Problem jednak w tym, że nie do końca wiadomo, jak sobie z tym zagadnieniem poradzić. Wątpliwości jest wiele – począwszy od sposobu przeprowadzenia samego remontu, poprzez koncepcję estetyczno-architektoniczną, aż po znalezienie skutecznej metody na zapewnie drożności przejazdu z centrum miasta do dworca w czasie trwania prac modernizacyjnych. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że most znajduje się na liście obiektów dziedzictwa narodowego Unesco, a liczna grupa miłośników tradycji i historii Luksemburga zgłasza już teraz swój zdecydowany sprzeciw wobec planów jakichkolwiek ingerencji architektonicznych w konstrukcję przeprawy. Na oficjalnym spotkaniu zainteresowanych stron, zorganizowanym przez Association Luxembourgeoise des Ingénieurs, Architectes et Industriels z udziałem Commission des Sites et Monuments oraz Zarządu Dróg Miejskich (Ponts & Chaussées) przedstawiono następujące wersje co do organizacji remontu, jak i sposobu wzmocnienia Mostu Adolfa:
- – wbudowanie w istniejącą konstrukcję tytanowych wsporników,
– przebudowa wraz z poszerzeniem istniejącego mostu z myślą o ułatwieniu realizacji przyszłego projektu ponownego wprowadzenia linii tramwajowej na trasie z dworca na Kirchberg,
– nadbudowanie na istniejącym moście drugiego poziomu na czas remontu z ewentualnością rozważenia pozostawienia tej konstrukcji na stałe,
– zbudowanie obok drugiego mostu o charakterze tymczasowym, jednak z możliwością pozostawienia go na stałe, jako drugiej, alternatywnej przeprawy przez dolinę Petrusse.
Wczorajsza niezwykle gorąca debata nie przyniosła definitywnych ustaleń, gdyż każdy z projektów wnosił zbyt dużo kontrowersji. Ta trudna sprawa będzie jeszcze wielokrotnie dyskutowana w różnych gremiach zanim do remontu mostu ostatecznie dojdzie. A że dojdzie, i to niedługo, nikt wątpliwości nie ma.
Oj, będzie się działo!
wiadomość za www.wort.lu i www.station.lu