn a moze nawet do BRX
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... seli_.html
" Wynika z nich, że "gdańskie" samoloty często mają kilkugodzinne przerwy w Rębiechowie pomiędzy kolejnymi rejsami - co oznacza z reguły rezerwę dla jeszcze nieujawnionych w rozkładzie połączeń. Układ rezerw świadczy o możliwości uruchomienia jeszcze 3-4 połączeń. Najbardziej prawdopodobne wydają się Frankfurt Hahn (połączenie do tego lotniska w marcu przyszłego roku likwiduje konkurent Wizz Air, Ryanair), Memmingen (lotnisko dla tanich linii nieopodal Monachium), a także Bruksela i Madryt (Wizz Air lata do obu tych miast z Katowic i Warszawy - a więc swoich dwóch pozostałych dużych polskich baz). Nowe połączenia uruchomione zostałyby prawdopodobnie pod koniec marca 2011 r. - wtedy wchodzi letni rozkład lotów"
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... seli_.html
" Wynika z nich, że "gdańskie" samoloty często mają kilkugodzinne przerwy w Rębiechowie pomiędzy kolejnymi rejsami - co oznacza z reguły rezerwę dla jeszcze nieujawnionych w rozkładzie połączeń. Układ rezerw świadczy o możliwości uruchomienia jeszcze 3-4 połączeń. Najbardziej prawdopodobne wydają się Frankfurt Hahn (połączenie do tego lotniska w marcu przyszłego roku likwiduje konkurent Wizz Air, Ryanair), Memmingen (lotnisko dla tanich linii nieopodal Monachium), a także Bruksela i Madryt (Wizz Air lata do obu tych miast z Katowic i Warszawy - a więc swoich dwóch pozostałych dużych polskich baz). Nowe połączenia uruchomione zostałyby prawdopodobnie pod koniec marca 2011 r. - wtedy wchodzi letni rozkład lotów"
I TO ! HIRO HITO!
Myslisz, ze jest taka mozliwosc, ze Wizzair bedzie latal z GDN i tu i tu?....Wiesz, jakby to jeszcze bylo w rozne dni tygodnia....to mielibysmy samolot codziennie....do wyboru-do koloru....niektorym tu kolezankom i kolegom z innych regionow PL by tzw. "gul skoczyl" ....ale najpewniej nie skoczy...bo to zbyt piekne zeby moglo byc prawdziwe....
[/quote]
Mylisz sie. Rozwalona walizka. Ryan - nowa od reki, Wizz... mija 5 miesiac rozpatrywania skargi...[/quote]
Strach latać z pasażerem, któren to dorabia się coraz to nowych walizek koszem linii lotniczych <rotfl>
popaczpan a to może Wizz chce wprowadzić miejsca stojące, podniebne babcie klozetowe i latać tylko z jednym pilotem?
po zatym do R. mam awersje osobista W ub. tygodniu w trakcie strajku kontrolerów hiszpańskich R. raczył poinformować mnie i moich znajomych o fakcie, ze lot jest odwołany dopiero na godzinę przed wylotem - antydatowanym emailem z data wcześniejsza o dwa dni.... <evil>
obydwie firmy można traktować co najwyżej jako "autobus podmiejski" do PL i z powrotem. I zawsze mieć w zanadrzu jakieś alternatywne połączenie (szczególnie z jak Wizz odwołuje lot z Wawy
Mylisz sie. Rozwalona walizka. Ryan - nowa od reki, Wizz... mija 5 miesiac rozpatrywania skargi...[/quote]
Strach latać z pasażerem, któren to dorabia się coraz to nowych walizek koszem linii lotniczych <rotfl>
popaczpan a to może Wizz chce wprowadzić miejsca stojące, podniebne babcie klozetowe i latać tylko z jednym pilotem?
po zatym do R. mam awersje osobista W ub. tygodniu w trakcie strajku kontrolerów hiszpańskich R. raczył poinformować mnie i moich znajomych o fakcie, ze lot jest odwołany dopiero na godzinę przed wylotem - antydatowanym emailem z data wcześniejsza o dwa dni.... <evil>
obydwie firmy można traktować co najwyżej jako "autobus podmiejski" do PL i z powrotem. I zawsze mieć w zanadrzu jakieś alternatywne połączenie (szczególnie z jak Wizz odwołuje lot z Wawy
I TO ! HIRO HITO!
Nie Bama Im nie skoczy.... Za to Nam skoczy(ł) na pewno.......... <evil>bamaza42 pisze:.niektorym tu kolezankom i kolegom z innych regionow PL by tzw. "gul skoczyl"
14.30 linie lotnicze Wizzair ujawniły w Warszawie kształt nowego rozkładu, który wejdzie pod koniec marca 2011 roku. Dla Gdańska, gdzie Wizzair posiada swoją bazę (na co dzień "mieszkają" w Rębiechowie trzy Airbusy węgierskiego przewoźnika) oznacza to powrót połączeń do szwedzkiego Goeteborga (od 29 marca, loty we wtorki, czwartki i soboty) i fińskiego Tampere (od 29 marca, we wtorki i soboty) oraz nowe połączenia: do duńskiego Aarhus (od 29 marca, we wtorki i soboty), norweskiego Stavenger (od 29 marca, we wtorki i soboty).
Więcej... http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... z181xQEwMs
I TO ! HIRO HITO!
nowy komunikat
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... emiec.html
złe nowiny
proponuje przed ostatnim lotem okupować jeden samolot jako zakładnika i urządzić loty na własna rękę nie tylko do Wrocławia ale nawet do Gdańska lub Warszawy
czy ktoś posiada licencje pilota jeśli nie to szybko trzeba trenować
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... emiec.html
złe nowiny
proponuje przed ostatnim lotem okupować jeden samolot jako zakładnika i urządzić loty na własna rękę nie tylko do Wrocławia ale nawet do Gdańska lub Warszawy
czy ktoś posiada licencje pilota jeśli nie to szybko trzeba trenować